Mikä Dianan koulutus oli? Oliko suorittanut lukion?
Lastenhoitajanahan työskenteli.
Millainen koulumenestys oli?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin luullut että olisi valtio- tai vaikka oikeustieteen opintoja noilla jos ei muuta...
Onko Harry opiskellut yliopistossa tai edes lukiossa? Entä Meghan?
Englannin kuningatar... autonasentaja... anna mun kaikki kestää!
Harry valmistui Etonista ja jatkoi sieltä sitten Sandhurstin sotilasakatemiaan.
Meghan on valmistunut yliopistosta jossa opiskeli viestintää.
Jos Dianan älykkyysosamäärä olisi ollut vielä hieman matalampi niin olisi tarvinnut sosiaalihuollon ympärivuorokautista tukea, tai no eikös brittihovi hoida samat velvoitteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englannin kuningasperheen jäsenet eivät ole viime vuosisatoina mitenkään loistaneet älynlahjoillaan. Tämä on fakta, vaikkakin vaiettu sellainen. Liikaa serkusavioliittoja ja geeniperimän ahdasta linjaamista. Koskee myös isoa osaa niin sanottua yläluokkaa.
Eipä nuo ruotsin hovin jäsenetkään älyllään loista.
Ainakin niillä on jotain keskittymis- ja lukihäiriöitä.
Jälkipolvien genetiikan pitäisi olla kohdillaan kun metsäsuomalainen Daniel on ne siittänyt.
Oliko se niin, että se hevosten hoitaja siitti Harryn??
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä outo juttu. Ilman muuta ajattelisi, että kaikki kuninkaalliset olisivat akateemisia. Mistä muualta he sitten voisivat saada monipuolisen sivistyksensä, osaamisen taloustieteissä, maailmanpolitiikan näkemyksen??
Niillä on avustajat ja yksityissihteerit. Kyllähän sitä tyhmempikin oppii, kun yksityisesti valmennetaan joka tilaisuutta varten erikseen. Ja kun ei saa ottaa kantaa, niin voi sujuvasti kuunnella ilman, että edes odotettaisiin älykästä keskustelua jostain politiikasta.
Nuorempien kuninkaallisten kohdalla vain alkanut mennä vikaan, kun ne oikeasti ovat käyneet tavisten seassa koulua ja muodostaneet omia mielipiteitä, joista eivät suostukaan olemaan hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englannin kuningasperheen jäsenet eivät ole viime vuosisatoina mitenkään loistaneet älynlahjoillaan. Tämä on fakta, vaikkakin vaiettu sellainen. Liikaa serkusavioliittoja ja geeniperimän ahdasta linjaamista. Koskee myös isoa osaa niin sanottua yläluokkaa.
Eipä nuo ruotsin hovin jäsenetkään älyllään loista.
Jälkipolvien genetiikan pitäisi olla kohdillaan kun metsäsuomalainen Daniel on ne siittänyt.
Prinssi Daniel on hyvä vahvistus perheeseen akateemisissa ansioissa. Hänellä on liikunnanohjaajan koulutus ruotsalaisesta kansanopistosta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä outo juttu. Ilman muuta ajattelisi, että kaikki kuninkaalliset olisivat akateemisia. Mistä muualta he sitten voisivat saada monipuolisen sivistyksensä, osaamisen taloustieteissä, maailmanpolitiikan näkemyksen??
Eihän niiden tarvitse itse noita asioita tietää. Eivät tee päätöksiä, eivät siis tarvitse mitään taloustieteen osaamista. Poliittisia mielipiteitä ei myöskään saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin kuninkaallisten akateemisuus. :D Räätälöidyt tutkinnot, eivät olisi pärjänneet tavisten vaatimuksilla.
Madeleine on ainoa joka pärjäsi koulussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niiden tarvitse itse noita asioita tietää. Eivät tee päätöksiä, eivät siis tarvitse mitään taloustieteen osaamista. Poliittisia mielipiteitä ei myöskään saa olla.
Ainakaan mielipiteitä ei tulisi tuoda julki. Aina he eivät siinä kyllä onnistu.
Keskikoulu ja huoraamisen alkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin kuninkaallisten akateemisuus. :D Räätälöidyt tutkinnot, eivät olisi pärjänneet tavisten vaatimuksilla.
Madeleine on ainoa joka pärjäsi koulussa
Tuskinpa hänkään on kummoisesti pärjännyt.
Eiköhän niille räätälöidä nykysin tutkinnot ja lentolupakirjat jos tarttee .
Ja miksei pikku sotapalveluskin urheutta osoittaan ja pataljoona turvaamaan seikkailua.
Vierailija kirjoitti:
Oliko se niin, että se hevosten hoitaja siitti Harryn??
Lehtikuvien perusteella voisi olla. Hyvin saman näköinen Dianan ratsastuksen opettajan kanssa. Dianalla tunnetusti haarat aukesivat hänenkin seurassaan.
Yläluokan elämäm koulu kun peruskoulusta tuli kahdesti ehdot ja opiskelu Sveitsissä ei napannut.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuninkaallisilta ole vaadittu tuollaista enää satoihin vuosiin. Jos muistat historiasta vaikka erään Ranskan Marie Antoinette, niin ei mennyt hyvin hänelläkään. Kielitaito riitti pitkälle, ja se kieli oli ranska.
Vielä Dianan aikaan prinsessan, etenkin tulevan kuninkaan puolison tärkein tehtävä oli synnyttää riittävän jalosukuisiä jälkeläisiä kruununperillisiksi. Ei Diana suotta tuntenut itseään siitostammaksi.
Voi olla, että koulusivistys oli vähäistä, mutta " sydämen sivistystä" oli enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän tiedon valossa kohtalonsa kuulostaa entistä surullisemmalta :(
Mikä on surullista? Kuninkaallisilta vaimoilta ei odotettu tuolloin mitään koulutusta, päinvastoin. Oli jopa etu, että ei ollut saanut päähänsä mitään epäilyttäviä oppeja.
Tuossa perheessä ei koulutusta ole aiemmin arvostettu korkealle. Charles oli perheen ensimmäinen, joka meni yliopistoon. Anne ja Andrew jätti koulut minimiin. Sarah Ferguson oli unelmaminiä aikanaan ja koulut vähissä hänelläkin.
Tavallaan harmi. Hän olisi voinut omaksua monia asioita, kuten sosialismin opin.
On aika vaikea keksiä, mikä akateeminen tutkinto yksistään riittäisi valmistautumaan kuninkaallisen hallitsijan työhön. Tehtävässä kun tarvitaan tietoa hyvin laaja-alaisesti kaikilta elämän, kulttuurin, tieteen, taiteen, diplomatian ja historian osa-alueilta. Lisäksi tulee tuntea hyväntekeväisyyttä, maantiedettä, sota-oppia, uskontoja ja yksittäisiä henkilöhistorian knopoeja. Ei riitä, että tuntee oman valtion hallitusmuodon ja käytännöt, vaan on tunnettava lukuisten muiden valtioiden sisä- ja ulkopolitiikkaan vaikuttavia kiemuroita. Ja tämä kaikki vain siksi, että pystyisi keskustelemaan illallispöydässä.
Kuninkaallisten roolihan on seremoniallinen, mutta luulen, että järki lähtisi, jos vain opettelee seremoniat ulkoa. Kun tuntee niiden historiallisen taustan ja merkityksen, niin niiden toteuttaminen tulee luontevammin.
Olen itse oman kapean alani erikoisammattilainen, ja olen todennut, että johtamisen erikoisammattilaienn ei niinkään tarvitse hirveästi tietää nippelitietoa siitä alasta, vaan soveltaa tarvittaessa ammattilaisilta saamaansa tietoa. Tämä oman toiminnan sopeuttaminen jokaiseen tilanteeseen sopivaksi on vaikeaa, joten minä mieluummin ousyn tylsässä omassa kopperossani, koska tämän minä osaan, en osaa johtaa.
Ei ollut Diana käynyt muuta kuin perusasteen, ei myöskään hänen kaksi siskoaan. Veljensä kävi yliopiston. Aivan tavallista yläluokan perheille tuohon aikaan.
Kuningatar Elisabeth ei ole koskaan saanut muuta kuin kotiopetusta. Varmasti ollut kyllä maan parhaat opettajat, mutta ainevalikoima ehkä jäänyt kapeaksi. Kaiken uuden, mitä on oppinut, on oppinut elämänsä varrella. Saattaa olla, että esim politiikassa opetusta saanut pääministereiltä.
William ja Kate sekä Eugenia ovat opiskelleet taidehistoriaa. Kuulostaa vähän siltä ettei rahkeet oikein muuhun riitä ja tuossa ei tarvi käyttää omia aivojaan vaan joku muu on jo tulkinnut taulut valmiiksi. Enemmän kai hyötyä olisi valtio-opista tai taloustieteistä.