Vinkkejä halvoista asuinpaikoista
Onko paikkakuntia, joista voi löytää vuokra-asunnon alle neljällä sadalla eurolla?
Olen työtön, joten voin asua missä tahansa. Jos saan joskus töitä, niin sittenhän on taas varaa asua siellä työpaikkakunnalla.
Kommentit (11)
Oikotie löysi 833 kohdetta, joissa vuokra on enintään 399 €. Siitä vain selaamaan! Osa näistä on tietysti soluhuoneita, varastoja ym., mutta ihan asiallisia vuokra-asuntojakin löytyy halvalla. Itse olen joskus etsinyt mahdollisimman halpaa omistusasuntoa ja niitä oli paljon mm. Varkaudessa, Kouvolassa, Porissa ja Pieksämäellä.
https://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot?pagination=1&sortBy=pri…
Laita oikotielle ym. vastaaviin haku. Voit saada syrjäseudulta asuttavassa kunnossa olevan talon 10 tonnilla. Joten siellä on myös vuokrat alhaalla. Osta talo omaksi, jos vaan pystyt. Sen jälkeen voit asua todella halvalla. Jos siis talossa on oma kaivo ja puulämmityksen mahdollisuus. Takapihalle perunamaa, niin saat myös ruokakulut minimiin.
Ja esim. Jyväskylässä on tällä hetkellä vuokraajien markkinat, sillä on rakennettu niin paljon vuokra-asuntoja, että hinnat ovat matalalla . Esim. lapseni asuu puolisonsa kanss isossa kaksiossa aivan ydinkeskustassa ja vuokra on 600 euroa.
Hae vuokraovesta, n. 1000 kohdetta löytyy. Suurin taisi olla noin 66 neliötä. Että ihan voit itse valita minne päin Suomea haluat muuttaa. Hakua vähän haittaa kusettavat vuokranantajat: iso asunto onkin solukämppä, halpa vuokra onkin vain ensimmäisen kuukauden tarjousvuokra.
Vierailija kirjoitti:
Laita oikotielle ym. vastaaviin haku. Voit saada syrjäseudulta asuttavassa kunnossa olevan talon 10 tonnilla. Joten siellä on myös vuokrat alhaalla. Osta talo omaksi, jos vaan pystyt. Sen jälkeen voit asua todella halvalla. Jos siis talossa on oma kaivo ja puulämmityksen mahdollisuus. Takapihalle perunamaa, niin saat myös ruokakulut minimiin.
Jos pääsee halpaan vuokra-asuntoon, niin pystyykin säästämään rahat omaan asuntoon jopa työttömänä.
Katso maalaiskuntia, kehyskuntia jne. Itse muuttaisin jonnekin merenrantakuntaan. Turun ympärys voi olla kallis, mutta siitä 50km pohjoisempaan niin alkaa halvemmalla saada. Luin myös jutun saaristolampaiden vahdista. Nainen jäi työttömäksi ja oli vapaa muuttamaan. Löysi työn, jossa piti muuttaa saareen lampaiden kanssa. Piti siellä kesän paikkoja kunnossa ja vahti lampaiden oloja. Aivan ihanan kuuloinen kesä!
Lehtilaatikko, ilmanen ilmastointi, lämmitys, ilmaiset lehdet ja vessapaperi, hyvä säästö.
Vierailija kirjoitti:
Omakohtaista "syrjästä". Puulämmitys kaksipiippuinen juttu. Pienessä talossa ilp edullisempi kun ostopuut. Kunnallinen vesi 1€/kuutio ei jätevesimaksuja. Kompostoiva sisä wc, vaatii huoltoa/tyhjennykset kompostiin.
Kovemmilla yli -15° pakkasilla lisä lämmitys puilla. asumiskustannukset kaikkineen n.250€/kk. (ei velkaa) Myös isot ulkorakennukset harrastuksiin. Helposti löytyy 15-20 000€ hyväkuntoisia
Olisiko jollain tietoa, mistä voisi hakea edullista kaupungin asuntoa? Eli pääsisi vuokralle myös ilman luottotietoja.
Vierailija kirjoitti:
Katso maalaiskuntia, kehyskuntia jne. Itse muuttaisin jonnekin merenrantakuntaan. Turun ympärys voi olla kallis, mutta siitä 50km pohjoisempaan niin alkaa halvemmalla saada. Luin myös jutun saaristolampaiden vahdista. Nainen jäi työttömäksi ja oli vapaa muuttamaan. Löysi työn, jossa piti muuttaa saareen lampaiden kanssa. Piti siellä kesän paikkoja kunnossa ja vahti lampaiden oloja. Aivan ihanan kuuloinen kesä!
Ehdin jo innostua, mutta eteen osuikin tällainen paikka, jossa pitää itse maksaa 600€/vk siitä, että "saa hoitaa" lampaita.
Löytyyhän noita, laita vuokrakämppiä välittävälle sivustolle hakukriteeriksi max 400 euroa. Turku 300, Jyväskylä 350 Helsinki 370, Pori 299 € jne.