Itsepalvelupesulan koneet -ovatko likaisia?
Onko joku käyttänyt? Uskaltaisiko pestä ja kuivata lakana pyykit siellä? Onko tullut eläinten karvoja tms.?
Kommentit (28)
Vanha ketju, mutta mietityttää, pesula24:n pesukoneessa on valmiina pesuaine. Mitähän ainetta käyttävät? Sanovat pesuaineen olevan hajusteetonta ja allergiatestattua. Olen allerginenen ainoastaan hajusteille, vaan myös pesuaineineiden säilöntäaineille.
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju, mutta mietityttää, pesula24:n pesukoneessa on valmiina pesuaine. Mitähän ainetta käyttävät? Sanovat pesuaineen olevan hajusteetonta ja allergiatestattua. Olen allerginenen ainoastaan hajusteille, vaan myös pesuaineineiden säilöntäaineille.
En veisi jos oot allerginen, koska et voi varmaksi tietää mitä pesuainetta käytetään.
Olen useaan kertaan nähnyt, kun niitä käydään pyyhkimässä. Käyn aika usein kaupassa lauantaina ja loma-aikaan aamuisin ja silloin putsaavat niitä mitkä on ko. kaupan yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly antoin pitkä vastauksen ja tässä yhteenveto: Käytetty pesuaine 24 h-pesuloissa on tyypillisesti hajusteeton / hypoallergeeninen ja ammattilaiskäyttöön suunniteltu, mutta pesulakohtainen brandi tai tarkka koostumus ei aina ole julkinen tieto. Lisäksi poimin tämän: Käytetty aine voi vaihdella pesuloittain ja samassakin pesulassa sen mukaan, mitä tarjouksia pesula on saanut.
En pesisi julkisessa käytössä olevalla pesukoneella ennen kuin olen pessyt vähintään 60C ohjelmalla tyhjänä. On tullut vastaan paskaisia lemmikkipetien pesijöitä, kun ei viitsitä liata omaa koneetta.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä sain taloyhtiön pesutuvassa talvitakkiini tahroja koneesta. En tiedä, oliko edellinen pesijä käyttänyt tahranpoistoainetta tms pyykissään, kun ihan väri lähti laikkuina takistani 😨Ei koskaan enää taloyhtiön pesutupaan 👹
Mä käytän silloin tällöin pesutupaa, pesen koneen tyhjänä 60 astetta aina ennen kuin laitan oman vaatteet sinne.
Niin, ja näistä tukkeutuneista koneista jää pesuainejäämiä kaikkien seuraavien pyykkeihin, kunnes kone puhdistetaan putkia myöten.