Voiko Oltermanni 17% juuston loput vielä syödä jos sen sivussa muutamia sinertäviä homepisteitä?
Jos leikkaa homeisen osan pois? Ollut koko ajan jääkaapissa paitsi nyt automatkan kaupalta kotiin, mikä kesti n. 20 min.
Kommentit (15)
Leikkaa huonot kohdat vaan pois. Kyllä sitä voi syödä.
Kypsytetyissä juustoissa home on pinnallista, eikä homerihmasto ole päässyt leviämään sen syvemmälle. Eli home pois vaan ja ääntä kohti.
Kyllä voi. Juusto on käytännössä ainoa elintarvike jonka kanssa näin voi tehdä.
Jostain olen lukenut, että valkoinen home juuston reunassa on ok. Sininen taas ei, ja koko juusto on pilalla.
Minä en söisi oltermannia enkä varsinkaan homeista. Oikea homejuusto on hyvää, ainakin ranskalaiset.
Sininen home on myrkyllistä, eikä mitään pensilliiniä. Roskiinhan se menee.
Juusto on sellaista, jonka voi syödä, kun leikkaa 1 cm paksuisen kerroksen joka sivulta.6
Vierailija kirjoitti:
Jostain olen lukenut, että valkoinen home juuston reunassa on ok. Sininen taas ei, ja koko juusto on pilalla.
Olisiko kyse ollut siitä että ne valkoiset pilkut ovat vaaratonta hiivaa kai yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Sininen home on myrkyllistä, eikä mitään pensilliiniä. Roskiinhan se menee.
Muut ruoat kyllä, mutta juusto on sen verran tiivistä, että sen voi syödä, kun ensin leikkaa homeisen kohdan pois (n. 1 - 2 cm).
Ei voi syödä.
Ei muutenkaan sillä 17% laihisjuustot ovat kumipalloja joita ei syö erkkikään.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi syödä.
Ei muutenkaan sillä 17% laihisjuustot ovat kumipalloja joita ei syö erkkikään.
No lääkäri käski kun laihdutan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Homeiseen ruokaan ei lie kukaan kuollut. Leikkaa homekohta pois ja jos ei loppu maistu pahalle, niin ääntä kohti vaan.
Eikös penisilliinikin kehitelty penicillium-homeesta niin, että ei se liene kovin epäterveellistäkään.
En suosittele. Se home voi olla botuliini toxiinia, elli botoxia.Jos sitä syö niin siihen voi kuolla.
Juusto on tosiaan oikeasti sellainen elintarvike, jonka voi syödä kun leikkaa homeen pois. Samaa neuvoa ei voi noudattaa leivän kanssa, joka on niin höttöistä että home leviää hetkessä koko leipään.
En tiedä, mutta että vihaan ilmaisua "ääntä kohti"
Homeiseen ruokaan ei lie kukaan kuollut. Leikkaa homekohta pois ja jos ei loppu maistu pahalle, niin ääntä kohti vaan.
Eikös penisilliinikin kehitelty penicillium-homeesta niin, että ei se liene kovin epäterveellistäkään.