Enskat tiistaihin
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8061294&p=&mpage=1&tmode=…
Eilisen löpinöitä
Kommentit (29)
täällä on vähän samanlainen olotila kuin tuolla Yedolla - uupunut ja saamaton. Lisäksi kuvotusta oli pahemman kerran eilen illalla ja tänään aamulla, sekä migreeniä. Kaikki laukes tällä kertaa siitä, kun illalla kaupassa ihmiset ja ruoat haisi - näin siis mun nenäni mukaan. No, tällä hetkellä olo parempi :)
MiaMiks ja Burde: kertokaa lisää vyöhyketerapiasta! Siis että mitä olette siitä saaneet? Sen ymmärsin, että se rentouttaa, mutta onko sillä joku muukin funktio odotusta/synnytystä ajatellen? Tää haluis kans ehkä kokeilla jossain vaiheessa :)
Tappertin puolesta tuli kyllä niin onnellinen olo, jännitit niin sitä äitykän reaktiota! Kyllä jaettu ilo on aina kaksinkertainen ilo, se on tullut viimeistään tässä raskausaikana selväksi!
Poppiksen anoppi kuulostaa veikeeltä tapaukselta :) Vai että kissanpissiä...jaiks.
Hienoa Osse että jäit saikulle, vielä kun nyt oppisit siitä nauttimaan ja lepäilemään! Sinun ja vauvan vointi on nyt tärkein. Se ykkösopekin vois kyllä harkita lomailua...ei kuulostanu kivalta ne pölyt ja maalinkäryt!
Han otti puheeksi painon muutokset. Täällä on käynyt niin, että paino on juhannuksesta laskenut reilut 2kg (lähtöpaino oli 60kg). Tiedän, että alkuraskaudessa voi käydä noin, mutta missä vaiheessa pitää huolestua? Mulla on ennen ollut varsin miehekäs ruokahalu ja -valio, mutta nyt en saa mitään raskaampaa tai kimpurantimpaa alas. Liha ja kana on ihan pahimmat oksetuksen aiheet.
AinoA:n ultrakuulumisia odotellaan! Minäkin oon kahden vaiheilla sen 4D:n suhteen...pitäis varmaan ajoissa tilata jos sinne haluaa.
Hyviä vointeja kaikille, ja piristystä uupuneille!
Makkara rv13+5
[color=104E8B] Pikainen visiitti... [/color]
[color=BF3EFF] Huoh, väsyttää, väsyttää ja vielä kerran väsyttää! Taitaa tätä väsymystä olla nyt liikkeellä muillakin Enskoilla kuin mulla. Väsymys johtuu nyt kyllä varmasti suurimmaksi osaksi siitä, että aloitin eilen opiskeluihin liittyvän harjoittelujakson ala-asteella (kyläkoulussa). Nyt harjoittelun aikana joudun heräämään jo kuuden aikoihin aamulla...huoh. Eli ei ihme, että väsyttää. Kesän aikana (lomalla) olen nukkunut lähes joka päivä noin 12 tunnin yöunet (tai enemmän) ja nyt saan nukuttua vain lähes puolet siitä:( [/color]
[color=104E8B] Onneksi saan suorittaa tämän harjoittelun koulussa, jossa oma isäni on opettajana ja koulunjohtajana (hän tietää Pikkupikusta), joten ei tarvitse selitellä koulussa omaa väsymystä ja huonoa oloa:) [/color]
[color=BF3EFF] Sunnuntaiset synttärikahvitukset menivät hyvin:)! Samaan aikaan vierailulla olivat omat vanhempani ja miehen vanhemmat (ovat kyllä jo tutustuneet aikaisemmin toisiinsa)...ja voitte vaan kuvitella sitä vauvaan liittyvän pölötyksen ja jutustelun määrää! Huh huh! Innokkaita isovanhempia! [/color]
[color=104E8B] Ai niin, tilasin siis sen kotidopplerin ja sain sen eilen. Ärsyttää vaan, kun geeli, joka siinä laitteen mukana piti tulla, lähetään jälkilähetyksenä vasta joskus myöhemmin. Yritin sitten vedellä vähän kostuttaa massua korvatakseni geelin, mutta ei se oikein toiminut niin. Jotkut sydämen lyönnit sain yhdestä kohtaa kuulumaan, mutta en ole varma, että olivatko ne Pikkupikun ääniä. No täytyy testailla vekotinta uudemman kerran tässä heti, kun geeli saapuu:) [/color]
[color=BF3EFF] Anteeksi omanapainen viesti...väsyttää niin vietävästi, että aivokapasiteettini ei tällä kertaa taivu kommentointeihin. [/color]
[color=104E8B] Mutta vilkutuksia ihan jokaisella Enskalle, olette ihania!!! [/color]
[color=BF3EFF] ~ ♥ ~ Viipuli ja Pikkupikku, rv 9+3 ~ ♥ ~ [/color]
Enpä ole päässyt kirjoittelemaan ku piti käydä mutka sairaalassa...
Eli, mulla oli viime pe neuvola. Painoa oli tullut viikossa 4kg ja paineet hieman koholla. Terkka lähetti oyssiin ja sinne jäin osastolle tarkkailuun. Paineet laski ja olo oli ihan hyvä joten päästivät parin yön jälkeen kotiin. Perkules ku mulla on ollut jo viikon nuha niin ne sairaalan ilmastointilaitteet pahensi sitä :/
Maanantaina kävin synnytystapa-arviossa. Lantiossa kuulemaa hyvin tilaa ja vaavi kasvaa keskikäyrällä joten ei kokokaan kuulemma ole este, alakauttahan minä haluankin synnyttää (pelkään sektiota enemmän)
Paikat kiinni ja kanavaa 3cm, eli ei edistystä. Ihmetyttää vaan nämä alavatsa kivut. Vessassa pelkkä pissillä käyminen on tuskaa ku polttaa niin kovasti.. mitä liet kolotuksia.
Anteeksi omanapaisuuteni :D
T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 36+1
täällä sitä ollaan kotiuduttu!
4D-ultra oli aika vaikuttava juttu, tosin enemmänkin olisi saanut sitä kuvaa näyttää ja olla mutta hyvä näin.
Tosi vaikuttavaa oli kun lääkäri pysäytti kuvan ja käänteli sitä joka suuntaan, näki tosi paljon sellaisia juttuja joita tavallisessa ultrassa ei nää.
Katottiin sydäntä kunnolla, molemmat kammiot näkyi ja hienosti löi ja veri kiersi normaalisti, samoin verenkierto oli kunnossa oli hassua nähdä miten se veri mennä jumsutti pitkin napanuoraa.
Möhis makoili edelleen kamalassa kippurassa siellä mutta oli jo pää alaspäin varpaat edelleen nenässä.
Nähtiin kun vaavi nyrikitti mamman masua ja heilutteli varpaitansa.
Painoa möhiksellä oli 578 g, koko vastaa muutenkin viikkoja 23+2 eikä 22+3 kuten menkkojen mukaan, mutta ei sitä lähdettu muuttamaankaan.
painoarvio menee siiellä yläkäyrän paikkeilla ja meinasi että 3800 g olisi syntymäpäino.
Aikamoisen duunin se lääkäri teki että sai jotain jalkovälistä näkyviin, mutta tarpeeksi kun etsi ja kahteen kertaan katsoi niin tyttöä veikkasi, ei kuulemma ulokkeita näkynyt.
Näytti lääkäri minullekkin mitä siellä näkyi ja kyllä se 99 % varmuudella on tyttö !
Kamalasti möhis mennä kohelsi siellä +++ laittoi liikkuvuudeksi.
Aivan ihanaa oli voin kyllä suositella kaikille jos vain rahavarat antaa myöden 155 ¿ tuli hinnaksi dvd:n kanssa, kelakorvaus on tästä summasta jo vähennetty.
Kaimaani: Tapio oli rauhallinen mutta mukava mies ja selitti kaiken tosi kivasti, puhui kyllä aika hiljaa että jos miekkosesi tulee mukaan niin kandee tarkasti hänen kuunnella niin ei mene kaikki ohi.
NP-Ultran niinkuin kaikki Felicitaksessa tehtävät ultrat saa dvd:lle, näin hän sanoi kun sitä kysäisin.
Dvd maksoi sieltä otettuna 6 ¿ ja sanoi että siihen voi nauhoittaa kaikki samalle jos siellä useammin käy, ottaa vaan sen dvd:n mukaan niin kaikki onnistuu.
Siinäpä raporttini, kerron huomenissa lisää, jos jotain tulee mieleen mutta nyt on riennettävä, meille tulee vieraita ihan justiinsa.
AA ja möhis
AA: Hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin! Tuli ihan mieleen se meidän 4D-ultra kokemus... On se vaan niin erilainen kun tavallinen ultra. Ja muuten... meillekin se laitto +++, kun penni-enni ei pysyny HETKEEKÄÄN paikallaan. ;) & tyttö on meillekin tulossa. :D
Ull-Maij: Hyvä, että sulla on tilaa alatiesynnytykselle... Sitä mäkin toivon! Leikkaus on kuitenki aina leikkaus (eli isompi riski).
Niihin vatsakipuihin en kyllä osaa sanoo juuta enkä jaata... mutta eihän sulla mitään tulehdusta ole?? Se mulle tuli ekana mieleen, mut mähän en mistään mitään tiedä.. =)
Viipuli: Toivottavasti se geeli tulee pian, että pääset kuuntelee jumpsutuksia aamusta iltaan. =)
SillySausage: Mä en kauheesti tosta vyöhyketerapiasta tiedä, vaikka oon käyny siellä jo kai ainakin 4 kertaa... Mut vähän niinku muissakin jutuissa -> se toimiii jos elimistö niin tahtoo. Eli jos vauva on perätilassa ja sen kääntämistä koitetaan vyöhyketerapialla, niin vauva kääntyy sen avulla jos haluaa. =) Sit rv 36 jälkeen se terapeutti voi alkaa hoitaa niitä paikkoja/pisteitä mitkä alkaa herättelee kroppaa synnytystä varten... tai jos kauheen aikasessa vaiheessa raskautta tulee supistuksia, ni sillä voi koittaa vähentää niitä...jne.
Siis oon tosi huono kertoo tosta, mutta odotan innolla ens kertaa... Sillon on rv36+1 ja se saa alkaa hoitaa niitä " synnytyspaikkoja" . =)
ON: Sänky saatiin tänään! JEE! Kävin ostamassa siihen uuden 160cm petarin... saa nähdä kuin ens yönä saa nukuttua... =)
Kävin muuten tänään töissäkin -> vein avaimen ja sairaslomalapun + otin mukini ja työkengät... EI kyllä harmita, kun ei tartte enää mennä sinne. =)
Palaillaan taas...
Burde ja Pennari 33+2
PS. On muuten selkeesti Pennari kasvanu ja tila vähentyny, kun välillä tuntuu, että kun istuessa kumartuu eteenpäin, ni pennarin jalat rusentuu poikki, jos ne on kylkiluita vasten, jne..
Piti tulla AA:n ultrakuulumiset vielä lukemaan. Olipas teillä kiva ultra, vaikkakin hintava! Mutta välillä tuntuu, että noin ainutlaatuisesta tapahtumasta maksaisikin vaikka mitä. Meilläkin muhku saattaa jäädä ainoaksi lapseksi joksikin aikaa, joten nautitaan nyt kaikesta oikein urakalla. (Siis suunnitelmissa kyllä toinen lapsi, mutta ei ihan vähään aikaan.)
Tuntuu että kaikilla on ollut tosi liikkuvainen vaavi ultrissa, onko se jotenkin yleistä? Mullekin sanottiin sieltä YTHS:ltä, että voimakkaat ja vahvat liikkeet, ja että paljon liikkuu. Tietysti sitten ultrassa muhku päättää olla ihan hissukseen jalat ristissä ;)
Muhku on muuten kaikissa kolmessa ultrassa kääntänyt aina naamansa ultra-anturia kohden, taitaa olla varsinainen linssilude :) Toivottavasti Bruno saa sitten parin viikon päästä vilaistua myös haaroväliä, jotta saataisiin arvio sukupuolesta...
Eipä mulla muuta, nyt kun on ultrakuulumiset luettu :) Mies tuli kesken päivän töistä pois oksennustaudin takia, saa nähdä milloin iskee mulle... Tosin mä aina käännän sen mahataudin toiseen päähän keskivartaloa, en ole koskaan ollut oksennustaudissa. Mutta toivottavasti ei iske muhun, kun huomenna on se Suomen peli!
Kandi & muhku 21 viikkoa
Huomasin tuolta syyskeijujen treffipinosta, että säkin oot tampereelta... =) ja me mennään aika samoilla viikoillakin, jos muistan oikein! =D
Ei sen kummempaa... =)
Burde ja Penni-Enni
Piti vain tulla kaiman ultrakuulumiset lukemaan. IHANAA että kaikki oli hyvin ja sukupuolikin selvisi, vai on sieltä pieni tytöntyllerö tulossa:)) Kiva että np-ultrankin saa levylle, pitää sit to pyytää että nauhoittaa sen meille, kiva kotona rauhassa katsella...
Kauanko muuten ultrasi, eli kauan vastaanottoaika kestää? Voi kunpa olisi jo torstai!!!
Nyt pesulle ja 4 dokkarin kimppuun....
Oon koko päivän siivonnut kämppää, tehnyt ruokaa ja ulkoillut koiran kanssa etten kerinnyt aikaisemmin kirjoitella.
Ihmeellisesti on virtaa piisannut vaikka nukuin yöni todella huonosti.
Eilen olimme perhevalmennuksessa neuvolassa, muuten oli ihan mielenkiintoista kuunneltavaa mutta tämä terveydenhoitaja joka tunnin piti puhu todella pitkäveteisesti että välillä meinas alkaa väsyttään, olis ollut pikkuisen noloa jos olisi alkanut pilkkiä kesken tunnin.
Burdelle kiitoset, on tosi kiva kirjoittaa tänne kun toivotetaan tervettulleeksi vaikka ollaankin jo loppusuoralla raskaudessa.
Hyviä vointeja kaikille.
Terkuin: Leena-Maija