Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOisat tiistaita***

15.08.2006 |

Hei vaan kaikille!

Olen innokkaasti seurannut taustalla keskustelujanne ja nyt päätin pistää oman korteni kekoon.

Laskettuaika saavutettu tänään joten kovasti täällä ootellaan jotain tapahtuvan. (ei oireen oiretta)

Kolmas tulossa ja toinen normaali synnytys edessä. Tytöt 99 ja 04. Eka synty suunnitellulla sektiolla. Toinen käynnistettiin viikoilla 42+2. Eli sen puolesta saan varmaan kärvistellä teidän seurassanne vielä 2 viikkoo.

Kyl odottavan aika voi olla piiiiitkääää. Raskaus edenny tosi hyvin ilman ongelmia mut nyt pinna tähän mahaan rupee olee täys.

Kiitos kaikille ELOisille jotka olette ahkerasti kirjoitelleet! Olette olleet uskomaton tuki varsinkin nyt loppumetreillä helpottaa kummasti lueskellessa muiden samassa jamassa olevien tuntoja/tuskia.

Saapi nähdä jääkö tämä mun ainokaiseksi viestiksi.

Kiitos ja kumarrus. (pitäisköhän mennä takas nukkuu )

Hiiru3 40 tasan

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on koko ajan laskenut kans, mutta ei ihan noin alas ku sulla, viimeeks oli 116, mutta lähtöarvo oli 143. Lääkäri sanoi nyt vikalla neuvolakäynnillä, että ei ehdi nousta synnytykseen, joten sama syönkö rautaa?! Yritän kuitenki syödä monivitamiinia ja terveellisesti, siis rautapitoista ruokaa. Saapa nähdä mitä ne toimenpiteet on sulla sitte?! Mulla arvoa tarkkaillaan nyt loppu aika, kun laskenut viime aikoina niin paljon.. :oO

Vierailija
42/56 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat kiehumassa, tulin siis käväisemään. Täällähän on taas päivän aikana ollut hurja meno :)

Kerutukselle: hyvä juttu että veljesi tilanne näyttää edes jollain tapaa valoisammalta. Mä olenkin usein miettinyt, että miten hän (te) voi.

Hemoglobiinista: Mulla oli myös viime neuvolassa vaan 102. Ja siitä täällä joku päivä kirjoitinkin, että tuttavani oli raskausaikana kahteen otteeseen sairaalassa kun alhaisen hempan vuoksi, sai käsittääkseni punasoluja lisää (korjatkaa joku jos kuulostaa järjettömältä). Mä sain käskyn syödä edelleen rautaa, tosin voi kyllä olla että siinä tuli joku fiba siinä arvossa, koska musta ei tunnu mitenkään erityisen väsyneeltä tms. Tosin ei musta kyllä ole tuntunut aiemminkaan, vaikka hemppa on huidellut allekin 110. Normaalisti mulla on vielä aika korkea, 140 paikkeilla, joten siihen nähden pudotus on tänä raskausaikana ollut aika huikea.

Eilen kävin verikokeissa, otettiin vielä uudelleen noita mun lääkeainearvoja ja samalla hemppa (taisin muuten jo kertoa tän eilenkin), mutta dementoituneena unohdin JÄLLEEN tänäänkin soittaa neuvolaan ja kysyä tulosta. Ai että sitä voipi olla ääliömäisen tyhmä. Pitää varmaan laittaa itselle huomiseksi puhelimeen hälyytys, että soitappas nainen neuvolaan. Kaikki muutenkin pitää nykyään laittaa joka kalenteriin ylös ja vielä puhelimeen häläri, muuten en muista MITTÄÄN.

ELOLLE tsemppiä huomiseen koitokseen. Toivon sulle nopeaa " toimitusta" korvaukseksi kärsityistä viikoista ;) ja ehkäpä se beekin sieltä plumpsahtaa alakautta.

Apua! toi meidän 4-vuotias nukahti sohvalle. Äkkiä ylös se!

Jamssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ä.POLILLE aika huomenna klo 7.30, en usko että käynnistävät, kunhan tsekkaavat ja ottavat siitä ilosta 26 euroa, kiitos :)... Mutta huomenna on ainakin vähän viisaampi tuon alaosaston suhteen ja vauvan koon jne.

ELOLLE tosiaan hirveesti tsemppiä huomiseen! Miun kaveri sai vuoden alusta kaksoset, a tuli alakautta ja b sektiolla.

PUMPULI: mie tosiaan muuten unohdin kertoa että se huhuilija tosiaan tunsi minut :), on entinen koulukaveri ala-asteelta. :)

Neuvolas siis kävin, eikä mitään uutta ja ihmeellistä. Ainoo vaan että sf mitta jatkaa kasvuaan!!!??? ekassa se pysähty 33senttiin ja nyt on jo 35, minnuu on alkanu tosissaan pelottaa että jospas tää onki päässy jo yli neli kiloseks.... a-pu-va.....

Vierailija
44/56 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ekalla neuvola kerralla hemppa 122, kun se laski 112 neuvolasta neuvottiin syömään rautaa. Rouskuttelin Obsidania maaliskuulta heinäkuulle, sinä aikan hemppa otettiin kerran ja se oli taas 122. Heinäkuussa neuvolassa sijainen taas mittasi ja sai arvoksi 145! Ikinä ei ole minulla noin hyvä ollut. Pari viikkoa myöhemmin äippäpolilla lekuri sanoi, ettei ole mahdollista, että hemppa noin hyvin pelkällä Obsidanilla raskaana ollessa nousee, joten jatka vaan rautaa.. Määräsi vielä verikokeisiin varmistamaan arvoa. Labrassa hoitaja sanoi, että arvo saattaa vaihdella samana päivänäkin paljon ja näin kesällä esim. se kuinka paljon vettä on juonut tai paljonko on hikoillut ja menettänyt siten nestettä vaikuttaa arvoon... Että tiedäpä tuota mihin luottaa, lääkäri kun väitti, että kyseessä varmasti mittausvirhe ja neuvolassa hoitaja kysyy " luotatko niihin?" ..

Maya & Beon 38+5

Vierailija
45/56 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos kroppa on kuiva, eli ei ole juonu riittävästi ni hb tosiaan on korkeempi, ja jos on hirveesti juonu jne ni sillon se on matalampi....

Vierailija
46/56 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lähtöarvo 154 ja jossakin välissä tippu tosi alas totuttuun nähden eli arvo oli 107. Silloin olin kyllä ihan rikki. Nukahtelin ihan mihin sattuu, oli kokonaisvaltaisen uupunut olo. Olisiko ollut silloin joku rv22-24. Sittemmin olen syönytkin rautaa ja arvo on nyt ollut viime mittauksissa 117. Eli ei hirveän hyvä vieläkään. Yksi tuttu sairaanhoitaja sanoi, ettei noilla reseptivapailla rautatableteilla välttämättä saakkaan nousemaan ja että ne eivät täytä " varastoja" . Oli sitä mieltä, että reseptivapaat lähinnä ylläpitäviä eivätkä niinkään tilannetta korjaavia. Kuulostaako ihan järjettömältä?

Itse pistän huonon hempan myös liikunnanpuutteen piikkiin. Esim. kestävyysliikuntahan lisää punasolujen määrää ja luulen, että se itselläni vähän selittää tilannetta. Esikoisen syntymän jälkeen hemppa oli sairaalassa muutaman päivän noin 90, enkä halunnut syödä rautaa, kun pelkäsin mahan menevän kovalle. En nimittäin silloisella tikkimäärällä halunnut pöntölle punnertamaan. Ehkä tyhmää, mutta hemppa nousi noin 2 kk:ssa tosi hyviin lukemiin ihan ilman lisärautaa.

Nyt on rautaa syöty, maha on jatkuvasti sekaisin ja hemppa on silti aika surkea.

Velho78 rv39+6

Vierailija
47/56 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptillähän ei rautaa juuri ole saatavana, ero tuolla resepti Obsidanilla ja ilman reseptiä saatavalla on se, että rec. versiossa on mukana foolihappo, jonka puute voi myös olla syynä anemiassa. Itse söin muuten juuri tuota Obsidan compia ekat puolitoista kuukautta kun raudan aloitin, sattui löytymään kaapista silloin.. Ehkäpä siinä olikin syy, että hemppa nousi niin kohisten :-/ mene ja tiedä, olisihan tuo pitänyt näin farmaseutille aikaisemmin jo mieleen tulla, mutta tuo itseni lääkintä on aina ollutkin tosi heikolla pohjalla..

Maya

Vierailija
48/56 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuo tuttu ehdotteli ihan nimelläkin rautavalmisteita, että neuvolasta kysyisin. Voipi olla, etteivät nuo valmisteet sen tehokkaampia olisi. Nyt syön Hemofer Plus nimistä valmistetta, jossa on lisänä se foolihappo.

NIMISTÄ: Nyt alkoi hirvittämään, kun loppuen lopuksi lapselle ei ole nimeä vielä miehen kanssa lyöty lukkoon ja täällä tavan mukaan olimme päättäneet, että nimi on lapsen syntyessä valmiina. Kun esikoinen syntyi, niin mies sai kuunnella hämmästejä työyhteisössä, kun kertoi, ettei meidän tytöllä vielä ole nimeä. Tyttö sai nimen kasteessa 5 viikon ikäisenä, mutta nyt tämän kakkosen kohdalla pidämme ristiäiset varmaan vasta ensi keväänä, kun ehdimme Suomessa kääntymään.

Pistinkin nimistä toivetta tuonne Nimi-palstalle. Tuntuu vaan niin tyhmältä, kun lapsi ei ole vielä syntynytkään. Onkin, hitsi vie, pitänyt uhota tutuille, että nyt olemme nimen kanssa paremmin valmiuksissa kuin viime kierroksella. Toivottavasti niminikkarit keksivät jotain, mikä menee läpi sekä mieheltä, että minulta. Huokaus.

Vierailija
49/56 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asian sai korjattuu niinkin helposti kun muhkelela mässy pussilla :P.

mulla huomena neuvola saa nähä mittaako hb:n viimeks oli 139 joka oli yllätys hyvä,kattelin esikoisen aikasta korttia niin samanlailla on sillonkin suunilleen menty noitten tulosten suhteen. must on aika jännää et olin viime perjantaina neuvolassa ja taas ois huomena,muutama päivä välii..

ens maanantaina on painoarvio et saa nähä mitä vaavi jo painaa.. sitä kun on aatellu et jos nyt muutaman suukon(+ jäätelöt ja muut herkut) syön ni ei se paljoo kasva :D.

mulla on joteski sellanen olo et tää ei kyl kauaa viihdy masussa,koska paikat on ympäriinsä kipeet lantio,alakerran luut jne.. kävely on tosi vaikeeta et ei oikeestaan huvita kävellä kun ne mitä on pakko.

onko muilla näin?.

nimistä joku mainitsi,täällä on molemmalle sukupuolelle valmiina :)

nyt pitää lähtee tekee mehukeittoo ja laittaa kaikki huomista varten taas valmiiks,joten heissulivei ja synnytys säteitä kaikille jotka sitä toivoo ;) k.h.p ja tärppi 38+2

Vierailija
50/56 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kovasti odottelen josko ensi yönä tulisi lähtö synnyttämään. Ennustin jo keväällä että tulee helteinen kesä ja helteet jatkuu elokuun puoleenväliin asti. Eli juttu juontaa juurensa siihen, että esikoisen kohdalla (3-v) oli hemmetinmoinen hellekesä ja helteet loppu kuin seinään kun elokuun alussa synnytin. Ja tänään alkoi sade (sopivasti kun kaupasta ulos käveltiin saapasostoksilta) niin eikö oli ihan reilua mun päästä synnyttämään? (Ja parin teidän muunkin siinä vanavedessä...heh).

Harvoinpa sitä itselleen kipuja toivoo, mutta nykyään aina kun tuntuu jotain nippaisua/vihlaisua alapäässä niin sitä alkaa mielessään hokemaan että lissää, lissää! Niin toivois että josko se synnytys nyt alkais! No eipä oo kyllä mitään oikeita suppareita ollu. Nuo nykyset tuntuu vaan tuossa mahassa kun ainakin ne esikoisen synnytyssupparit tuntui pahalta tuolla selän puolella.

Pitäisköhän tässä alkaa ompelemaan vaikka tytön nukelle vaatteita ni olis joku projekti tässä käsillä niin silloinhan sen synnytyksen aika tulisi?

No jos vaikka söis vähän suklaata tähän " murheeseen" (eli paikallaan junnaavaan olotilaan)....

-smynni- rv 39+6

Toivottavasti huominen neuvola-aika jäis väliin ja suuntaisin sen sijaan vaikka synnärille!

Vierailija
51/56 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla oli tänään hb 92 ja sain lähetteen pieneen verenkuvaan, josta nähdään elimistön " oma rautavarasto" . Käsitin et se on sellanen mitä ei raudalla pysty nostamaan, vaan se on jokaisella siellä entuudestaan. En tiiä mitä sit jos verenkuvasta huomataan pieni varasto, laittaako ne sit johonki tiputukseen tms ja pääsis osastolle :)

Suosittelen syömään rautaa jos hb-arvo on huono, koska saattaahan se vielä nousta ennen synnytystä.

Vierailija
52/56 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita jaksaa ja saada levätyksi ens yönä (hyvähän se on täältä tietty huudella...). Toivottavasti B-vauvakin sukeltelee samaa reittiä, kun sisaruksensa. Tulethan heti kun kykenet kertomaan kuulumiset.

Muillekin jaksuja!

Vierailija
53/56 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan taasen.

Neuvolassa tuli piipahdettua aamupäivällä, painoa oli tullut torstaista 800 g...Sormet onkin aika nakit ja varpaat (yök) prinssinakit. Muuten kaikki ok. Perjantaina sitten mennään äitipolille kontrolliin, kenties jo sitten käynnistetäänkin tai sitten ensi viikolla, ei osannut neuvolan täti sanoa. Toiveissa olisi käynnistys perjantaina ettei vaan pääse muksu hirveämmin yli neljän kilon. Viimeeksi repesin tosi pahasti vaikka poika oli vain 3,6 kg. Alkaa vähän se koko jänskättää...Sf mitta oli kuukauden verran 34, kunnes viime torstaina näytti 36 ja tänään 35 cm. On vatsa kuulemma laskeutunut reippaasti, siltä tuntuukin. Suppareita ei vaan kuulu, miksi tämä vauva ei voi jo tulla ulos.

Yritin jo pari iltaa sitten houkutella kaikkia lähtemään synnyttämään, mutta meistä ei vissiin lähtenyt kukaan? Jos sovittaisiin että tänä yönä lähdetään oikein joukolla laitoksille tekemään ruuhkaa?!

Onnea elolle huomiseen koitokseen! Sinun " urakkasi" on sitten ohitse ja palkinnot kainalossa.

Vierailija
54/56 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaankin Elolle onnea huomiselle päivälle! Odotamme täällä sitten kertomusta vauvojenhakureissulta.

Olin neuvolassa, kaikki siellä ok. Vauveli tosi alhaalla mikä tuntuukin kävelyssä ja pissarakossa vihlaisuina ja muutenkin vessassa ravaamisena. Neuvolantäti ei edes painellut mahaa ihan alhaalta kun sanoi että pää on jo ' siellä jossakin' lähtökuopissa.

Kaikki siis jees mutta muuten olenkin ollut ihan raatona, nyt ei kylläkään henkisenä raatona kuten eilen vaan ihan tuota fyysistä puolta. Väsyttää ihan tosipaljon mutta iltaa kohti sitten alkaa tuo uni paeta. Äitini oli minua täällä tänään auttamassa ja minun piti jossakin vaiheessa ottaa päivänokoset mutta niin vaan ne tekemiset taas veivät mennessään (ruoanlaitto, reklamaation naputusta koneella, pyykit yms.) Huomenna yritän ihan tosissaan.

eipä muuta. huomenna taas palstaillaan jossei lähtö tule (HAH!!),

tuuli ja ponteva yksiössäviihtyjätyttö rv39

Vierailija
55/56 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengessä ollaan mukana ja tulehan heti linjoille, kun kykenet!!

Vierailija
56/56 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin vaan täällä...! Tänään oli se neuvola ja siellä kaikki hyvin! Neuvolantäti oli sitä mieltä, että voisivat suostua perjantaina sairaalassa käynnistelemään jos vaan tarpeeksi heille siellä sanon, että väsyttää ja en jaksa enää! Mutta ei tietenkään mitään varmaa voinut sanoa! Nähtäväks jää mitä tuleman pitää...! Nyt tää on vaan tätä piinaavaa odottelua...!

Onneks on ollu teistä muista ISO tuki, kun on päässy teiän juttuja lueskeleen ja tajuaan et " jipii, mä en ookkaan yksin!" !!! =) Kiitos teille siitä! =D

Taas on illan aikana supistellu napakastikin ja säännöllisesti, mutta nyt ne on taas vähän laantunu... =( Tätä tää on ollu nyt useemman illan ajan... Alkaa voimat meneen tähän...

No mutta nyt poistun taas takavasemmalle! HYVÄÄ YÖTÄ KAIKILLE!!! =)

-Mömmeli06 rv41+4-