Postin käsittelymaksut
Tilasin Yhdysvalloista erään tuotteen, jonka arvo jäi alle 22 euron, mutta joutui tullin kynsiin postituskulujen ollessa lähemmäs kymmenen euroa. Tein tullausselvityksen enkä luonnollisesti joutunut maksamaan ylimäärästä tuotteesta. Paitsi kappas kappas! Posti peri kuitenkin 2,90 euron ''käsittelymaksun'' tuotteesta, jota ei kuitenkaan tarvinut maksaa muutoin.
Mistä lähtien on ollut ok rahastaa ihmisiä käytännössä ei yhtään mistään? Sainko postilta jotain ylimääräistä palvelua, josta on heille syytä maksaa lähes kolme euroa? Muistaakseni muut (ei valtion leivissä toimivat) kuriiriyritykset ovat saaneet näpeilleen asettamistaan lisämaksuista koskien toimituksia, miksi Posti saa toimia mielivaltaisesti Suomessa ja maksattaa ihmisillä jotain ''käsittelymaksuja''?
Kiinnostaisi perustelut tähän. Postilaisia, muita turhautuneita?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Ööh, ehkä yritykselle koituu joitain kuluja saapumisilmoitusten lähettämisestä, nettipalvelun ylläpitämisestä jne. Vai ilmaiseksiko tämä toimii?
Oon eri kun alottaja, mutta tästä ei nyt ollut kyse. Vai onko susta ok, että joku vaikka lähettää sulle lahjan. Lahjan lähettäjä on maksanut kaikki pakkaus ja toimituskulut ym., mutta sitten sä joudut maksamaan itse lisää, että saat vastaanottaa sen paketin. Sun mielestä kohtuullista?
Älä maksa! Sinun ei kuulu maksaa. Ota postiin yhteyttä sähköpostilla niin poistavat maksun.
Tässä sp osoite. Sinne lähetyskoodi, arvo yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh, ehkä yritykselle koituu joitain kuluja saapumisilmoitusten lähettämisestä, nettipalvelun ylläpitämisestä jne. Vai ilmaiseksiko tämä toimii?
Oon eri kun alottaja, mutta tästä ei nyt ollut kyse. Vai onko susta ok, että joku vaikka lähettää sulle lahjan. Lahjan lähettäjä on maksanut kaikki pakkaus ja toimituskulut ym., mutta sitten sä joudut maksamaan itse lisää, että saat vastaanottaa sen paketin. Sun mielestä kohtuullista?
Onko lähettättäjä maksanut door-door?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähettäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postille ei kuulu maksaa tästä lisämaksua. Ennemmin saisivat hyvittää.