Vegaaniruoka ja lisääntynyt hikoilu
Aloitin kokeilumielessä vegaaniruokavalion vajaa kaksi viikkoa sitten ja huomasin, että hikoilen paljon enemmän. Lähinnä vaan urheillessa, eli ei sinällään haittaa elämää. Mutta ihan mielenkiinnosta kyselen, onko muille käyny samoin? Ja mistähän johtuu? En ainakaan googlaillessa löytäny mitään tietoa. Vai onko mulla alkanu vaihdevuodet 28-vuotiaana! :D
Kommentit (5)
Jep. Aineenvaihduntahan se luultavasti on. Tervetuloa meidän hikoilevien kasvissyöjien joukkoon! ^^
Mulla oli myös tuollainen vaihe, samoin outoja hormonivaihteluja, näppylöitä naamassa ja migreeniä. Se johtuu lihassa ja maitotuotteissa olevien hormonien poistumisesta elimistöstä. Hikoilu ja muut oireet tasaantuivat sittemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli myös tuollainen vaihe, samoin outoja hormonivaihteluja, näppylöitä naamassa ja migreeniä. Se johtuu lihassa ja maitotuotteissa olevien hormonien poistumisesta elimistöstä. Hikoilu ja muut oireet tasaantuivat sittemmin.
Mihin tutkimukseen väitteesi perustuu?
Elimistön tulehdustila johtuen kasvisruokavaliosta jota liikunnan aiheuttama rasitus pahentaa
Sitä sanotaan aineenvaihdunnaksi, terve ihminen hikoilee liikkuessaan.