Otatteko vapaaehtoisena AstraZenecan rokotteen?
Mietitään, jos halukkailla olisi mahdollisuus ottaa AstraZenecan rokoite vapaaehtoisena. Mitä mielipiteitä herättää, aiotteko ottaa?
Kommentit (28)
En aio ottaa yhtäkään koronarokotetta,ei kukaan tiedä mitä niistä tulee esim.vuoden päästä.
Jos olisin saanut jo ekan annoksen Astraa, niin ottaisin toisen samaa lajia. Minusta tehosterokote toisella rokotteella on järjetön kokeilu. Luultavasti silloin on parempi jättää toinen kokonaan ottamatta tai yrittää saada aloittaa alusta ottamalla uusi kahden rokotteen satsi toista vaihtoehtoa.
Mutta, minä olenkin 66-vuotias ja vain Astraa on tarjolla. Eka rokotus on huomenna.
Minusta, muuten tämä Fingerpori kuvaa Suomen rokotekampanjaa:
https://www.ess.fi/paikalliset/739757
Vierailija kirjoitti:
Siinä sitten alkaisikin viikkoja kestävä jännitys että tuleeko sivuvaikutuksia vai ei
Pystyn elämään 1/100.000 todennäköisyyden kanssa kyllä ilman jännittämistä. Enhän jännitä autoilessani/lentäessäni tuleeko nyt kolari/onnettomuus vai ei.
Ei täällä mitään vapaaehtoisesti anneta. Turha luulo - not in my Finland. Vanhaa leipääkään ei saa antaa nälkäiselle, koska siinä on ainakin teoriassa riski saada noro ja kuolla pois, jos syöjä on vaikkapa monisairas. Ei rokotettakaan anneta edes vapaaehtoisille. Turha edes spekuloida aiheella. Ajan hukkaa!
Vierailija kirjoitti:
Sehän se otetaan mikä saadaan. Ei sitä ole muutkaan valitsemaan päässeet. Joko otat sen mitä tarjotaan tai olet ilman. Ei sitten kyllä tarvitse sairaalahoitoakaan mahd. sairastuessa odottaa, jos ei tarjottu rokote kelpaa. Yksinkertaista!
Se otetaan mikä pakotetaan ottamaan!Mehän emme saa valita rokote.Joka sotii Suomen perustuslakia Itse määrämisoikeus!Presitenttimekin otti muu rokote,kuin A-Z!
EN, koska olen 40-50v nainen, jolla ei ole mitään ongelmaa eristäytyä kotiin. Odotan mieluummin jotta saan Pfizerin rokotteen, myös siksi, että se on paljon tehokkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Otan jos saan, mutta olenkin mies.
Naisilla riski on paljon suurempi.
Veritulppariski ei ole ikä- tai sukupuolisidonnainen. Suomessakin veritulppia on tullut sekä miehille että naisille, vaikka tapauksia on vahvistettu vasta kolme.
En aio ottaa yhtäkään koronarokotetta,ei kukaan tiedä mitä niistä tulee esim.vuoden päästä.