Te jotka iäkkäämpänä, +35v,pääsitte heti valmistumisen jälkeen töihin, mitä opiskelitte ja mitä työtä teette?
Kommentit (18)
Opiskelin lääkäriksi, aloitin työt jo pari kuukautta ennen valmistumista, kun odottelin syventävien opintojen hyväksymistä. Samassa paikassa sitten jatkoin valmistumisen jälkeen.
Sosionomiksi valmistuin 40+ iässä. Työllistyin suoraan viimeiseen opintoihin kuuluvaan harjoittelupaikkaan, palveluohjaajaksi.
Suoritin turvallisuusalan perustutkinnon. Toisin sanoen, minusta tuli vartija.
Päivän "iäkkäämpi 35+" -aloitus ei nyt oikein vedä. Ne ulkonäkökyhäelmät saivat enemmän eloa aikaan.
Juristi. Valmistuin 37v. Pari ekaa vuotta oli pätkää, mutta putkeen. Sitten lohkesi mieleinen vakipaikka 🥳
Pelotti kyllä aikuisena opiskellessa, että opiskelenko turhaan. Lohdutin itseäni ajatuksella, että juristina ainakin pärjään te-toimiston kyykyttävien eukkojen kanssa 😂
Lähihoitaja ja palkkatyössä jo vuosi (vai olisko ylikin) ennen valmistumista.
Olin 42v kun valmistuin amkista insinööriksi. Vakipaikan sain puoli vuotta ennen valmistumista. Teen tuotekehitystyötä.
Vierailija kirjoitti:
Juristi. Valmistuin 37v. Pari ekaa vuotta oli pätkää, mutta putkeen. Sitten lohkesi mieleinen vakipaikka 🥳
Pelotti kyllä aikuisena opiskellessa, että opiskelenko turhaan. Lohdutin itseäni ajatuksella, että juristina ainakin pärjään te-toimiston kyykyttävien eukkojen kanssa 😂
Loit ja annoit lohtua
Toivon mukaan pian valmistuva 45 vuotias oik. yo.
Valmistuin 46 -vuotiaana sosiaalityöntekijäksi, olin kokopäivä töissä sitä ennen jo pari vuotta. Vakinaisen viran sain heti valmistuttuani.
Tekniikkaa. Valmistuin yli 40-vuotiaana ja 4 kk työtön, sen jälkeen ei päivääkään, ensin vuosi määräaikaisena ja sitten toisessa paikassa vakituisena. Omaa alaa on rakennuspuolella.
Varhaiaskasvatsuken opettaja, töitä löytyy kyllä, voi valita minne menee.
Vierailija kirjoitti:
Sosionomiksi valmistuin 40+ iässä. Työllistyin suoraan viimeiseen opintoihin kuuluvaan harjoittelupaikkaan, palveluohjaajaksi.
Mitä tekee palveluohjaaja? Onko opiskelussa esitelmiä?
Mä olin ikiopiskelija, joten vähän eri asia kuin alanvaihtaja. Valmistumisesta ei ollut muuta hyötyä kuin että pääsin julkiselle töihin. Projektipäällikkönä olen ja voin tästä vaihtaa myöhemmin yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin ikiopiskelija, joten vähän eri asia kuin alanvaihtaja. Valmistumisesta ei ollut muuta hyötyä kuin että pääsin julkiselle töihin. Projektipäällikkönä olen ja voin tästä vaihtaa myöhemmin yksityiselle.
Eli mitä opiskelit ja mitä teet?
Lähihoitaja. Töitä tarjottiin ovista ja ikkunoista jo opiskeluaikoina eri paikoista.
Voi ei, olenko ainut