Te ketkä olette saaneet AstraZenecan ekan annoksen.
Aiotteko ottaa "tehosteen" jos ja kun se on jokin toinen rokote? Ristiinrokottamista eri valmisteilla on taidettu tutkia vielä todella vähän. Itseäni vähän kyllä pelottaa tuo kombo. Ennemmin olisin ottanut tehosteena AZ, tulppariski on kuitenkin senverran pieni.
Ja jos laitetaan esim. Pfizerin rokote tilalle niin eikös se tarvitse vielä tehosteen?
Melkein tekisi mieli olla ottamatta mitään.
Kommentit (28)
Mutta suojaako AZ- E-Afrikan varianttia vastaan? Se tulee dominoimaan Suomessa jo juhannuksena varsinkinkun nyt rajoitteet poistuu ja turreja odotetaan Suomeen
Ottaisin Pfizeria, mutta koska en saa, olen ilman tehostetta. Muutun muutenkin välinpitämättömäksi. Miksi mun pitäisi välittää, kun mustakaan ei välitetä.
Vakavia AZ-rokoteongelmia on todettu vain naisilla.
Juupa, juu. Pari vuotta tällainen keskustelu rokotteista olisi ollut ihan utopiaa. Millaisessa todellisuudessa haluamme elää?
Mistä voisi saada tietoa kannattakko AZ ja Pfizer miksata? Suomesta turha odottaa tietoa. Olen 45 riskiryhäläinen ja sain maaliskuun alussa Azn. Kohtatoinen rokotusaika enkä tiedä viitsiikö Pfizeria sekottaa Az.n näin lyhyellä aikavaälillä. Ja riittääkö yksi Pfizer, sehän ei muunnoksiin auta...
Vaikutus piikkiproteiiniin on samanlainen molemmissa mainituissa rokotteissa. Olisko THL-sivuilla asiasta.
Mulla olisi toinen rokotuskerta kesäkuun alussa, joten ehdin vielä miettiä. Astraa ottaisin mieluiten. Siitä ei tullut muuta kuin vähän kipua rokotuskohtaan ja muutama vilunväristys. Olen 61-vuotias, joten toivon, että ikärajaa lasketaan vielä. En ehkä uskalla ottaa toisentyyppistä rokotetta.