Pukeutuminen ja meikkaaminen punaisten hiusten kanssa
Help!
Tekisi mieli värjätä nykyisistä mustista hiuksista punaiset mutta mietin, meneekö pukeutuminen ja meikkaaminen sitten vaikeammaksi.
Tykkään esim. käyttää sellaista oikein kirkkaanpunaista punaa, mutta riiteleekö se sitten tummanpunaisen tukan kanssa? Minulla on myös paljon punaisia vaatteita mutta näyttääkö sitten ihan dorkalta punaisten hiusten kanssa?
Kiinnitättekö punahiuksiset tällaisiin huomiota? Onko jotain erityisen imartelevia värejä punatukkaiselle? Entä jotain mikä on ehdoton no-no?
Tyylitajuni on muutenkin huono, otan kaikki vinkit kiitollisena vastaan!
Kommentit (20)
Tietenkin tyylitajusi on huono, jos harkitset punaisia hiuksia.
Minä käytin punaista huulipunaa punaisten hiusten kanssa ja sopi mielestäni todella hyvin yhteen. Toki sävyjen kanssa pitää osata pelata.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytin punaista huulipunaa punaisten hiusten kanssa ja sopi mielestäni todella hyvin yhteen. Toki sävyjen kanssa pitää osata pelata.
Minkä sävyiset hiukset/puna oli? :)
Ap
En ymmärrä miksi punahiuksiset aina pukeutuu vihreään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä sävyiset hiukset/puna oli? :)
Ap
Kumpikin sellaisia paloautonpunaisia. Nyt mustahiuksisena käytän verenpunaista punaa, joka taas ei olisi mielestäni sopinut noiden punaisten hiusteni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Koska se vastavärinä korostaa hiusten punaisuutta, tietenkin. Pidän itse kovasti vihreästä ja olen aito punapää, mutta osaan kyllä pukeutua muihinkin väreihin, itselleni sopivat myös suklaanruskea, turkoosi, musteensininen ja kermanvärinen. Huulipunista mm. pisamien sävyyn sointuva ruskehtava punainen ja vadelmanpunainen. Värjättyjä punapäitä en valitettavasti osaa neuvoa.
Pastellivärit on ainakin poissuljettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se vastavärinä korostaa hiusten punaisuutta, tietenkin. Pidän itse kovasti vihreästä ja olen aito punapää, mutta osaan kyllä pukeutua muihinkin väreihin, itselleni sopivat myös suklaanruskea, turkoosi, musteensininen ja kermanvärinen. Huulipunista mm. pisamien sävyyn sointuva ruskehtava punainen ja vadelmanpunainen. Värjättyjä punapäitä en valitettavasti osaa neuvoa.
Mulla on pisamia ja yhtään ei käy mikään rusehtava huulipuna, näytän kuolleelta muuten. Mutta mulla onkin vaaleat hiukset ja siniharmaat silmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pisamia ja yhtään ei käy mikään rusehtava huulipuna, näytän kuolleelta muuten. Mutta mulla onkin vaaleat hiukset ja siniharmaat silmät.
Voin kuvitella, mutta tässä ketjussa puhuttiin punatukkaisille sopivista väreistä.
Punatukkaiselle sopii vihreät sekä oranssit vaatteet. Itse asiassa myös kaikki maan värit keltaisesta kupariin.
Riippuu myös sinun ihonväristä mikä sopii . Punaiset hiukset on kauniit.
Laita vähän oranssia sen ruskean alle tai miten haluat. Jos olet ostanyt eikä sovi ,että voit käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Sama havainto! Suositellaanko vastaväriä jotenkin, vaikka usein mielestäni vihreä asu korostaa ihon vähäistäkin punakkuutta.
Sininen ei sovi mutta muutoin aikalailla kaikki, tarviiko huulipunan olla kirkuvan punainen? voisiko se olla myös semmmoinen tummemman punainen?
Miten olisi jokin kuparinen hiussävy? Kirkas punainen näyttää harvoin tyylikkäältä, ainakaan pitkään. (Oletan, että välität tyylistäsi kun kyselet meikkivinkkejä)
Kirkas punainen myös vaatii yleensä paljon meikkiä tai muuten ihminen näyttää jotenkin valjulta/sairaalta. Tämä korostuu jos olet luonnostasi vaalea.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Punatukkaiselle sopii vihreät sekä oranssit vaatteet. Itse asiassa myös kaikki maan värit keltaisesta kupariin.
Riippuu myös sinun ihonväristä mikä sopii . Punaiset hiukset on kauniit.
Nimenomaan riippuu ihonväristä mikä sinulle sopii ja sopivatko ne punaiset hiukset ylipäätään. Harvalle ei aidolle suomalaiselle punapäälle ne sopii.
Ap. Näet asiat vasta, kun olet punaisessa tukassa. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ihosi, silmät, kulloinenkin tyyli, miltä mikin tuntuu ja näyttää, missä viihtyy, mikä on sinulle ominta!
Itse olen tummanpunatukkainen. Tykkään käyttää aika ennakkoluulottomasti huulipunia. Ehkä objektiivisesti parhaimmalta kaikkien silmiin voi näyttää omalla kohdallani oranssinpunainen huulipuna, mutta se ei aina ole se, mistä tykkään. Tummankirsikkainen/luumun sävy sopii uskomattoman hyvin. Kirkkaanpunainen huulipuna sopii myös.
Vaatteissa menee eri värit, mutta punainen paita ei parhaiten mene hiuksiin. Vaaleanpunainen ja sininen menevät tosi hyvin. Mulla on yksi harmaansininen kevyt neule ja vaikuttaisi olevan sellainen, mistä objektiivisesti luultavasti tykätään, vähän Runotyttötyyli. Kerma ja musta menevät hienosti. Moni väri ja sävy menee, parhaiten asiat huomaa, kun koettaa vaatteita tai värejä. Beige ei mene, mutta se ei ole koskaan mennyt. Koska näissä asioissa kaikki vaikuttaa kaikkeen, ihot ja silmät ja yleinen synkkaus.
Älä ota paineita, me ollaan vain tutkimusmatkalla täällä. ✨
Mielestäni punatukkaiselle sopivat väreiksi tummanvihreä ja -punainen sekä syvä violetti. Myös ruskea, harmaa ja musta sekä tietysti valkoinen.
Huulipuna voi olla kirkas tai tumma puna.
Ainoa väri mikä mielestäni ei niin hyvin mätsää on vaaleanpunainen ja pinkki. Se kasariklassikko "Pretty in Pink" oli väärässä.
Tärkeintä on, että muistat värjätä / meikata myös kulmakarvasi.
Ja jos ihosi on vähänkin punakka niin punainen tukka korostaa sitä todella voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi jokin kuparinen hiussävy? Kirkas punainen näyttää harvoin tyylikkäältä, ainakaan pitkään. (Oletan, että välität tyylistäsi kun kyselet meikkivinkkejä)
Kirkas punainen myös vaatii yleensä paljon meikkiä tai muuten ihminen näyttää jotenkin valjulta/sairaalta. Tämä korostuu jos olet luonnostasi vaalea.
Kupari on todella kaunis ja sopii monelle. Kirkkaanpunainen näyttää halvalta ja räikeältä ja on muutenkin todella "vaativa" (pakko olla vahvasti meikkiä).
Osta peruukki ja kokeile.
Itselläni ei häirinnyt muilla tietyt väriyhdistelmät, mutta itselläni häiritsi senkin edestä.