Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi huutonetissä jotkut kyselee että voiko tehdä kaupat kohteesta ilman huutonettiä?

Vierailija
14.08.2006 |

Olen aloittelija noissa huutonet jutuissa ja useampikin tyyppi on kysellyt, että paljonko on hintavaraus ja olisinko valmis ko. hintaan netin ulkopuolella myymään =o

Mitä etua sellaisesta voisi olla kummallekaan osapuolelle?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ymmärrän paremmin ko. ostajia :)

Vierailija
2/4 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaupat jumittuu jossain vaiheessa, jos alkaa myymään ohi huutiksen. En koskaan myy, jos joku kyselee kesken tai jälkeen huudon, usein ostajaehdokas häviää ekan meilin jälkeen... En jaksa vastailla viesteihin, kun heti kohteen sulkeutumisen jälkeen alkaa joku kysellä, että myytkö. En myy, vaan huuda!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä olen myymässä ja onko kauppa jo lähtenyt lupaavasti käyntiin, niin välillä myyn ohi huutokaupan tai sitten odottelen huutoja.

Jos haluan vaan nopeasti päästä eroon tuotteesta, enkä arvele kenenkään olevan kauhean kiinostunut tuotteistani ja arvelen että tuskin hinta kauhean korkealle kipoaa, niin myyn suoraan huutokaupan ohi.

Sen sijaan jos minulla on mielestäni huipputuote josta saattaisi yksi sun toinen olla kiinostunut, niin en kyllä myy ohi huutokaupan, vaan jään ihmettelemään miten korkealle se hinta voikaan nousta. Jos siinä myy liian aikaisin tai ohi huutokaupan, saattaa menettää aikamoisen summan. Eli joku on ehkä valmis maksamaan vielä enemmän tuotteesta.

Vierailija
4/4 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos tuote ei ole käynyt kaupaksi, niin olen ottanut yhteyttä korkeimman tarjouksen tehneeseen ja kertonut millä hinnalla tuotteen myyn. Joskus olen ehtinyt laittamaan kohteen uudelleen myyntiin ennen kun mahdollinen ostaja on kertonut ostohalukkuudestaan. Tuolloin on sovittu, että ostaja huutaa sovitun summan ja minä suljen kohteen heti sen jälkeen. Homma on sujunut hyvin ilman ongelmia ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä.

Myyjällä ei ole mitään riskiä, kun pyytää maksun tilille ennen postittamista.