Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten Korona vaikuttaa perheenne arkeen?

Ihmettelijä
13.04.2021 |

Jos nyt puhutaan alueista, jossa Korona jyllää pahana. Kyläileekö lapset toisten luona kotona tai teillä kotona? Saako tulla vaan lähin ystävä vai kaikki kaverit? Saako yökyläillä? Miten itse elätte tapaatteko useita ystäviä, isovanhempia, sukulaisia? Kiitos vastauksista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään tuollaisia ongelmia, koska lapsi viihtyy kotona. Lapsi käy koulussa ja tulee koulusta kotiin. Minulla ei ole ystäviä täällä, joten minäkään en tapaa muuta kuin kaupan kassan satunnaisesti. Kun kesä tulee niin lapsi istuu tietokoneelle ensimmäine lomapäivä ja lähtee huoneestaan elokuun puolessa välissä. Ainoa mikä meitä haittaa on maski, sitä me ei käytetä.

Vierailija
2/5 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. jatkaa. Minä olen varmaan nipo. Mutta lapseni käy toki koulussa. Tapaa kavereita pääsääntöisesti ulkona 10v. Ja videopuheluiden välituksellä. Pianotunnilla käy. Muut harrastukset tauolla.Meille en nyt anna tulla ketään. Kuulun itse riskiryhmään ja rokotusta odotan. En tapaa ystäviäni, paitsi puheluiden merkeissä. Ulkoilemme perheenä tai osa perhettä. Itse olen sairaslomalla. Mies käy töissä.

Ja tietysti monet ajattelee niin, että näkeehän lapsi luokkatovereitaan joka päivä, että voi nähdä vapaallakin miten vaan. Meillä näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä korona jyllää pahana, mutta vaikuttaahan se silti. Moneen paikkaan ei voi mennä. Uimahallikäynnit, matkat sukuloimaan tai ystävien luo, ravintola- tai ostoreissut, hoplopit... Lapsilla käy kyllä jonkin verran kavereita, mutta esim. mun vanhempia ei voida nähdä, koska ovat riskiryhmää.

Vierailija
4/5 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seutu.

Hyvin vähän. Vain isommat perheen ja ystävien kesken tapaamiset tauolla, n 10 hengen porukalla tavattu koko ajan ja lastenlapsia nähty viikoittain.

Oikeastaan vain matkustaminen puuttuu. 

Vierailija
5/5 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aika on vaikuttanut niin, että olemme vältelleet tapaamasta puolisoni kanssa muita ihmisiä mukaan lukien myöskin läheisimmätkin ihmiset kuten omia lapsia perheineen ja lähisukulaisia sekä ystäviä.   Kaupoilla ja välttämättömissä paikoissa käydessämme olemme pitäneet maskia naamallamme viime syksyisestä suosituksesta asti, ja olemme pitäneet rakoa toisiin ihmisiin liikkuessamme yleisissä paikoissa ja kaupoissa.   Matkustelut ovat olleet minimissään.  Kävimme kylläkin viime kesänä ulkomailla yhden ainoan kerran.  Mutta kesällä kylläkin autoilimme päivän kestävillä kotimaan reissuilla milloin missäkin.  Ravintoloiden ulkoterassilla mielummin kävimme syömässä kuin sisätiloissa viime kesän aikana.  Ulkona ja luonnossa liikuntaa olemme harrastaneet muunakin aikana, että ei se nyt ole mitenkään muuttanut luonnettaan koronan aikana.  Tietysti siinä mielessä, että olen puolisoni kanssa kahdestaan pelkästään tehnyt retkiä luontoon, koska olemme vältelleet lähikontakteja kyläilyjen merkeissä kaikkien muidenkin ihmisten kanssa kuin vain omien läheisten perheemme jäsenten kanssa. Puhelimet ovat ehkä vähän enemmän olleet käytössä jutellessamme ihmisten kanssa enemmän kuin normisti.  Käsihygienista on tullut ehkä tarkemmin pidetty huolta, vaikka normaaliaikanakin olen itse ainakin pitänyt liikkuessani kodin ulkopuolella käsien pesun tärkeänä ennen ruokailua ja yleisissä vessoissa käydessäni.   Puolisoni työt ovat muuttuneet etätöiksi osittain.