Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älylaitteet ovat mulla syynä uupumukseen. Tabu?

Vierailija
12.04.2021 |

Olen vasta 30 ja yritän kaikkeni etten joudu taas pitkälle sairauslomalle uupumuksen takia. En ole koskaan palautunut edellisestäkään.

Törmään seinään joka kerta kuin pitää avata tietokonetta ja älypuhelinta. Viestejä eri alustoilta ja kanavilta.
Aikuislukioista ei tuu mitään kun kaikki ajat menee siihen et oot koneella.

En selviydy tästä rumbasta. Mä inhoon niin paljon näitä laitteita ettei tosikaan. Pirstaloituvat koko arjen. Tekevät arjesta hitaan, tylsän ja kuormittavan.

Nyt vinkkejä!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nyt? :,(

Tää on kuin eläis painajaisessa...mä en jaksa tällaista elämä.

Vierailija
2/14 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Laitteet tekevät koko elämästä levotonta säätämistä, kaikki keskeytyy jatkuvasti. Uskon, että esim. älypuhelimet ovat suuri tekijä nuorten naisten uupumisessa, josta vaikka Eeva Kolu kirjoittaa kirjassaan.

Vaikeinta on, ettei laitteista voi luopua kokonaan. Jos on vaikka alkoholisti, voi vaan lopettaa alkoholin käytön, mutta ilman teknologiaa on melko vaikea elää nyky-yhteiskunnassa. Itsellä työ vielä markkinoinnissa, jossa pitäisi ihan koko ajan olla suoltamassa sisältöä sen seitsemään eri kanavaan. Olen harkinnut alan vaihtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitteiden määrää ja käyttämiensä sovellusten voisi karsia aluksi. - Itse en käytä lainkaan somea, puhelimena käy vanha luuri, jolla voin soittaa ja vasaanottaa tekstiviestejä.  

Vierailija
4/14 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnoissa tuli vastaan kyllä, kaikki opinnot eri alustoilla, eikä juurikaan enää perinteistä opetusta. Ryhmätyön (tehtiin etänä) esittelyllä opetettiin toiset ryhmät, open sai kiinni tietokoneella. Olin siis päiväopinnoissa, "lähi- opetus", mut totuus oli 80% etähommia.

Mä väsyin, uuvuin ja lopetin. Oon kuitenkin älykäs, tiedonhaluinen ja oppivainen, mutta kaipasin niin kovin lähiopetusta ja selkeää opettajan johdolla tapahtuvaa rytmitystä. Amk jäi sit vaan haaveeksi. Amiksessa jo huomasin, et ei opet oo koskaan paikalla.

Vierailija
5/14 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somepaasto,

ja jos opiskelun vuoksi pakko olla ryhmiä niin niiden ajastaminen vain tietylle aikavälille päivässä. Esim vain klo 9-17.

Kännykässä on helppo säätää ruutuaikaa (monissa puhelimissa Digital Wellbeing, tai voi ladata erikseen sovelluksen). Itsellä on älypuhelin mustavalkotilassa joka päivä klo 22-08 , mutta voisi aloittaa jo aiemminkin... Rauhallista nukkua kun mikään värinäkään ei ynähdä.

Vierailija
6/14 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitteiden määrää ja käyttämiensä sovellusten voisi karsia aluksi. - Itse en käytä lainkaan somea, puhelimena käy vanha luuri, jolla voin soittaa ja vasaanottaa tekstiviestejä.  

Olen tästä osittain eri mieltä. Some vie aikaa ja uuvuttaakin, joten sen käyttöä voisi opetella rajaamaan ja karsimaan. Ja toki turhat sovelluksetkin. Mutta valtaosa sovelluksista on kuitenkin varsin hyödyllisiä ja helpottaa elämää, ei rasita sitä.

Sen sijaan kehottaisin jokaista pistämään turhat merkkiäänet pois käytöstä, niin laitetta ei tule katsottua jokaisen kilkahduksen jälkeen.

Vierailija
7/14 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tota! Tää etäily ei tasan tarkkalleen erotu lähityöskentelystä!!

Tunneilla ollaan silti koneella ja koneen kautta viestitellään open kanssa.

Säätämiseen menee hirveästi aikaa. Onkohan siivoushommat ainut jossa ei tartte näitä laitteita?

Vierailija
8/14 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei edes ole turhia sovelluksia.

Pelkästään niitä mitä koulu vaatii.

Vierailija
9/14 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä huoli, tekoäly korvaa sinutkin seuraavan kymmenen- viidentoista vuoden sisällä. Ensin olet hyödytön ja sen jälkeen vain turha kuluerä koneiden hallitsemalle maailmalle. Tiedät kyllä mikä on tulevaisuutesi siinä maailmassa.

Vierailija
10/14 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin puhelimeni laatikkoon jo 1.5vuotta sitten, eipä oo ollut mitään ressiä

Vierailija
11/14 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Törmään seinään joka kerta kuin pitää avata tietokonetta ja älypuhelinta. Viestejä eri alustoilta ja kanavilta."

Pakkoko niitä on kytätä?

Vierailija
12/14 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kykene enää hallita sitä tiedote, materiaali ja infotulvaa joka tulee. Meillä ei ole edes ryhmiä.

Unohtelen asioita, suoriudun koulusta huonosti. Haluan vain kynän, kirjan ja paperin.

Vierailija
13/14 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Törmään seinään joka kerta kuin pitää avata tietokonetta ja älypuhelinta. Viestejä eri alustoilta ja kanavilta."

Pakkoko niitä on kytätä?

No kyllä haluan saada hyväksytyn kurssista! Jos jätät tehtävät tekemättä moodlessa, se vaikuttaa arvosanoihin.

Haluan myöskin tietää milloin on koepäivä ja aikataulumuutoksista.

Joten JOO vähä pakko kytätä vaikka en halua.

Vierailija
14/14 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi