En halua olla enää lastenhoitaja
Keksikää mulle (uusi) ammatti!
Speksit ovat:
-siisti sisätyö
-introvertille sopiva, eli ei sellasta ammattia, joka sisältää paljon esiintymistä tai asiakaspalvelua. Vähän aspaa kestän ja normaalia työkavereiden kanssa olemista, eli ei tarvi olla mitään erakkotyötä kumminkaan
-töitä löytyy ja palkalla elää
-ei yötyötä eikä viikonlopputöitä
Olen siis ex-lastenhoitaja ja aivan uupunut.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Levyseppähitsaaja
Siisti sisätyö.......
Vierailija kirjoitti:
Uli uli uli uli
Mitä ulinaa tässä oli? Ilmaisin olevani uupunut ja toivoin vinkkejä.. eikö niin saisi tehdä 😄 ja kai välillä saa ulistakin, jos on ihan loppu!
Miksi et ennalta tajunnut, että lastenhoito on hirveää? Tajuaahan sen miettimättäkin.
Mä olen myös lastenhoitaja. Onneksi en vielä uupunut, mutta usein mietin, että mitä muuta duunia rupeaisin tekemään. Niin moni muukin työkaverini. Työ ei innosta enää ja onhan huono palkka iso asia miksi moni haluaa lähteä alalta.
Vierailija kirjoitti:
Seuraan minäkin. Samoilla toiveilla ja samalta alalta olen lähdössä. Olen lto ja aivan puhki.
Mitä ihmettä sinä pingotat. Luuletko saavasi potkut jos hommat jää tekemättä? Minä en tähän palkkasn rehki.
Toinen lto ( nykyinen vo)
Muakin kiinnostaa. Olen miettinyt seuraavia:
-kirjoitan kirjan (olin jo koulussa huono ainekirjoittaja, minulla ei ole mielikuvitusta), joten tämä ehkä poissuljettu
- alan salapoliisiksi (en vain tiedä mistä aloittaisin urani stalkkaajana). Lehteen ilmoitus vai mitä?
Voisin siis seurailla vaikka pettämisepäiltyjä.
-teen koruja tai saippuaa ja myyn nettikaupassa, en vain tiedä elääkö sillä.
T: uupunut ja kypsä lastenhoitaja
Perhepäivähoitaja tai sijaisvanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Siivoojan työ.
Mä en miellä tätä siistiksi sisätyöksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraan minäkin. Samoilla toiveilla ja samalta alalta olen lähdössä. Olen lto ja aivan puhki.
Mitä ihmettä sinä pingotat. Luuletko saavasi potkut jos hommat jää tekemättä? Minä en tähän palkkasn rehki.
Toinen lto ( nykyinen vo)
Ehkäpä saatkin ne potkut. Minä ainakin vanhempana olen jonkun kerrankin soittanut suoraan johtajalle, kun olen huomannut puutteita hoitajien työssä ja tekemisessä.
Vierailija kirjoitti:
Perhepäivähoitaja tai sijaisvanhempi.
En halua tehdä töitä lasten parissa enää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojan työ.
Mä en miellä tätä siistiksi sisätyöksi
Niitä siistejä sisätöitä kun ei tällä hetkellä hirveän hyvin ole kaikille halukkaille. Esimerkiksi joku hotellisiivous on ihan kelpo hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Levyseppähitsaaja
Siisti sisätyö.......
Kyllä hitsaajan työ voi olla ihan siisti sisätyökin, riippuen paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen lto ( nykyinen vo)Ehkäpä saatkin ne potkut. Minä ainakin vanhempana olen jonkun kerrankin soittanut suoraan johtajalle, kun olen huomannut puutteita hoitajien työssä ja tekemisessä.
Voi kuule, kyllä lastenopet aina töitä löytää! Niistähän on huutava pula :D Ettekö te liikaa vaativat vanhemmat ymmärrä, että me päiväkodissa yritetään vain pitää teidän lapset hengissä sen päivän. Turha kysellä mitä hienoa pedagogista toimintaa ollaan tehty päivällä... Ja harva pk-työntekijä nauttii enää työstään...saatavat näytellä teille vanhemille iloista, mutta tosi moni miettii alan vaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen lto ( nykyinen vo)Ehkäpä saatkin ne potkut. Minä ainakin vanhempana olen jonkun kerrankin soittanut suoraan johtajalle, kun olen huomannut puutteita hoitajien työssä ja tekemisessä.
Salli mun nauraa. Olen esiopetuspätevä opettaja yli kymmenen vuoden työkokemuksella.. Sinun soittelusi ei paljon hetkauta. Sitäpaitsi se ei näy sinulle, mitä minä olen jättänyt tekemättä. Se ei näy kenellekään. Kukaan kun ei lue niitä raportteja ja suunnitelmia, eikä arviointeja. Ainoastaan lasten tuen paperit hoidan tip top. Ne kun määrittävät tulevan koulupaikan/muodon ja tukitoimet. Sitä varten minä töissä olen. Lähes kaikki muu paperinpyörittely ja palaveeraaminen onkin sitten täysin tyhjänpäiväistä.