Lomalle Egyptiin puolivuotiaan kanssa - kokemuksia?
Otsikossa siis olennaisin. Suunnittelemme matkaa Hurghadaan all included -hotelliin tammi-helmikuulle. Matkaan lähtee myös vilkas 4,5-vuotias, joten myös leikkipaikka/kerho olisi kiva.
Kaikki vinkit ja kokemukset tervetulleita! Esim. onko ollut ongelmia hygieenian kanssa, hyvät/huonot hotellit/matkatoimistot, jne.
Kommentit (5)
Suosittelen El Gounaa, se sijaitsee aivan Hurghadan vieressä, mutta on ihan turisimia varten rakennettu kokonaisuus. Tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että hygienia ym. asiat ovat paremmassa kunnossa kuin esim. Hurghadassa, eurooppalaisa varten suunnisteltu. Siellä ei kyllä juurikaan sitä todellista egyptiläistä elämää näe, mutta jos haluaa Hurghadaan, ei matka sinne ole kovinkaan pitkä.
Lapsia ei tuolloin vielä ollut kun olimme Hurghadassa, mutta en suosittele paikkaa kenellekkään, edes ilman lapsia. Sanotaan nyt ihan aluksi, että meri, ranta ja sukellus/snorklausmahdollisuudet olivat upeita, mutta se ei voita sitä tosi asiaa, että paikka on likainen. Käsihygieniasta pidettävä jatkuvasti hyvää huolta. Setelit olivat (vain hieman liioitellusti) n. sentin paksuisia, johtuen niiden likaisuudesta. Ruoka ei maininnan arvoista. Meidän hotellimme oli huono kolmen tähden. Ja ystäväni sai myös kahden päivän kestävän mahataudin :(
Ja vielä, Hurghadan keskusta voi olla jopa pelottava pienille lapsille. Naisia ei näy missään, kaupustelijat hyvin päällekäyviä ja liikenne hurjaa.
Tästähän saa kuvan että matkamme oli täysi fiasko...osaksi olikin ;)
Kiitos ed. vastauksista.
Tarkentaisin vielä matkaideaamme: Etsimme lämpöä kohtuullisen lentomatkan päästä ja kohtuullisella hinnalla. Ajatuksenamme ei ole tutustua kulttuuriin vaan vain löhöillä hotellialueella ja uimarannalla sekä oleilla lasten ehdoilla.
Olen itsekin käynyt Egypistissä kolme kertaa ennen lapsia (mm. Hurghadassa) ja nähnyt jo tarpeeksi paikallista elämää ja nähtävyyksiä. Nyt kiinnostaisi viikon all included -lomailu.
Onko kellään kokemuksia all included -hotellien puhtaudesta, tasosta tai sopivuudesta lapsille?
Moikka!
Suunnitelmanne kuultuani, suosittelen vieläkin El Gounaa. Ymmärtääkseni niissä on myös mahdollisuus all included -paketteihin. Alueella on useita erilaisia hotelleita suomalaisten käyttämä taisi olla *** ihan siisti ja alueella oleva Mövenpick-hotelli taitaa olla viiden tähden.
Itse olin joitain vuosia sitten sharm el sheikissä, tosin lapsia ei silloin vielä ollut.
Mutta muutama asia: ensin hygienia taso on siellä aivan eri ku täällä ja lähes kaikki saavat jonkinlaisen "faaraon kirouksen" eli turisti ripulin. Itse kuitenkin onneksi siltä vältyin, joka aamusella konjakki korkillisella, ahkeralla käsien desifioimisella ja maitohappobakteereilla. Tosin loppu viikosta ei enään jaksanut. : )
Kannattaa olla tarkkana sen kanssa mitä syö ja desifioida kädet kun on käsitelly pienimpiä seteleitä, ne on oikeesti törkeen likasia. Näin sanoi meille opas.
Paikka oli muuten ihana, punanenmeri kaloineen mahtava kokemus ja muutenkin paljon nähtävää ja koettavaa. Itse en kyllä tiedä uskaltaisinko lähteä Egyptiin pienen kanssa joka laittaa kaiken mahdollisen suuhunsa. Varsinkin kun tiedän yhden isomman lapsen saaneen uima-altaan vedestä pahan pöpön jota hoidettiin suomessa viikkoja. Mutta sattuuhan sitä muuallakin. ja tämä on mun mielipide asiaan.
Oli siellä silloin samaan aikaan perhe jossa oli lapset 3kk ja 2v, lapset selvisivät terveinä, äiti oli yhden yön tiputuksessa ettei maidon tulo lakkaisi rajun ripulin takia.
Mutta tarkoitus ei ole pelotella, vain kertoa omat kokemukset. Jos päätätte lähteä niin ihanaa lomaa teille ja menkää ehdottomasti snorklaamaan! Näkymät veden alla on aivan mahtavat.
Odottelija