Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurimme on personallisuushäiriöinen. Mitä tehdä?

Vierailija
14.08.2006 |

Nyt sen tajusin. Seinänaapurimme, joka on eläkkeellä oleva vanhempi nainen, on ihan käsittämättömän vainoharhainen taloyhtiön tekemistä päätöksistä. Isännöitsijämme on helisemässä hänen kanssaan, kun hän teettää ylenpalttisesti hallinnollisia töitä. Lisäksi hän uhkailee kaikesta lakimiehillä, jos ei mene hänen mielensä mukaan.

Tuossa googlettelin vähän hänen ominaisuuksiaan ja tulin siihen tulokseen, että naapurilla on ilmiselvästi eräs persoonallisuushäiriö, menee täydellisesti yksiin sen häiriön ominaisuuksiin. Ei voi noin vainoharhaisen ihmisen elämä olla kivaa. Onko mitään mahdollisuutta saada häntä hakemaan apua vaivaansa? Voiko minnekään ilmoittaa, että tutkisivat asiaa? Vai kärsimmekö vaan kaikki? Hänen pojalleen voisin ilmoittaa, mutta hän ihailee liikaa äitiään. Nostaisi varmaan minut raivelista seinälle hillumaan ennenkuin uskoo tosiasiaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka haluaisivat hoitoa, eivät sitä saa. Jos mummeli vain on hankala, ei paljoakaan taida olla tehtävissä, jos ei itse halua lääkäriin mennä. Pakkohoidon kynnys on (onneksi) paljon korkeammalla.

Vierailija
2/3 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta et voi sittenkään tehdä mitään, paitsi jos tulee vastaanotollesi.

ps. mun mielestä mun kissallakin on varmaan joku persoonallisuushäiriö tai sitten ehkä masennus tai skitsiaffektiivinen häiriö tai...kaikenlaisia sitä löytää kun oikeen googlettaa ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdottaisin vaan tutkimuksiin menemistä. En tiedä, mikä olisi lopullinen diagnoosi. Oireet on vaan aika ilmiselvät.

Ei varmaan ole kiva elää, jos on vainoharhainen naapureistaan koko ajan aiheetta. Sääliksi käy mummo. Hän ei tule kahvillekaan, kun linnoittautuu siten kotiinsa, ettei tule ovea avaamaan ja kulkee pihasta niin, että ei vaan törmää kehenkään pihalla. On nimittäin riidoissa jo kaikkien muidenkin kanssa.