Monta paketillista (50kpl) maskeja sinulla on kulunut?
Itse en juurikaan missään käytä. Paitsi terveyskeskukseen ja sairaalaan en ole kehdannut mennä ilman. Yksi paketti siis on riittänyt.
Kommentit (25)
Kaksi, ja niitä on koko 3-henkinen perhe käyttänyt. Emme käy juuri missään paitsi kaupassa. Mulla on etätyö ja miehellä ulkotyö.
Ensimmäisestä on vielä puolet jäljellä. Syskyllä sain ilmaiseksi tuon 50kpl paketin.
Ei vielä yhtään kokonaista pakettia, ekasta on vielä about 1/4 jäljellä. Nelihenkinen perhe.
Vajaa 2. Käytän ainoastaan kaupassa ja linja-autossa eli pari kertaa viikossa. En siis juuri käy missään.
Enpä ole koskaan vielä ostanut maskeja.
Vierailija kirjoitti:
2 kpl on menny
Samoin mulla 2 pkt.
Minulla on 149 käyttämätöntä ja yksi, jota olen käyttänyt minuutin ajan 3-4 kertaa kuukaudessa, kun avaan oven kaupan ruokakuljetukselle. Siinä välissä ehtivät maskiin tarttuneet virukset ******.
Tähtien kohdalla on se sana, jonka vuoksi tätä kommenttia ei ensin julkaistu. On se tiukkaa nykyisin. Viruksienkin terveyttä pitää suojella sanoja kieltämällä.
Perheessä 3 pkt menossa ja lisäksi on joitakin kangasmaskeja, joita pestään ja käytetään tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan vielä ostanut maskeja.
Oikein.
"Tutkimuskooste: mitä tutkimukset kertovat maskeista?
- Historian suurin satunnaistettu, kontrolloitu tutkimus: maskeista on haittaa
- Maskilampaiden kesällä pakottama suomalais-meta-analyysi, korjattu versio: maskeista on haittaa
- Kyseisessä tutkimuksessa suurimman painoarvon saanut, satunnaistettu tutkimus: maskeista on haittaa
- Tutkimukset kirurgien maskien käytöstä: maskeista on haittaa
- Mediat lankesivat kesällä levittämään virheitä täynnä ollutta, maskeja puolustanutta meta-analyysiä. Samoin maskipakottajat somessa. Ollut vähän hiljaisempaa sen jälkeen kun uusi versio tullut?
Mihin sitten maskipakotus perustuu? Poliittisen lobbauksen takia tehtyjen virheellisten, suoraan sanoen jopa valheellisten "tutkimusten" pakottamiseen. Kirjaimellisesti pakotetaan koosteita joissa otettu vääriä lukuja alkuperäisistä papereista. Pakotetaan tutkimusten sijaan mallinnuksia, jotka perustuvat pelkkiin vääriin oletuksiin, eivätkä todellisiin havaintoihin.
Tämän luettuasi et yksinkertaisesti voi olla maskien yleisen käytön, etkä varsinkaan maskipakon puolella."
Tutkimuskooste: mitä tutkimukset kertovat maskeista?
(sisältää linkit tutkimuksiin ->)
https://archive.is/2Xsp0
Kolmas paketti on menossa, käytän niitä yksin.
About 1 paketti/kuukausi. Täytyy pitää töissä, eikä työnantaja kustanna.
Ekasta paketista muutama jäljellä, aloitin käyttämään vasta kaksi päivää ennen joulua. Jemmassa uusi paketti, poika tuonut töistään, siellä on maskipakko.
0
En ole ostanut yhtäkään maskia. 2 kertakäyttöistä olen ottanut kun on jossain ollut tarjolla ja lisäksi minulla on työnantajan tarjoama kangasmaski, josta leikkasin pois muut kuin päällimäisn kerroksen.
Nuo sitten on rytyssä taskussa, mistä ne kaivan jos on aivan pakko moinen pellenaamari laittaa.
Riskini siten saada korona tai jokin muu tauti on moninkertainen verrattuna siihen, että en sitä käyttäisi.
En ole ostanut yhtään pakettia itse enkä aio ostakaan. Käytän kaupassa maskia ja nämä otan työpaikalta.
On se vidun hienoa että jotkut leikkii hengellään koska haluavat säästää muutaman kympin. 50 kpl maskejahan maksaa jotain tyyliin 15 egee.
Kertakäyttömaskitkin voi keittää kymmenen kertaa ja suojateho on vielä sama kuin kangasmaskeissa. Ei missään nimessä kannata heittää roskiin joka käyttökerran jälkeen, vaan kerätä pussiin ja keittää kerralla useampi. Luonto kiittää ja rahaa säästyy.
Käytän samaa maskia koko ajan. En käy kuin kaupassa. Ja lenkillä, mutta sinne en mene maski päässä.
Kolmas menossa noin puolillaan, kahden hengen talous Espoossa. Aina sisätiloissa käytössä kun asioidaan, toki muuten ei tule juuri käytyä kuin ruokakaupassa.
Ei yhtään. Meillä on töissä maskipakko ja pesen ne samat maskit uudestaan ja käytän, kun kuljen ihmisten ilmoilla.
Olen ostanut pari kangasmaskia lisäksi, joten jotain rahaa on kuitenkin mennyt.
2 kpl on menny