Säilytätkö silmälaseja kotelossa, kuten pitäisi?
Itse en säilytä. Siksi ne onkin niin huonossa kunnossa ja aina häveyksissä. 😳
Kommentit (7)
Koska ne pitäisi koteloon laittaa?
Mä pidän niitä päässäni ja kun en pidä, ne ovat yöpöydällä. En kyllä ymmärrä miten kotelo olisi tässä välttämätön.
Eri asia varmaan, jos on esim. lukulasit, joita kuljettaa mukanaan. Silloin kotelo on varmaan tarpeellinen.
Ei minulla ole silmälaseja. Mutta avaimet laitan avainnaulakkoon aina kotiin tultuani.
Reissussa ollessa, jos on tilanne etten tarvitse ja laitan laukkuun. En tarvitse laseja, jos ei tarvitse lukea jotain, liikkuminen kävellen onnistuu ilman. Autolla ajaessa pitää nykyisin jo käyttää. Mutta kotona - en ikinä. Se kotelo on koko ajan siinä laukussa. Pitäisi ehkä opetella edes yöksi laittamaan, niin säilyisi puhtaampana.
Käytän- On niin pirun kalliit ettei ole varaa joka vuosi uusia.
Rillit ovat käytännössä joko päässä tai yöpöydällä. Urheillessa pidän piilareita (en esim. lenkillä kuitekaan), minkä ajan rillit ovat myös jollain hyllyllä tai tasolla odottamassa. Autossa jos käytän aurinkolaseja, laitan rillit aurinkolasien koteloon. Jos kuljettaisin laseja ympäriinsä, ne olisivat kotelossa.
Miksi niitä pitäisi kotelossa säilyttää? Kotelo lähinnä on itselläni kuljettamista varten. Vähemmän sankojen ruuvit ja saranat löystyvät ja linssit ottavat mahdollista mekaanista kosketusta, jos lasit vaan laskee ”turvalliseen” paikkaan pöydälle/hyllylle/tasolle, kun niitä ei pidä päässä.
En. Ovat milloin missäkin.