Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Latz pienensi kissan märkäruokapakkausten koon 100g 85g, ja hinta tietty nousi.

Vierailija
11.04.2021 |

Loppui ton merkin ostaminen tähän.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi pienempi koko, sama tuttu hinta <3

Huoh. Huomasin saman vasta kun avasin laatikon. Kissa ei muusta märkäruoasta välitä joten ei auta.

Täällä ääs-marketissa hinta pompsahti 3,45 eurosta 3,99 euroon.

Vierailija
22/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo niin tottunut aina katsomaan kilohintoja, joten tuo et hetkauttaisi minua. Se on kyllä sääli, että joku ruokkii kissaansa noin huonolla ruualla kuin latz.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi pienempi koko, sama tuttu hinta <3

Huoh. Huomasin saman vasta kun avasin laatikon. Kissa ei muusta märkäruoasta välitä joten ei auta.

Täällä ääs-marketissa hinta pompsahti 3,45 eurosta 3,99 euroon.

Jessus, sekin vielä! Ostin viimeksi eri kaupasta kuin yleensä niin en osannut hintaa verrata.

Vierailija
24/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisivat tuplata hinnan. Kissat niin turhia otuksia. Kämppä haisee kissan kuselle ja jokapaikka kynsitty piloille. Sitten vielä paskovat naapureiden hiekkalaatikot ja tappavat kaikki linnunpoikaset pesiinsä

Miten se vaikuttaa kissan turhuuteen että omistaja maksaa sen ruoasta enemmän? :D

Vierailija
25/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän ne viherpiiperöt haluaa, nostakaa vielä vaan dieselin hintaa, että rahtikustannukset siirtyvät tuotteiden hintoihin, idiootit!

Vierailija
26/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-kusetus kirjoitti:

Oletteko muuten havainneet muiden tuotteiden hinnan nousua?

Myllynparas makaroni on ainakin noussut 5 sentillä lähi-ässässä.  Sen myös huomasin, että Rainbow Bbq-ristikkopotuissa on vähennetty mausteita, eli laatu huonontunut. :( Ihan surkeeta!  Rainbow pestojenkin hinnat nousseet viime keväästä. Lisäksi S-ryhmällä (täällä päin) vain 3% ylijäämänpalautus tulossa, kun yleensä ollu 4%. *PIIP* mitä kusetuspaskaa! 

Always siteet joissain kaupoissa vaihtui 14 -> 10kpl pakkauksiin, hinta sama... Eskimo-muffinivuoat vaihtui muuttui pienemmiksi joitain vuosia sitten kun ulkokuosi vaihtui, näissäkin hinta pysyi samana ellei jopa kallistunut.

Monet elintarvikkeet kallistunut, vaikka joidenkin yksittäisten on "halpuutettu".

Vierailija
27/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa on tehty vaihvihkaa kahvipaketeissa. 500 gramman pakettin onkin vain 450 grammaa.  Se on kuitenkin 10%:n hinnankorotus ja kun hinta joka tapauksessa nousee, niin paljon suurempi korotus todellisuudessa. Sitten nykyään kovasti myydään kasviksia lihan kilohinnalla, mm. kanafileet bataattipedillä, jossa maksat myös bataatista sen kanan kilohintaa jne.. Samaan perustuivat ne porkkan-jauhelihasekoitukset yms. ja jotkut pöllöthän niitäkin ostaa koska niitä myydään.

Lemmikkien ruoissa nämä minipussit johtuvat niistä kuluttajista, jotka kokevat, että se kissa on joku lapsenkorvike, ja sille syötetään vain erinomaista ruokaa pienissä gourmet-pussukoissa ja silloinkin syötetään pikkulusikalla kuin vauvaa.  Kun on tarpeeksi iso porukkaa joka lässyttää niille lemmikeilleen niin tämä on lopputulos. HÄNelle kelpaa vain parhain ja kallein.

Vierailija
28/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Jong-un kirjoitti:

Tätähän ne viherpiiperöt haluaa, nostakaa vielä vaan dieselin hintaa, että rahtikustannukset siirtyvät tuotteiden hintoihin, idiootit!

Niin! Ne on siellä Purinan tehtaalla aatellu, että pienenetään pakkauskokoa, että suomalaisten kissat saisivat vähemmän ruokaa! Varmasti ovat siellä jossakin erittäin tietoisia Suomen lakialotteista, ja siitä saivat idean uuteen pakkauskokoon. Hienosti päätelty!

Vierailija
29/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin heti ja tein valituksen. Yksi valitus ei auta mutta jos moni valittaa niin ehkä hinta vois laskea. Ostin Zooplussasta niitä 100g pusseja 132kpl, vähän vajaa 40e. Kannattaa hamstrata jos löytyy vanhalla koolla. Perhana mitä kusetusta! Ei kissoille riitä se 85g, pitää laittaa enemmän ja ostaa useammin..

Vierailija
30/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna Jong-un kirjoitti:

Niin! Ne on siellä Purinan tehtaalla aatellu, että pienenetään pakkauskokoa, että suomalaisten kissat saisivat vähemmän ruokaa! Varmasti ovat siellä jossakin erittäin tietoisia Suomen lakialotteista, ja siitä saivat idean uuteen pakkauskokoon. Hienosti päätelty!

Jos viherpissis yhtään lukisit ketjua, niin on tässä ollut muutakin hinnan nousua ja laadun huonontumista havaittavissa ihan suomalaisissakin tuotteissa, ihan tässä vuoden aikana. 

Vierailija
31/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37100 kirjoitti:

Huomasin heti ja tein valituksen. Yksi valitus ei auta mutta jos moni valittaa niin ehkä hinta vois laskea. Ostin Zooplussasta niitä 100g pusseja 132kpl, vähän vajaa 40e. Kannattaa hamstrata jos löytyy vanhalla koolla. Perhana mitä kusetusta! Ei kissoille riitä se 85g, pitää laittaa enemmän ja ostaa useammin..

Kieltämättä ärsyttää, kun tähän asti kissa on syönyt aina puolikkaan pussin / ateria. Nyt täytyy sitten antaa joku 2 kolmasosaa ja menee ihan säätämiseksi.

Vierailija
32/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kissinpissi, nyt harmittaa. Olen vuosikaudet syöttänyt kateilleni Latzin märkäruokaa ja olen siinä käsityksessä, että ne tykkäävät siitä eniten. Vaihtelun virkistämiseksi ostan muita merkkejä kuten Mijauta, Pirkkaa. Siinä ne taisivat ollakin. Latzin merelliset kuivaraksut lemuavat niin pahalle, että saan niistä migreeniä. Countrya sen sijaan menee.

Joo, olen huomannut hinnannousut ja niiden pimitykset pakettikokoon piilotettuna. Sekä ihmisten että kissojen ruuissa. Halpamaista, vaan ei halpaa.

Tämä yllätys minulle, että Latz ylipäätään huonointa laatua. Missä nämä katinruuat ovat laadun mukaan arvioituina? En juurikaan vieraile lemmikkieläinsivustoilla...

Vierailija
33/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zooplussalla eräs raapimapuu, (jota olen ainakin 3kpl vuosien varrella ostanut) pompsahti yllättäen 70 eurosta 90 euroon yhdessä välissä.

Vierailija
34/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikivanha kikka. Toimii. Muutama harva voi huomata ja valittaa asiasta mutta ostava massa ei välitä pas kaakaan.

Kumpi sitten parempi tapa, nostaa pakkauksen hintaa vai pienentää pakkausta kajoamatta hintaan?

Vierailija
35/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkieläinten ylipaino ja sen aiheuttamat sairaudet huolestuttavat. Hyvä juttu! Toivottavasti karkki- ja sipsipussejakin aletaan hivuttamaan pienemmiksi.

Vierailija
36/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikkieläinten ylipaino ja sen aiheuttamat sairaudet huolestuttavat. Hyvä juttu! Toivottavasti karkki- ja sipsipussejakin aletaan hivuttamaan pienemmiksi.

Eipä taida tällä olla mitään tekemistä lemmikkien terveyden kelailun kanssa.

Ne jotka lihottaa lemmikkinsä, lihottaa sen vaikka pakkauskoot olisivat 10 grammaa. Sitä vaan sitten annetaan lisää ja lisää ja lisää kun lemmikki niin kauniisti pyytää..

Vierailija
37/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkauskoon pienentämisillä valmistaja saa myös hyödynnettyä yhtä mainoskikkaa. Kirjoittaa pakkauksen kylkeen: UUTUUS!

Uutuutta on siis se, että saa kalliimmalla hinnalla vähemmän.

Jep. Pakkauskokoa pienentämällä sitä hintaa voidaan näppärästi korottaa monien muidenkin tuotteiden kuten makeisten ja pesuaineiden osalta. Jos entinen koko on ollut 200 grammaa ja uudessa samannäköisessä pakkauksessa on 170 grammaa, niin moni ei välttämättä edes huomaa sitä eroa kun hintakin näyttäisi pysyvän samana.

Vierailija
38/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimman vessapaperihamstrauksen aikaan varmaan muutkin huomasivat, että hylsyn läpimitta kasvoi ja leveys pieneni. On se tehtailija ahne sika!

Beef Jerky oli myös eräässä kaupassa hinnoiteltu eksoottisesti, hintalappu hyllyn reunassa oli 1,20 euroa, 

kuitista sitten huomasin ostoksen hinnaksi 12,00 euroa! Nämä ärsyttävät, ilmoitetaan grammahinta vaikka niitä ei voi grammoittain ostaa.

Sama kun huoltoasema ilmoittaisi 95 bensan hinnaksi tolpassa 0,16 e. No hei me ilmoitetaan hinta desilitroissa.

Prismassa oli myynnissä pohjallisia pussittain ja tietenkin hinta oli hyllyssä hinta/kpl.

Kahvipaketin kokomuutoksissa 500-400 grammaan joku tuottaja kertoi kirkkain silmin, että asiakkaat ovat toivoneet 400 gramman pakkausta 500 gramman sijaan... joo-o.

Vierailija
39/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kissinpissi, nyt harmittaa. Olen vuosikaudet syöttänyt kateilleni Latzin märkäruokaa ja olen siinä käsityksessä, että ne tykkäävät siitä eniten. Vaihtelun virkistämiseksi ostan muita merkkejä kuten Mijauta, Pirkkaa. Siinä ne taisivat ollakin. Latzin merelliset kuivaraksut lemuavat niin pahalle, että saan niistä migreeniä. Countrya sen sijaan menee.

Joo, olen huomannut hinnannousut ja niiden pimitykset pakettikokoon piilotettuna. Sekä ihmisten että kissojen ruuissa. Halpamaista, vaan ei halpaa.

Tämä yllätys minulle, että Latz ylipäätään huonointa laatua. Missä nämä katinruuat ovat laadun mukaan arvioituina? En juurikaan vieraile lemmikkieläinsivustoilla...

Karkeasti yleistettynä voisi sanoa, että markettiruoat kannattaa jättää sinne markettiin. Kissanruoista en niin tiedä, olen itse koiranomistaja. Mutta kuvittelisin, että jonkun Latzin tai Whiskasin syöttäminen kissalle on sama, kuin ruokkisi koiransa Pedigreellä tai Froliceilla. Tai lapsensa saarioisten roiskeläpillä ja mikrohampurilaisilla.

Ei tosin kannata ihan sokeasti ostaa mitä tahansa ruokaa eläintarvikeliikkeestäkään. Esim Royal Canin on komeasti markkinoitua, mutta hinnassa on kyllä todella paljon ilmaa tuotteen laatuun nähden.

Vierailija
40/82 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Myös WC-paperit kieputetaan löysemmälle joten rullassa on metritolkulla vähemmän kuin ennen.