Vatsatanssi vai twerkkaus?
Haluaisin aloittaa uuden liikuntaharrastuksen. Kyllästyin zumbaan ja sitten sambaan, nyt kiinnostaisi joku ihanan eroottinen ja naisellinen laji.
Kommentit (37)
Twerkkaus ei kyllä ole naisellista nähnytkään... Joka kerta kun näen jonkun twerkkaavan, niin se näyttää siltä kuin perseeseen olisi jäänyt pökäle ja naisparka yrittäisi ravistaa sitä ulos rytkyttämällä persettä ylös alas.
Miehinen vastine näille on mulkun heiluttelu lenkkipoluilla, mutta jostain syystä näitä naisten versioita arvostetaan enemmän.
Vatsatanssi sopii kaikille. Ihana laji.
Aloita cyr-renkailu. Sen kanssa voi tanssia ja tehdä vaikka mitä kivaa. Sopii kaikille.
Aloita cyr-renkailu. Sen kanssa voi tanssia ja tehdä vaikka mitä kivaa. Sopii kaikille.[/quote]
Tämmöiset "sopii kaikille"- kommentit on aika...
Ei mikään laji tai harrastus sovi kaikille.
Olen sitten ehkä pilkunviilaaja, mutta ottaa vaan päähän.
Vähän sama, kun sanotaan "Kyllä sen oppii, jos vaan haluaa".
Vierailija kirjoitti:
Aloita cyr-renkailu. Sen kanssa voi tanssia ja tehdä vaikka mitä kivaa. Sopii kaikille.
Tämmöiset "sopii kaikille"- kommentit on aika...
Ei mikään laji tai harrastus sovi kaikille.
Olen sitten ehkä pilkunviilaaja, mutta ottaa vaan päähän.
Vähän sama, kun sanotaan "Kyllä sen oppii, jos vaan haluaa".
Katsoin videon ja helpolta näytti. Sopii kaikille ehdottomasti!
Vierailija kirjoitti:
Miehinen vastine näille on mulkun heiluttelu lenkkipoluilla, mutta jostain syystä näitä naisten versioita arvostetaan enemmän.
Minulla on käsitys, että vatsatanssi on aikoinaan ollut ihan naisten tanssia naisille heidän kokoontuessaan yhteen. Vertaus lenkkipolulla itsensä esittelystä on siis aika ontuva.
Molemmilla saa selkänsä kipeäksi.
Vatsatanssi on upea naisten ikioma laji. Ei ole ikä- koko- ja kauneusrajoituksia.
Olen tosin joskus ollut myös miesopettajan kurssilla. - Kuulemma laihat mimmit laittavat silikonia mahaan.
Vatsatanssissa ei riko itseään eikä varpaitaan. Pehmeästi liikehtien ei kipeydy selkä. Laji sopii myös raskauden aikana.
Ihan parasta hartiaseudun jumppaa ja kipujen ehkäisyä.
Itämainen tanssi on tanssia, twerkkaus ei.
Itämainen tanssi näyttää kauniilta, jos tanssijalla on naisellisia muotoja.
Ehdottomasti vyötätön on erotuttaba, ja lantio naisellisen leveä.
Omenavartalolla tanssi näyttää kauhealta, iso keskivartalo ja olematon perse, yök.
Itse kävin vuoden verran itämaisen tanssin tunneilla. Alaselkäkivut katosivat kokonaan ja jos selkää kivistää, tanssiliikkeillä saan selän taas kuntoon. Tanssia voi ihan omaksi ilokseen, joten ei kannata miettiä yhtään, miltä se näyttää. Muutenhan kilpahiihtäjätkin hiihtelisi ihan hissukseen, se naama punottaen huohottava ja räkää valuva hiihtäjä maalissa näyttää vastenmieliselle.
Tankotanssi, saat paitsi vahvat kädet (eikä käsiä enää palele) myös sen keskivartalon kuntoon puolvahingossa.
Tribal fusion (belly)dance.
Vähän modernimpaa kuin perinteinen vatsatanssi, ja mielestäni hienomman näköisiä ja enemmän "käärmemäisiä" sulavia liikkeitä - siihen on yhdistetty elementtejä myös muista tanssilajeista.
Tässä esim. paljon vaikutetta robottitanssista. Mun mielestä hieno yhdistelmä.
Kapea vyötärö kyllä mutta todella laiha ei tarvitse olla. Etenkin keskivartalon liikkuvuus on tärkeää.