Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskallanko värjätä hiuksia kun olen saanut oireita?

Vierailija
11.04.2021 |

Yksi alue päänahassa oireili pitkään viimeksi eli tuli kipua.
Mitä teen? Jätän varmaan sen alueen ilman väriä, pelkään silti että huuhtelun aikana vesi tietty koskettaa arkaa aluetta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa! Oireet voivat seuraavalla kerralla olla paljon pahemmat.

Vierailija
2/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko jos laitan vaseliinia aralle alueelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään tapauksessa! Oireet voivat seuraavalla kerralla olla paljon pahemmat.

Sitä pelkään.

Vierailija
4/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Kun kerran olet jo herkistynyt ja saanut oireita, on hyvin todennäköistä, että saat uudestaankin. Oireet voi olla tosi pahoja, vaikka edellisellä kerralla ne olisi olleet lieviä.

Vierailija
5/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Kun kerran olet jo herkistynyt ja saanut oireita, on hyvin todennäköistä, että saat uudestaankin. Oireet voi olla tosi pahoja, vaikka edellisellä kerralla ne olisi olleet lieviä.

Niin. Miten suojaisin sen aran alueen ettei huuhteluvesikään koske sitä?

Vierailija
6/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla kasviväriäkin mutta se ei peitä valkoista.

Vierailija
7/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin kestoväreillä värjäyttämisen, kun niiden käyttö kuumotti niin paljon päässäni. Ajattelin että ei voi olla terveellistä ja joku kerta voi olla tosi paha. Nyt olen jo monta vuotta värjännyt kasviväreillä. Halpaa ja toimii! Harmaat peittyvät kivasti niin, että hiusten sekaan tulee kivoja raitoja.

Vierailija
8/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla saattaakin jo turvota kurkku eli kyllä nuo värjäilyt pitää lopettaa. Ainakin siis näillä perinteisillä versiolla. En kyllä osaa sanoa onko sitten nämä kasviperäisetkään vaihtoehto.

Itselläkin tuli ensin vastaavia oireita ja sitten tulikin hengenahdistusta ja oikein kunnon nokkosrokko pitkin kroppaa. Nappasin sitten hätäpäissäni kyypakkauksesta yhden pillerin ja menin pesemään päänahkaa vielä lisää vaikka olin kyllä jo huuhdellut hyvin sen värin. Loppujen lopuksi vaan viruttelin päätä hyvin haalean veden alla..

Sen jälkeen en ole värjännyt ja olihan se juurikasvu oikeasti melkoisen hirveä, mutta onneksi se nyt mennyttä ja tukassa (vaikka on reilusti puoleen selkään) ei ole enää ollut aikoihin jäljellä värjättyä osaa. Oma väri on vielä kaiken kukkuraksi kivempi kuin se millä aiemmin värjäsin. Lisäksi tähän tulee kesällä kiva värjäys ihan luonnostaan kun aurinko tekee hieman raitoja.

Vierailija
9/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin kestoväreillä värjäyttämisen, kun niiden käyttö kuumotti niin paljon päässäni. Ajattelin että ei voi olla terveellistä ja joku kerta voi olla tosi paha. Nyt olen jo monta vuotta värjännyt kasviväreillä. Halpaa ja toimii! Harmaat peittyvät kivasti niin, että hiusten sekaan tulee kivoja raitoja.

Joo. Oon kokeillut kasvivärejä, harmaat eivät peittyneet, vain sävyttyivät.

Vierailija
10/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavalla kerralla saattaakin jo turvota kurkku eli kyllä nuo värjäilyt pitää lopettaa. Ainakin siis näillä perinteisillä versiolla. En kyllä osaa sanoa onko sitten nämä kasviperäisetkään vaihtoehto.

Itselläkin tuli ensin vastaavia oireita ja sitten tulikin hengenahdistusta ja oikein kunnon nokkosrokko pitkin kroppaa. Nappasin sitten hätäpäissäni kyypakkauksesta yhden pillerin ja menin pesemään päänahkaa vielä lisää vaikka olin kyllä jo huuhdellut hyvin sen värin. Loppujen lopuksi vaan viruttelin päätä hyvin haalean veden alla..

Sen jälkeen en ole värjännyt ja olihan se juurikasvu oikeasti melkoisen hirveä, mutta onneksi se nyt mennyttä ja tukassa (vaikka on reilusti puoleen selkään) ei ole enää ollut aikoihin jäljellä värjättyä osaa. Oma väri on vielä kaiken kukkuraksi kivempi kuin se millä aiemmin värjäsin. Lisäksi tähän tulee kesällä kiva värjäys ihan luonnostaan kun aurinko tekee hieman raitoja.

Mulla vahingossa meni väriä päänahkaan ja seurauksena kipua aika ajoin.

En nyt tiedä uskallanko värjätä.

Toinen vaihtoehto että muutun vaaleaksi vähitellen.

Ap.

Vierailija
11/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla. Luulin jo tukehtuvani kylppäriin. Nyt olen ylpeä harmaahapsi tukka nutturalla.

Vierailija
12/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ottaa edelleen raitoja tai jättää tyven värjäämättä. Ammattitaitoinen kampaaja osaa tehdä hienoja vaihtoehtoisia värjäyksiä joissa päänahkaan ei mene lainkaan väriä.

Kannattaa kysyä kampaajalta.

Vierailija
13/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit ottaa edelleen raitoja tai jättää tyven värjäämättä. Ammattitaitoinen kampaaja osaa tehdä hienoja vaihtoehtoisia värjäyksiä joissa päänahkaan ei mene lainkaan väriä.

Kannattaa kysyä kampaajalta.

Kiitos. Oli hilkulla etten jo mennyt kampaajalta kysymään.

Vierailija
14/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ekologista kampaamoa, itselle se auttoi. He värjäävät luonnonväreillä hellävaroen ja minulla loppuivat kaikki oireet kuin seinään.

Vierailija
15/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele värjäämään. Pahassa tapauksessa hiukset tippuvat päästä. Kokeile kasvattaa luonnollista hiusväriäsi ja olemaan siitä ylpeä. Niin minäkin teen vuosia kestäneen värjäyskierteen jälkeen.

Vierailija
16/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ekologista kampaamoa, itselle se auttoi. He värjäävät luonnonväreillä hellävaroen ja minulla loppuivat kaikki oireet kuin seinään.

Kiitos tästä.

Ehkä värjään vain osaksi, en siitä mihin tuli kipua.

Vierailija
17/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika, jos olet allergisoitunut, niin ei kyllä auta yhtään mitään jos jätät jonkun läntin värjäämättä. Ota nyt järki käteen, hyvä ihminen.

Vierailija
18/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin on jopa kuollut ihmisiä joten ei todellakaan kannata värjätä kun on herkistynyt! Mikään yhden läntin suojaaminen ei auta.

Vierailija
19/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranen aika, jos olet allergisoitunut, niin ei kyllä auta yhtään mitään jos jätät jonkun läntin värjäämättä. Ota nyt järki käteen, hyvä ihminen.

Se yksi kohta oli se johon meni hiusväriä vahingossa, siis päänahkaan.

Ja siihen tuli kipua.

Vierailija
20/20 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromissi eli nyt on kasvihiusväriä päässä.

Ap