Koiria on jotenkin hankalaa pitää sylissä tai kantaa
Verrattuna kissoihin, jotka ovat hyvin mukautuvaisia.
Kommentit (14)
Joo on ainakin isoja. Mulla 2 huskyä, ei niitä kyllä ihan kätevästi kanniskele. Onneksi kävelevät itse 🐶🐶
Vierailija kirjoitti:
Joo on ainakin isoja. Mulla 2 huskyä, ei niitä kyllä ihan kätevästi kanniskele. Onneksi kävelevät itse 🐶🐶
Jouduin käyttämään naapurin melko pieltä koiraa tai siis aikalailla kissan kokoinen se oli ulkona ja jossain vaiheessa jouduin nostamaan häntä. Eikä ollut eka kokemus kankesta koirasta.
Mun koira ainakin jännittyy, jos sitä alkaa nostaa, varsinkin joku muu kuin minä itse. Kai se tuntee olonsa turvattomaksi, kun on muiden sylissä. Eipä sitä kyllä yleensä ole syytä muiden nostellakaan, rapsutus onnistuu muutenkin kuin sylissä.
Miksi rakkeja pitäisi kanniskella? Niillä on jalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin käyttämään naapurin melko pieltä koiraa tai siis aikalailla kissan kokoinen se oli ulkona ja jossain vaiheessa jouduin nostamaan häntä. Eikä ollut eka kokemus kankesta koirasta.
Minusta pieniä koiria on kyllä helppo nostaa tai kantaa, mutta eri koirilla on painopiste aika lailla eri paikassa rodun rakenteen mukaan joten sen mukaan täytyy valita missä kädet on ettei koiran ole epämukava olla. Se että on jäykkänä helpottaa vaan.
Mä tykkään mieluummin käydä koirien kanssa metsässä, kävellä niiden kanssa ja vaikka halailla ja makoilla vierekkäin sohvalla. Ne on pehmoisia ja lämpimiä, mutta sitkeitä ja jaksavat vaikka mitä.
Ihan helposti sen mäyräkoiran kantaa.
No mutta vuohi se vasta vaikee on, ja hevonen.
Samaa mieltä. Kissat ihanasti "sulautuu" syliin ja ovat niin pehmoisia. Koirat jäykkiä ja töröttävät sylissä koivet suorana. Koiria on parempi rapsutella ja halailla sohvalla tai lattialla. Meillä on molempia ja molemmissa on kyllä omat vahvuutensa. En luopuisi kummastakaan.
Meillä ainakin pieni koira, jota on helppo kantaa. Väittäisin että helpompi kuin kissaa. On yhdellä kädellä kannettava kuten vauva/lapsi, joka osaa kannatella itseään. Toinen käsi on sitten vapaana tarvittaessa muuhun.
Kyseinen koira viihtyy sylissä ja on silloin samaan aikaan rento, mutta ei löysä. Luottaa täysin meihin ihmisiin kanniskelussa ja sylissä.
No kieltämättä tota berniä on aika epämukava kantaa...hmm, mutta miksi pitäisikään?
Mistä rodusta puhutaan, vinttikoira vai lapinkoira?
Sakanpaimenkoira uros oli aika harmistuneen näköinen, jos se nostettiin syliin. Tykkäsi, että on maata jalkojen alla.
Koirat ovat siis jotenkin kummallisen kankeita verrattuna kissoihin