Herneen versottaminen
Kuinka nopeasti herneen versot kasvavat? Onnistuukohan pilttipurkissa kasvattaminen?
Tietäisikö kukaan täällä :)
Kommentit (7)
Tosi nopsaan tulee ja tosi hyviä <3
Lautastyyppinen asti on parempi. Multaa ei tarvita älyttömiä, mutta mitä teet niillä parilla versolla, jotka pilttipurkkiin mahtuvat? Ne on liian hyviä ;)
Ethän nyt vaan meinaa nenään vetää?
Kokeilepas. Jos jo päiväkodissa kolme vuotiaat laittavat herneitä kasvamaan, niin sinäkin saatat onnistua.
Onnistuuko niistä kuivatuista herneistä, joita myydään lähinnä hernekeittoa varten? Liotus näille ja sitten multaan ? Vai pitääkö olla niitä siemenhyllyssä pikkupusseissa myytäviä, siis niitä porkkanan yms. siementen kanssa myytäviä? Onko näillä jotain eroa?
Vierailija kirjoitti:
Onnistuuko niistä kuivatuista herneistä, joita myydään lähinnä hernekeittoa varten? Liotus näille ja sitten multaan ? Vai pitääkö olla niitä siemenhyllyssä pikkupusseissa myytäviä, siis niitä porkkanan yms. siementen kanssa myytäviä? Onko näillä jotain eroa?
Kyllä onnistuu hernekeittoherneillä, olen liottanut vuorokauden. Ja jos tosiaan versoksi asti vain kasvatat, niin ei tarvita syvää kerrosta multaa. Härkäpavun- ja auringonkukan versot myös helppoja ja hyviä.
Onnistuu varmasti pilttipurkissakin, itse olen kasvannut mm. tyhjissä kartonkipakkauksissa, paperilautasilla ja muissa erilaisissa purkeissa. Muistelisin, että liotetut herneet itävät parissa päivässä ja versoja tulee viikossa tai kahdessa.