Koiranomistajat! Mitä ihmettä just tapahtui...
Viimeaikojen uutiset suojelukoirien väkivaltaisesta kohtelusta on ollut todella järkyttävää luettavaa ja katsottavaa, mutta alkaa näyttämään siltä, että joillakin on mennyt vähän liian pitkälle asian suhteen, ja alettu kyttäämään kaikki koiranomistajat ja tilanteet vääristyneesti... kertokaa ihmeessä onko muille käynyt jotai tällaista;
Olin koirani kanssa tänään lenkillä, kun vähän matkan päästä toisesta suunnasta tuli joku nainen koiransa kanssa.
Tämän naisen koira alkoi jo kaukaa vetämään ja räyhäämään, jolloin oma koirani kääntyi katsomaan ja haukahti pari kertaa takaisin, jonka jälkeen jatkoimme tyynesti matkaa. Tämän jälkeen huomasin että koirani on kävelemässä ihan jäätävän kokoiseen paskaläjään, ”nykäisin” aivan kevyesti ja nätisti koirani sivummalle ettei kävele suoraa siihen paskakasaan, niin tämä nainen yhtäkkiä kailottaa kovaan ääneen perästä että ”kun taito loppuu niin väkivalta alkaa!”.
Olin ihan suu auki järkyttyneenä. En koskaan kohtelisi koiraani kaltoin, joten tuntui täysin absurdilta että joku näki tilanteessa minkään sortin väkivaltaa. Voi toki olla, että tällä naisella oli jotain muitakin ongelmia...
Koirallani oli vieläpä tällä lenkillä pannan sijaan valjaat päällä, eikä ”nykäisy” kuristanut tai muutenkaan tehnyt koiralle mitään epämukavaa tuntemusta tai vahinkoa.
Ennemmin olisin huolissaan hänen koirasta, joka kiskoi panta kireällä pihisten, siitä kun voi koiralle tulla kaulaan pidemmän päälle vammojakin... mutta tämä hänen logiikka ja käytös oli kyllä jo todella hämmentävää.
Olen huono kouluttaja, koska en ole saanut koiraani lopettamaan paskasyöntiä. Tulen joku päivä olemaan jollain videolla, jossa kiskon koiraani pois paskan kimpusta. Olen joskus kulkenut reitin edeltä ja chilittänyt paskat, mutta ei sekään auttanut. Että jos jollain on vinkkejä, (muita kuin ruokavalio) niin otetaan vastaan. Koiran allergioiden takia ruokavaliota ei voi muuttaa. Ei vaihda namiinkaan kun paska on maukkaampaa. Madot ja ripulit eivät tee hyvää koiralle ja siksi kiskon pois.