Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paniikkikohtaus ei lopu...

Vierailija
10.04.2021 |

Sairastan keskivaikeaa ahdistuneisuutta ja iltapäivällä alkoi ilmeisesti paniikkikohtaus joka ei mene ohi...Itkuinen olo ja hengenahdistusta, myös muita oireita on. Ei ole mitään rauhoittavaa lääkettä jota ottaa, olen yrittänyt rauhoitella itseäni, juonut yrttiteetä, kuunnellut musiikkia jne yrittänyt saada ajatukset muualle mutta ei tämä tunnu menevän ohi :/ Ei ketään, kelle soittaa tai pyytää käymään. Tarvitsen apua, miten te muut paniikkihäiriötä sairastavat saatte kohtaukset loppumaan? Näitä on tullut aiemminkin mutta ei koskaan näin pitkäkestoista, alkaa jo pelottaa oikeasti

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tujaus alkoholia voi lievittää, kannattaa ehkä betasalpaaja lääkitystä lähteä kokeilemaan. Minulle on apua komedia sarjoista.

Vierailija
2/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi lopettamaan paniikkikohtausta itse, aina on edes jotain luontaisdroppeja kohtausten varalle(en tarkoita kannabista)

Jos tällä hetkellä ei ole yksinkertaisesti mitään jolla lieventää sitä niin yritä katsoa youtubesta vaikka jotain rauhoittavia meditaatio videoita, kun ei ole mitään menetettävää jos kokeilet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholia. Minulla pitkäkävelylenkki hieman helpottaa. Itsellä ensimmäinen kohtaus kesti 3 vuotta tai oikeastaan se oli shokkitila. Vasta sitten sain opamoxia. Kerran olen soittanut valtakunnalliseen mielenterveysnumeroon, joku auttava puhelin. 2 kertaa olen soittanut paikkakunnan akuuttityöryhmän numeroon, se päivystää 24/7. Sain ajan psykiatrille ja pääsin hoidon piiriin.

Vierailija
4/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista! Eniten häiritsee tämä hengenahdistus, jos pystyn olla ajattelematta sitä niin hengitän ns normaalisti, vaikkakin painon tunne on koko ajan rinnassa, mutta heti kun alan ajatella, etten voi hengittää kunnolla niin se pahenee...En tiedä miten pystyn nukkumaan tulevana yönä. Onko teillä jokin keino auttanut nimenomaan hengenahdistukseen?

ap

Vierailija
5/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtämällä, että paniiki ei ole vaarallinen.

Se on meidän suojautumiskeino vaaroilta. Annat turhaan pelolle valtaa, koska ei ole mitään pelättävää.

Ironia siinä onkin, että paniikista pitää ajatella positiivisesti eikä negatiivisesti. Negatiiviset ainoastaan ruokkii sitä. 

Kun se tulee niin keskity siihen, että et ajattele yhtään mitään. Ikäänkuin tyhjennä kaikki ajatuksesi.  Tiedosta, että ajattelemisesta ei ole mitään hyötyä. 

Itse pääsin eroon täysin yksin ja ilman lääkkeitä. Pahin pelko tuli siitä, että sitä adrenaliinia ei ymmärtänyt, kunnes tiedosti että se on vaaraton ja huolehdin turhaan. 

Vierailija
6/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin tuossa tilanteessa päivystykseen, jos et mitenkään pysty rauhoittumaan. Itselle määrättiin Xanoria tarvittaessa otettavaksi. Se loiventaa pahimman ahdistuksen ja pystyy taas rauhoittumaan. Lääkitystä ei kannata välttää, jos on tosi huono olo. Tietysti riippuu lääkäristä, mitä määrätään ja miten paljon. 

Minua auttavat luonnon ääniä tuottavat soundscapet, esim. tämä: https://mynoise.net/NoiseMachines/windSeaRainNoiseGenerator.php

Vierailija
7/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itel oli vastaavaa juotuani Lidlin jotain kokista.. Taisivat lorauttaa ylimäärän kofeiinia..

Vierailija
8/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausajan vitamiini ja nac tutustumisen arvoisia.

Vierailija
9/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että ymmärrän sen tunteen, että ajatukset väkisin haluaa tulla pintaan ja tuntuu, että kykene kontrolloimaan niitä. Ja vaikeaa sivuuttaa niitä vaikka kattoo elokuvia jne.. Pelkäät kokoajan jotain pahinta.

Ite kyllästyin ja luovutin asian suhteen ja sanoin, että en jaksa enää tätä paskaa. Tulkoon paniikki mulle on ihan sama. Lopetin siitä eteenpäin paniikin pelkäämisen, kun en antanut pelolle valtaan. Lisäksi tiedostin kokoajan, että se on täysin vaaraton ja meidän suojamekanismi. Tästä syystä lopetin myös negatiivisten asioiden ajattelun. Kun tuli ajatuksia, niin yritin pyyhkiä ajatukset veke.

Vierailija
10/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitepöly voi ahdistaa ja se pitää yllä paniikkia. Samoin muut allergiat ja pöpöt. Jos ei mene ohi niin mene lääkäriin.

Vierailija
11/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuintele jotain äänikirjaa nukkumaan mennessä niin keskityt siihen etkä hengittämiseen. Muista syödä hyvin ettei se pahenna oloa.

Vierailija
12/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä toimiiko tämä sinulla tai haluatko kokeilla, mutta minulla auttaa hengästyttävä liikunta, esim. juoksulenkki tai hengästyttävä jumppa. Lyhytkin. Sitten sen jälkeen lämmin suihku ja vaikka olut tai siideri päälle.

Vierailija
13/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna menisin jo lääkäriin. Minulla  kova ahdistus laukaisee sydänvaivoja, kun alkaa verenpainetta nostamaan. Rinnassa puristaa ja koko toimintakyky menee.  Lääkitys olisi sen takia hyvä. Lisänä itsehoito-ohjeita tms. Minulla oli korkea kynnys lähteä lääkäriin ahdistuksen takia, mutta asiallisesti suhtauduttiin.

Vierailija
14/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rauhoittelen itseäni puhumalla itselleni. Tyyliin selviän kyllä/osaan tän/pärjään kyllä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi