On raskasta olla älykäs
On erittäin rankkaa elää tässä maailmassa ÄLYKKÄÄNÄ ihmisenä. Jos ÄO on vaikka 130, ihminen todennäköisesti ymmärtää olevansa itsekin aika hölmö ja joutuu huomioimaan silti sen, että lähes kaikki muut ovat vielä tyhmempiä. Miten tämän asian kanssa oikein on mahdollista elää? Joka alalla on omat ylivertaiset osaajansa, mutta nämä ovat käytännössä korvaamattomia eli uusien tuleminen tilalle on epävarmaa ja hidasta. Ehkä helpointa olisikin olla tosi tyhmä ja elää koko elämänsä pahemmin ajattelematta tahi murehtimatta mitään. Älyn taakka on raskaampi kuin mikään muu. Muiden ihmisten yläpuolella millä tahansa kriteereillä oleminen muutenkin on rankkaa, syntyy helposti halu kontrolloida alempana matelevaa massaa, koska ymmärtää itse tietävänsä ja osaavansa paremmin.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. On raskasta olla narsistinen kusipää. Voimia sulle.
Minäkin olen älykäs, mutta ei minulla ole tuollaisia ongelmia.
Juuri näin. Oikeasti tyhmänä olo on paljon raskaampaa.
Älykäs ei kirjoittaisi tuollaista roskaa.
Niin, kaiken maailman juntit alkaa nillittää kun älykäs vaan hyödyntää viraston pääjohtajuuden mahdollisuuksia. Eivät edes tunne antiikin filosofeja!
Raskaimpia ihmisiä ovat ap:n kaltaiset taukit, jotka kuvittelevat olevansa älykkäitä.
kyllä se siitä helepottaapi ku lusikoipi kerran pari päiväsä äippän tekemää lässisoossia ja tupakkata polttelepi pääle
sillä tyhymemmälläki o lysti olla nii miksi ei vähemmän tyhymällä
😋
No ei ole. On raskasta olla narsistinen kusipää. Voimia sulle.
Minäkin olen älykäs, mutta ei minulla ole tuollaisia ongelmia.