Työmarkkinatuesta jää kateen 350 euroa?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei jää käteen mitään. Rahat maksetaan tilille.
Niin tarkotin tilille elämiseen jää tämä summa.
Sossutäti laski äskettäin, että minulle tulee jäämään käyttörahaksi noin 200 euroa kuukaudessa. Siitä menee puolet pakollisiin maksuihin kuten puhelimeen. Tähän mennessä olen saanut koko työmarkkinatuen käyttööni, mutta nyt on suoraan sanoen its*rin paikka edessä.
Tuohan on ihan naurettava summa, eli loput sitten asumistukea ja toimeentulotukea. Suomi on järkyttävä maa, täällä rikkaat porsastelee Tytti Yli-Viikari, ja köyhät köyhtyy............mielestäni työttömyysturvan pitäisi olla parempi, Suomi on ökykallis maa asua. Työttömyysturva pitäisi olla 1000 eur/kk, huonopalkkaiset työt saisivat poistua ja minimipalkaksi 2000 eur/kk.
Kelahan nuo laskee, eikä sossu ellet ole erityisasemassa eli erityisen tuen tarpeessa.
Kysyhän Pasi Viheraholta, miten selvitä tukiviidakossa voittajana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sossutäti laski? Olet oikeutettu toimeentulotukeen, tiesitkö?
En saanut sieltä?
Työmarkkinatuesta käteen jäävä osuus sillä 20 prosentin automaattisesti menevällä verolla (jos ei ole tehnyt muutoksia veroprosenttiin) on 540 euroa neljässä viikossa. Saatko soviteltua työmarkkinatukea eli on jotain tuloja töistä?
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuesta käteen jäävä osuus sillä 20 prosentin automaattisesti menevällä verolla (jos ei ole tehnyt muutoksia veroprosenttiin) on 540 euroa neljässä viikossa. Saatko soviteltua työmarkkinatukea eli on jotain tuloja töistä?
Saan tuon summan mutta siitä joduun maksaan ite vuokraa jonkin verran koska vuokra on 480 euroo ja saan asumistukea sen 319 ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon pitäisi jäädä? Mitä tuolla summalla pitää maksaa?
Siis jää käteen minkä jälkeen? Onhan se suurempi, mutta jos tarkoitit että jää asumiskulujen jälkeen, niin aika paljon minusta. Minun ansiosidonnaisesta jää asumiskulujen jälkeen 300. Ja osa-aikatöitä ei kannata ottaa montaa tuntia sovitellusta päivärahasta huolimatta koska sadan prosentin sääntö.. Tähän loukkuun jouduin kun ansiosidonnainen laskettiin pienestä osa-aikapalkastani alunperin. Jos olisin työmarkkinatuella, saisin ansaita ihan rauhassa
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kysyit minulta. Sossutäti teki laskelmia siitä, miten minut pidettäisiin hengissä nyt, kun asiat ovat jälleen ottaneet askelen huonompaan suuntaan. Kaikki on otettu huomioon ja kaikkea on haettu. Ammattilaiset ovat asialla, mutta he eivät ole taikureita.
Olen kokonaan markettien ruokakuljetusten varassa, ja niiden hinnat ovat selvästi nousussa. Terveyteni ei kestä kauppaan tai ruokajonoihin kulkemista. Eläminen käy mahdottomaksi. Vuosien stressi on aiheuttamassa minulle mahahaavaa (tunnistan oireet parinkymmenen vuoden takaa), joten ehkä luonto hoitaa asian ennen kuin itse ehdin.
Nro 6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Täysin normaalia.
20vYkä kirjoitti:
Menkää rotat töihin.
T: 20v ykä 😎
Onko sulla tarjota työpaikka hyvällä palkalla, tulen heti töihin. Anna numero koska voin aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Sossutäti laski äskettäin, että minulle tulee jäämään käyttörahaksi noin 200 euroa kuukaudessa. Siitä menee puolet pakollisiin maksuihin kuten puhelimeen. Tähän mennessä olen saanut koko työmarkkinatuen käyttööni, mutta nyt on suoraan sanoen its*rin paikka edessä.
100 euroa kuukaudessa puhelimeen?? Kuinka tyhmä pitää olla että maksaa tuollaista summa kun prepaid on keksitty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kysyit minulta. Sossutäti teki laskelmia siitä, miten minut pidettäisiin hengissä nyt, kun asiat ovat jälleen ottaneet askelen huonompaan suuntaan. Kaikki on otettu huomioon ja kaikkea on haettu. Ammattilaiset ovat asialla, mutta he eivät ole taikureita.
Olen kokonaan markettien ruokakuljetusten varassa, ja niiden hinnat ovat selvästi nousussa. Terveyteni ei kestä kauppaan tai ruokajonoihin kulkemista. Eläminen käy mahdottomaksi. Vuosien stressi on aiheuttamassa minulle mahahaavaa (tunnistan oireet parinkymmenen vuoden takaa), joten ehkä luonto hoitaa asian ennen kuin itse ehdin.
Nro 6
Ovatko oireesi psykosomaattisia?
ju