En "osaakaan" asua yksin
Muutin siis viime syksynä pois kotikaupungissani ja vanhempien luota. En viihtynyt solussa ja sain lopulta yksiön marraskuussa. Luulin tulevani iloiseksi yksinolosta, koska olen mieltänyt itseni introvertiksi, sillä väsyn muista ihmisistä nopeasti. Nyt kuitenkin huomaan, että en oikeastaan viihdy kovin hyvin yksin, ja jos menen vanhempien luokseni käymään kyllästyn heihinkin noin kahdessa päivässä.
Kommentit (10)
Olisiko kuitenkin niin, että yksin asuminen vaatii tottumista ja voi helpottua, kun koronarajoitteetkin vähenevät.
Vaikutat vain itsekkäältä ihmiseltä ap.
Ei kenelläkään voi olla aina hyvä ja miellyttävä olo. Juuri sellainen olotila, jonka itse haluaisi olevan.
Jotta yleensä tulee toimeen tässä elämässä, on opittava sopeutumaan myös epämiellyttäviin olotilohin ja olemiseen, toisinaan.
Niinhän muutkin tekevät, joustavat kun tarve niin vaatii.
Valita vaikka lopun elämääsi tuosta, mutta kaikki on kiinni sinun omasta suhtautumisesta elämään ja muihin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kenelläkään voi olla aina hyvä ja miellyttävä olo. Juuri sellainen olotila, jonka itse haluaisi olevan.
Jotta yleensä tulee toimeen tässä elämässä, on opittava sopeutumaan myös epämiellyttäviin olotilohin ja olemiseen, toisinaan.
Valita vaikka lopun elämääsi tuosta, mutta kaikki on kiinni sinun omasta suhtautumisesta elämään ja muihin ihmisiin.
En nyt lähtisi ap:n aloituksen perusteella luokittelemaan häntä (erityisen) itsekääksi. Lähes kaikki ihmisethän ovat jossain määrin muutenkin itsekäitä. Ei ole myöskään varmasti helppoa muuttaa korona-aikaan toiseen kaupunkiin ja jäädä käytännössä kokonaan yksin, kuten nyt on monille opiskelijoille käynyt.
Kun on ollut koko elämänsä asuen aina jonkun kanssa, niin tuleehan siinä jotenkin tyhjä olo kun sitten on kerrankin yksin.
Mutta siitä varmasti oppii nauttimaan. Saapahan tehdä mitä haluaa ja miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt lähtisi ap:n aloituksen perusteella luokittelemaan häntä (erityisen) itsekääksi. Lähes kaikki ihmisethän ovat jossain määrin muutenkin itsekäitä. Ei ole myöskään varmasti helppoa muuttaa korona-aikaan toiseen kaupunkiin ja jäädä käytännössä kokonaan yksin, kuten nyt on monille opiskelijoille käynyt.
Ja tuo vanhempiin kyllästyminen on ihan luonnollista aikuisuuden kynnyksellä, kun haluaisi päästä itsenäistymään ja luomaan omaa uutta elämää.
Saatat olla sosiaalinen introvertti. Tykkäät olla yksin, mutta tarvitset ihmiskontakteja päivän aikana. Itse olen samanlainen, et tykkään olla yksin, mut stressaannun jos en nää muita jatkuvasti. Sit taasen stressaannun, jos asun samojen ihmisten kanssa jatkuvasti saman katon alla.
Vierailija kirjoitti:
Saatat olla sosiaalinen introvertti. Tykkäät olla yksin, mutta tarvitset ihmiskontakteja päivän aikana. Itse olen samanlainen, et tykkään olla yksin, mut stressaannun jos en nää muita jatkuvasti. Sit taasen stressaannun, jos asun samojen ihmisten kanssa jatkuvasti saman katon alla.
Ehkä mäkin olen tällainen. Tykkään asua perheessä, mutta mulla pitäisi olla siinä perheessä oma yksiö. Vähän vaikea jos on sen perheen äiti...
Ohis
Vierailija kirjoitti:
No onpas taas hieno kommentti XD
*kotikaupungistani