Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonto ilman kirkkoa.

Agnostikko?
09.04.2021 |

Mitä jos jollain tasolla uskoo Jumalaan, mutta kokee kirkot ainakin noin yleensä ahneina institutitioina? Onko se usko jollain tapaa sidottu kirkkoon vai voiko ihminen uskoa omalla tavallaan? Luulen että jos siellä se Jumala on, niin kyllä hänkin tuomitsee uskon nimissä tappamisen ja ahneuden. Olisi mielenkiintoista jos nimenomaan hartaat uskovaiset vastailis tähän.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelleni uskoni ei ole kiinni tai riippuvainen kirkoista. Mutta ymmärrän, että joillekin kirkko paikkana, jossa voi kohdata ja harjoittaa omaa uskontoaan yhdessä muiden kanssa on merkittävä paikka, jossa voi  esimerkiksi muiden kanssa laulaa Joululauluja tai käydä ehtoollisella, vaikka siellä kävisikin harvoinkin. Eli pelkkä tietoisuus mahdollisuudesta mennä kirkkoon tai nähdä se osana omaa elämänpiiriä on merkittävä. 

Vierailija
2/4 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on spirituaalisuutta. Angnostikko puolestaan ei ole varma uskooko vaiko eikö usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristittyjen usko on sidottu Raamattuun ei kirkkoon.

Vierailija
4/4 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen että kirkko on tietysti vain ihmisen rakentama ja keksimä instituutio. Tarkoitusperä lienee ollut kuitenkin hyvä, olla paikka jossa voi harjoittaa uskoaan, kohdata muita uskovia, ylistää Jumalaa. Itse en tarvitse kirkkoa. Etenkin kun en jaa monia sen näkemyksiä. Mutta ymmärrän että monelle se on tärkeä paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan