Kurahousujen sisäpuolella muutamia ruskeita pilkkuja, apua!
Voiko housut vielä putsata käyttöön, vai pitääkö laittaa roskiin?
Kommentit (27)
Hopeavedellä ne pilkut lähtevät...
Noita on lähes kaikkien lasten kurahousujen sisustassa. Varsinkin niiden mitkä ovat pehmeämmästä materiaalista. Eivät lähde pesussa pois. En tiedä onko hometta, niin ehkä epäilen itse. Mutta ei niitä kukaan ole pois heittänyt vaan käytössä ovat.
T. Päikyn täti
Vierailija kirjoitti:
Noita on lähes kaikkien lasten kurahousujen sisustassa. Varsinkin niiden mitkä ovat pehmeämmästä materiaalista. Eivät lähde pesussa pois. En tiedä onko hometta, niin ehkä epäilen itse. Mutta ei niitä kukaan ole pois heittänyt vaan käytössä ovat.
T. Päikyn täti
Entä fleecevuorelliset kurikset. Tuleeko niihinkin jotain epämääräistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Päikyn täti
En ole nähnyt, mutta epäilen, että siinä itse kurahousumateriaalissa on niitä samoja pilkkuja. Ei vain näy.
Edellinen
Voi käyttää, ne kurahousut on vaan vaatteiden suojana. Kannattaa pestä välillä ihan pyykkikoneessa. Ja kuivaa aina kääntäen nurjapuoli päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Päikyn täti
En ole nähnyt, mutta epäilen, että siinä itse kurahousumateriaalissa on niitä samoja pilkkuja. Ei vain näy.
Edellinen
Onko niissä samankaltaista hajua? Kamalaa, kun on musta vuori niin ei yhtään näe mitä siellä piilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Päikyn täti
Edellinen
Onko niissä samankaltaista hajua? Kamalaa, kun on musta vuori niin ei yhtään näe mitä siellä piilee.
Kyllä niissä kaikissa kuravaatteissa on aika järkky haju. Varsinkin joidenkin lasten fleecevuoriset kurahanskat haisevat ihan kuolemalle. 😳 Tärkeää olisi pestä ne säännöllisesti ja kuivata tosiaan nurinpäin huolella. Jotkut roikottavat syksystä kevääseen niitä kuravaatteita hoidossa ja jos laittaa ne kotia mukaan pesuun niin ne tulevat samassa pussissa viikonlopun jälkeen takaisin, yhä märkinä ja kuraisina, "koska unohtuivat autoon".
LaSu heti ja päivystykseen menisin.
Ilmankos kuravaatteita ei juuri myydä käytettynä.
No apua! Kurikset maksaa jonkun kympin joten heittäisin pois jos tuollainen veisi yöuneni (tai päivä). Mutta ei veis.😁
Heti koronatestiin ja vaikkaba neurolle aikaa!
Eipä se home mitään myrkkyä ole, eikä muutenkaan sieltä housuista keuhkoihin hyppää.
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos kuravaatteita ei juuri myydä käytettynä.
Ei myydä ei. Muutenkin nykykuravaatteet on suoraan sanottuna ihan "kuraa". Vanhemmat tuovat iloisen lapsen hoitoon kuka ylpeä uusista kuriksista. Viikonpäästä niistä tulee vesi läpi ja sisällä on harmaita pilkkuja.
HellyHansen on ollu suht hyvä merkki, ei niin kovin pilkkuja kuin esim prisman vastaavissa.
Ja pliis, älkää ottako niitä isosiskon vanhoja kuriksia käyttöön, vaikka näyttävät ehjiltä (ellei ole jostain 80-luvulta, silloin ne vielä kestivät)
T. Se päikyntäti
Eikös Popilla ole aika hyviä ulkovaatteita? Siis tuttavat kehuneet. Ainakaan ei flexaa ulkonäöllä, ihan asiallisen näköisiä. Onko päiväkodin työntekijöillä kokemusta niistä? Tuleeko pilkkuja?
Meillä oli Ticketin kurikset ja ei tullut pilkkuja. Oli tosi hyvät. Tämä siis vuonna 2012. Harmi kun kerkesin ne myymään aikoinaan ja nyt pitäis tuolle kuopukselle hommata ekat kuravaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Popilla ole aika hyviä ulkovaatteita? Siis tuttavat kehuneet. Ainakaan ei flexaa ulkonäöllä, ihan asiallisen näköisiä. Onko päiväkodin työntekijöillä kokemusta niistä? Tuleeko pilkkuja?
Ei ole tullut merkkiä vastaan. Monesti sellainen "jäykempi" materiaali on parempi kuin se pehmeä. Niistä ei tule niin helposti vesi läpi. Esim Prisman (ciraf?) on tällainen pehmeä materiaali.
Ja pelkät kurikset ja sadetakki on aina parempi kuin fleecevuorilliset. Helpompi putsata ja kuivata.
PVC-vaatteisiin ei kuulema tule yhtä helposti hometta kuin polyuretaaniin, mutta siinä itsessään sitten on myrkkyä kumminkin.
Reima? Didriksons? Hyviä vai huonoja, tuleeko pilkkuja?
Hometta.