Prinssi Philip on kuollut D:
Kommentit (1243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä säälisi tuota miestä tai ketään Englannin kuningashuoneesta. Kultalusikka suussa syntyneitä riistäjiä.
Philipin "kultalusikka" on ollut maanpako, isä joka hylkäsi ja mielisairas äiti, joka ei kyennyt huolehtia lapsistaan.
Sisko kuoli perheineen lento-onnettomuudessa. Philipin elämä on ollut yhtä juhlaa ja yhtä kurjuutta. Ääripäitä.
Kaikki sisarukset tai sisarusten lapset eivät kuitenkaan kuolleet kyseisessä lento-onnettomuudessa. Suvusta löytyy esimerkiksi Maximilian Margrave of Baden, joka on Philipin jälkikasvun serkku.
Vierailija kirjoitti:
Prinssi Philip oli parasta ikäluokkaa. Harmi, kun tuo ikäluokka makaa jo lähes poikkeuksetta haudassa. Nuoremmat sukupolvet eivät keskimäärin yllä koskaan samalle tasolle ihmisinä. Yhteisöllisyys, muiden palveleminen, kiitollisuus, kohtuullisuus, epäitsekkyys, joustavuus, ahkeruus. Näitä ominaisuuksia ei nuoremmista sukupolvista löydy läheskään samassa mittakaavassa.
Luokkajako, imperialismi, rasismi, sorto, orjat, naisten alistaminen, lasten hakkaaminen ja mitä näitä oli...
Prinssi itse ei odottanut syntymäpäiväänsä innolla, käy ilmi Telegraph-lehden joulukuisesta jutusta. Lehden mukaan prinssi sanoi kerran, että ”ei voisi kuvitella mitään hirveämpää” kuin 100-vuotiaaksi eläminen.
Uskomatonta ajatella, että avioliitto kesti melkein toisesta maailmansodasta lähtien. Melkoinen palvelus isänmaalle, että pysyi kuningattaren rinnalla, vaikka liitto tuskin oli yhtä kuherruskuukautta kaikkia vuosia. Varmasti Elisabetille kuitenkin vaikeaa, että "aina" tukena ollut ihminen on poissa.
Kehtaako Harry näyttää naamaansa hautajaisissa? Ei se ainakaan ota Meghania mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo otsikon hymiö autsraliasta vai miksi se on ylösalaisin?
Sureva emoji...
Sureva on tällainen :,(
Ei kukaan sure suu naurussa.
Ei ole naurava vaan suu on alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ehtinyt nähdä Harryn ja Meghanin tulevaa pienokaista ❤️
Sehän se varmaan oli murheista suurin! Mitä väliä näkeekö jonkun vastasyntyneen vauvan vai ei? Saman näköisiä ne kaikki on kumminkin.
Kun miettii mitä Philip oli kokenut niin voipi olla vähän vaikea hänen kiinnostua amerikkalaisesta pojanpoikansa miniästä kuka ruikuttaa Afrikassa kehitysmaassa kyynelsilmin tuhansien puntien edustusvaatteet päällä että ”kukaan ei ole kysynyt olenko ok”
Tai tuskin Philp itse koko perheensä menettäneenä pystyi sympatiseeraamaan loputtomasti sitä että pojanpoika traumatisoituu loppuiäkseen äitinsä menetyksestä ja siitä että joutui marssimaan arkun takana niin kuin muutkin suvun miehet.
Onneksi ei kuullut varmaan juuri mitään tästä viimeisimmästä pariskunnan huomionhakuisesta uhrihaastattelusta.
“UPDATE: In line with his wishes, Prince Philip will not receive a State Funeral and his body will not be Lying-in-State. Instead, the Duke will lie at Windsor Castle until his funeral in St George’s Chapel. Due to pandemic, public have been “regretfully requested” not to attend.”
Aikookohan Elisabeth kaatua hallitsijan kruunu päässä vai olisiko vallanvaihto Charlesille tulossa.
Luulen että siirtää kruunun nyt Charlesille kun Philip lähti. Onhan Charles jo tovin odotellut ammattiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun miettii mitä Philip oli kokenut niin voipi olla vähän vaikea hänen kiinnostua amerikkalaisesta pojanpoikansa miniästä kuka ruikuttaa Afrikassa kehitysmaassa kyynelsilmin tuhansien puntien edustusvaatteet päällä että ”kukaan ei ole kysynyt olenko ok”
Tai tuskin Philp itse koko perheensä menettäneenä pystyi sympatiseeraamaan loputtomasti sitä että pojanpoika traumatisoituu loppuiäkseen äitinsä menetyksestä ja siitä että joutui marssimaan arkun takana niin kuin muutkin suvun miehet.
Onneksi ei kuullut varmaan juuri mitään tästä viimeisimmästä pariskunnan huomionhakuisesta uhrihaastattelusta.
Sitten kun olet itse marssinut äitisi arkun takana 12-vuotiaana miljoonien uteliaiden tuijottaessa sinua suorassa lähetyksessä kuin sirkuseläintä ja tuhansien ihmisten kiljuessa kadun varrella, voit kommentoida oliko traumatisoivaa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Aikookohan Elisabeth kaatua hallitsijan kruunu päässä vai olisiko vallanvaihto Charlesille tulossa.
Elisabet on vannonut hoitavansa hallitsijan työnsä elämänsä loppuun asti.
”I declare to you all that my whole life whether it be long or short shall be devoted to your service.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun olet itse marssinut äitisi arkun takana 12-vuotiaana miljoonien uteliaiden tuijottaessa sinua suorassa lähetyksessä kuin sirkuseläintä ja tuhansien ihmisten kiljuessa kadun varrella, voit kommentoida oliko traumatisoivaa vai ei.
Ja vaikka sinä olisit niin paatunut jo 12-vuotiaana, ettei äitisi kuolema ja muun maailman ahnas tuijotus häiritsisi sinua ollenkaan, niin muut ihmiset eivät ole samanlaisia kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että siirtää kruunun nyt Charlesille kun Philip lähti. Onhan Charles jo tovin odotellut ammattiaan.
Tovin on odotellut, päälle 7-kymppisenä olisi jo aikakin päästä kunkkuilemaan eli täyttämään kruununperijän velvollisuudet. Charles on kaikkien aikojen pisimpään Walesin prinssin titteliä hallussaan pitänyt "heir apparent". Sen siitä saa, kun syntyy todella pitkäikäiseen sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Maailman luonnollisin asia.
Sai elää riikaan laadukaan elämän ja mahdolisuuden sen myötä avartaa maailmaa matkailulla. Korkea ikä,normaalia kuolee. Minun ystäväni kuoli 20.3.21 oli 66v. Kaikki me kuolemme,syystä tai toisesta eri ikäisinä.
https://duckduckgo.com/?q=prince+philip+black+eye&t=hd&va=o&iax=images&…
Ihmeen paljon mustia silmiä näillä kuninkaallisilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka sinä olisit niin paatunut jo 12-vuotiaana, ettei äitisi kuolema ja muun maailman ahnas tuijotus häiritsisi sinua ollenkaan, niin muut ihmiset eivät ole samanlaisia kuin sinä.
Joe Biden on osoittanut, että melkein 80-vuotias kelpaa Yhdysvaltojen presidentiksi. Eiköhän siis myös Britannian kuninkaaksi.
Käsitykset iästä muuttuvat vauhdilla.
Vierailija kirjoitti:
Siis oliko Philip kreikkalainen?
Vain kansalaisuudeltaan, koska hän oli Kreikan kuninkaan pojanpoika, mutta sen jälkeen menee monimutkaiseksi.
Kreikan kuningas tuotiin alunperin Tanskasta. Prinssi Philipin isä oli Kreikan ja Tanskan prinssi Andreas. Philipin isän puoleinen isoisä oli Kreikan kuningas Yrjö I, joka oli syntyjään Tanskan prinssi Vilhelm. Hänen isän puoleinen isoäitinsä taas oli Kreikan kuningatar Olga, kuka oli syntyjään alunperin venäläinen suurruhtinatar, tsaarin veljentytär.
Äidin puolelta hänen isovanhempansa olivat saksalaisia kuninkaallisia, Battenbergin prinssi Louis ja Hessenin prinsessa Viktoria, mutta hänen äitinsä Battenbergin prinsessa Alice sai brittiläisen kasvatuksen. Prinsessa Alice oli myös Englannin kuningatar Victorian lapsenlapsenlapsi. (olivat siis Ellun kanssa pikku-pikkuserkkuja)
Sanotaan, että ainakin nuorempana Philip identifioitui tanskalaiseksi, vaikka puhui lapsuudessaan saksaa, englantia ja ranskaa.
Yksi sisar kuoli lento-onnettomuudessa 1930-luvulla. Häneltä jäi tytär, joka kuoli pari vuotta myöhemmin.
Kolme muuta siskoa ovat asuneet eri puolilla Saksaa ja heidän jälkeläisiään on siellä paljon. Sisaret ovat kuolleet 1969, 1981 ja 2001.