Mitä te tarjoatte kalapuikkojn kaverina?
Kommentit (14)
bearnaisekastiketta (jos einestellään niin einestellään kunnolla) ja salaattia. No, muusi pitää olla itse tehtyä.
Voisiko tehdä McGyver -tartar-kastikkeen vaikka näin:
-Kermaviiliä
-Suolakurkkua
-Sipulia (..?)
-Sinappia
-Etikkaa/Sitruunamehua
Tosi helppo tehdä. Keitä maito, suurrusta vehnäjauhoilla, mausta (esim liemikuutiolla) ja lisää pilkottu kananmuna. NAM!
itse tarjoaisin mieluummin riisiä ja vaikka kirpeää sitruunaista kastiketta kuin keitettyjä perunoita. Meillä usein kalapuikot ruisleivän välissä " hampurilaisena" tai sitten ranskalaisten ja salaatin tai riisin ja kirpeän kastikkeen kanssa. Meillä ei kukaan muu tykkää muusista kuin minä, joten sitä ei usein tarjoilla....
ei voi tehdä noin! Hyvää varmaan tuokin, mutta tartarsoossi on majoneesia.
prk kermaviiliä
sinappia maun mukaan
hitusen sitruunamehua
suolaa
ripaus sokeria
suolakurkkukuutioita
(halutessa myös puristettua valkosipulia)
...niin siis... tuo sun soossis ei ole tartar.
söin niin maistuivat jotenkin jauhoisille. En tiedä johtuiko merkistä (pirkka) vai mistä mutta kmmo jäi. Yöks.
Pienenä tykkäsin kyllä, muusin tai perunan ja valkokastikkeen kans. Nam!
s-marketin onko se nyt rainbow vai mikä mut ne on hyviä samoin lidlin kalikset on hyvii.
Lisukkeeksi perunamuussia, tartarkastiketta ja salaattia.
Puikot pitää ehdottomasti paistaa pannulla ei mitään uuni kuvotuksia.
Se nyt tuli laakista selväksi että tartar-kastiketta ei tehdä ravintolassa kermaviilistä, mutta onhan se nyt äkkiä helpompaa heittää mausteet viilin sekaan kun alkaa vatkata öljyä munankeltuaisiin.
-12-
Valmista majoneesia saa kaupasta siinä missä kermaviiliäkin....
En kyllä vertaisi majoneesia ja kermaviiliä makunsa puolesta toisiinsa:D
Nyt alkaa jo pointti hukkumaan, venatkaas.. Joo, tarkoitus oli antaa kiva vinkki jääkaapista mahdollisesti löytyvistä aineksista tehtävästä kastikkeesta, ei väitellä syntyvän ruokalajin nimestä.
Mut nyt mä meen, heippa :)
-12-
hulluin mitä olen kuullu tarjottavan oli riisi. Minusta ajatus kalapuikoista ja riisistä ei oikein natsaa.