Vierailija

Hei te jotka tuota työllisyysrahaston tukea olette käyttäneet. Mulla opiskelut kestäisi noin kaksi vuotta. Tuota tukea myönnetään vain 15kk. Millä olette rahoittaneet loppuosan?

• ylös 1
  • alas 0

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Aloitin opinnot työn ohessa, tein niitä puolitoista vuotta samaan aikaan kun kävin töissä. Melkoista aikatauluttamista se vaati kaiken muun ohella. Sitten jäin opintovapaalle ja hain aikuiskoulutustukea, ajatuksena valmistua sen 15 kk sisällä. Toki opintolainaa voi myös nostaa.

Vierailija

Sain aikuiskoulutustuen aikana opintoja kasaan sen verran, että pystyin tekemään sijaisuuksia. Loppuaika koulusta olinkin jo päätoimisesti töissä.
Järjestely onnistui välillä oppilaitosta vaihtamalla. Toisessa oli iltakoulua ja mahdollisuus juuri tuohon, että tietyt opinnot ensin pois.

Vierailija

Ap. Okei. Erinlaisia valhtoehtoja on. Itse en varmaan tätä nykyistä työtä pysty tekeen opiskelun ohella. Mutta josko sen 15 kk n jälkeen oisi niin opintija kasassa että ne sijaisuudet onnistuu. Tai sitten oppisopimus. Lähihoitajan tutkintoa ajattelin.

Vierailija

Itsellä edessä sama ongelma, opinnot alkoivat syksyllä. Menen nyt kesätöihin niin saan siirrettyä sitä tuen loppumista ensi vuoden alkukevääseen, sitten jää joku 3-4kk ilman tukea. Toivon että pystyisin keväällä tekemään töitä samaan aikaan tai saisin palkallisen gradupaikan, jos ei kumpikaan tärppää niin eiköhän sitä sitten säästöt+opintotuki+opintolaina -kombolla hetken pärjäile.

Vierailija

Mutta muista pysyä nyk. töistä opintovapaalla. Aikuiskoulutustukea et saa, jos irtisanoudut.

Itse alkuun opintovapaalla ja sitten loppuajasta tulevalla alalla töissä opintojen ohella. Vanhassa työpaikassa en voinut enää terveydellisistä syistä olla ollenkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap. Okei. Erinlaisia valhtoehtoja on. Itse en varmaan tätä nykyistä työtä pysty tekeen opiskelun ohella. Mutta josko sen 15 kk n jälkeen oisi niin opintija kasassa että ne sijaisuudet onnistuu. Tai sitten oppisopimus. Lähihoitajan tutkintoa ajattelin.

Samaa opiskelin. Oppisopimuksella suoritin osan. Ryhmästä moni aloittikin oppisopimuksen kouluaikana viimeistään kun opintoja on kasassa jonkin verran. Sijaiskeikkaakin saa hyvin tehdä.
Koululta voi kysellä lisätehtäviä. Suoritin monta kurssia etänä ja sain opintoja kasaan nopsaan. Kaikissa kouluissa ei ehkä mahdollista.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.