Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko olla esimies alaiselle, jolla on parempi palkka kuin itselläsi?

Vierailija
07.04.2021 |

?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni esimies joutuu tuollaiseen tilanteeseen. Heidän alaisensa ovat asiantuntijatehtävissä, joista maksetaan erittäin hyvää palkkaa. Esimies on vain esimies, ilman mitään erityispätevyyttä.

Esimiehen (niin sanottu "keskitason bossi") homma on usein niin paskaduuni, jota kukaan ei halua. Esimies joutuu ottamaan vastuuta omasta työstään, ottamaan vastuuta alaistensa työstä ja ottamaan määräyksiä vastaan ylemmän tason pomolta. Esimies saa kritiikkiä joka taholta (alaiset ja ylemmän tason pomot) joutuu mielistelemään kaikkia. 

Huvittavaa nähdä, miten jotkut kehuvat olevansa esimiehiä. Sehän tarkoittaa vain, että he EIVÄT päässeet asiantuntijatehtäviin eikä ylemmän tason pomoksi.

Vierailija
2/12 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelma että on enemmänkin palkkaa saavia tiimissä. Enkä suhtaudu rooliin noin negatiivisesti, vaikka puun ja kuoren välissä onkin. Jotta olen vahvempi jonain päivänä hakemaan johtajapestejä, tämä on hyvä oppi. Ja tiimini on hyvä ja kiva 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ongelma että on enemmänkin palkkaa saavia tiimissä. Enkä suhtaudu rooliin noin negatiivisesti, vaikka puun ja kuoren välissä onkin. Jotta olen vahvempi jonain päivänä hakemaan johtajapestejä, tämä on hyvä oppi. Ja tiimini on hyvä ja kiva 😊

Jatkaa: ja teen samoja asiantuntijatehtäviä kuin tiimiläisetkin (n. 80% työajasta).

Vierailija
4/12 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa vuorotöissä, joissa esimies on sidottu arjen aamuvuoroihin on esimiehellä työryhmän pienin palkka.

Vierailija
5/12 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, meillä maksetaan tuntipalkkaa. Itse en halua olla töissä iltaa ja vklp:ja joten niitä tekevä varmasti tienaa paremmin. Nou problem. Ihana kun saa tehdä tylönsä normaaliin aikaan.

Vierailija
6/12 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin, meillä maksetaan tuntipalkkaa. Itse en halua olla töissä iltaa ja vklp:ja joten niitä tekevä varmasti tienaa paremmin. Nou problem. Ihana kun saa tehdä tylönsä normaaliin aikaan.

Ihanaa, kun tienaan kahdella yövuorolla saman kuin sinä viikossa.

Vierailija
7/12 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa vuorotöissä, joissa esimies on sidottu arjen aamuvuoroihin on esimiehellä työryhmän pienin palkka.

No ei ole. Ansio voi olla huonompi, mutta palkka parempi. Sanoohan tuon nyt jo maalaisjärki.

mies53v

Vierailija
8/12 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, kun tienaan kahdella yövuorolla saman kuin sinä viikossa.

Ihanaa kun on 4 vapaata viikossa. Onneksi sulla on la ja su.

Vierailija
9/12 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voisin, laittaisin kyseisen tyypin tekemään hommia rahansa eteen.

Vierailija
10/12 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vuorotyö on niiiiiiiiiin paljon parempi. Yövuoroissa vähemmän töitä, isompi palkka ja pidemmät vapaat.

Vierailija
11/12 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut esimiehinä pari tyyppiä, joilla oli huonompi koulutus (ja vähemmän ammattiosaamista) kuin minulla. Esimiehet eivät osanneet tehdä OMIA työtehtäviään oikein. He kävivät pyytämässä apua minulta. Autoin yhtä esimiestä pari kuukautta. Kun hän ei älynnyt tarjota minulle palkankorotusta tai ylennystä (siirto asiantuntijatehtäviin tai esimietehtäviin), minä otin loparit. Hyvä että otin. Firman toimipiste lakkautettiin ja esimies menetti työnsä. Minä olin jo siirtynyt toisen firman palvelukseen. Oli huvittavaa kuulla, että entinen esimieheni oli passitettu kilometritehtaalle. 

Vierailija
12/12 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkaa: ja teen samoja asiantuntijatehtäviä kuin tiimiläisetkin (n. 80% työajasta).

Sama täällä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän