Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasketaanko tämä parisuhdeväkivallaksi?

Huolissaan
07.04.2021 |

Avopuolisoni on todella rakastava ja hellyyttä osoittava. Olemme olleet yhdessä kohta 3 vuotta ja itse olen raskaana 5kk. Meillä ei suurempia riitoja ole ollut, mutta tuossa pari viikkoa sitten asiat eskaloituivat ja me molemmat suutuimme. Hän on suuttuessaan tempperamenttinen ja äkkipikainen. Hän on kerran aiemminkin lyönyt kätensä todella kovaa pöytää vasten suututuaan (ei suuttunut sillin minulle enkä liittynyt asiaan mitenkään, olin vain läsnä tilanteessa) ja nyt teki saman. Kuitenkin perään hän jatkoi uhkaavasti minua kohti ja otti hupparin sepaluksesta kiinni. Hän ei mitenkään kiskonut tai riuhtonut vaan otti vain kiinni. Voiko tämän laskea parisuhdeväkivallaksi? Ja onko mahdollista että väkivalta eskaloituu tästä vielä lisää jos kyseessä on parisuhdeväkivalta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat sä mieheltä pataan?

Vierailija
2/18 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo rajoja ylittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se

Vierailija
4/18 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa ainakin siltä että joku päivä tulee vetämään vähintään turpaan, jos ei tee jotain pahempaakin.

Vierailija
5/18 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamauttiko nyrkillä pöytään?

Kerro mikä on hupparin sepalus?

Kyllä mammat tämänkin uskoo 

Vierailija
6/18 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo huolestuttavaa käytöstä. Voisitko varovasti kysyä mikä on hätänä, miksi tekee noin? Kerro että pelkäät.

Puhu asiasta jonkun luotettavan ihmisen kanssa ja neuvolassa.

Vierailija
7/18 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsiksi käyminen on aina huolestuttavaa. Myös vaatteisiin tarttuminen on käsiksi käymistä.

Olet selvästi kokenut tilanteen uhkaavaksi, kun kerrot siitä tuohon sävyyn. Sinun asemassasi pakkaisin kamani ja lähtisin tuollaisesta suhteesta. Raja on ylitetty. En myöskään luottaisi, että tuollaisen miehen hermot kestävät lapsen kanssa.

Vierailija
8/18 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hupparin sepalus???

Vierailija
9/18 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on suuri riski että tuollainen eskaloituu pahemmaksi. Sinuna en jäisi odottelemaan. Ajattele lastasi.

Vierailija
10/18 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu pelkäämään, jotain on pahasti pielessä. Edes riidellessä ei pitäisi koskaan tulla sellaista oloa, että fyysinen koskemattomuus on uhattuna. Aina, kun tulee edes mieleen kysyä, onko tämä ok, saako näin tehdä, vastaus on että ei ole ja ei saa. Koko tuo ajatus, että on jokin lista tekoja, jotka "lasketaan", on outo. Ei ole mitään tekojen listaa. Joko tunnet olevasi kunnioitettu ja turvassa tai sitten et.

Vierailija
11/18 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseen ihmiseen EI kajota missään vaiheessa - vaatteisiin tarttuminen on yhtälailla sopimatonta --- riidan yhteydessä pelottava piirre. Seuraavaksi repäisee vähän tukasta? Läpsäisee sua sen pöydän sijasta?

Vierailija
12/18 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka täällä alapeukuttaa ajatusta siitä, että suhteessa ei pitäisi joutua pelkäämään, voisi vähän perustella kantaansa.

Vierailija
13/18 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis tässä asiassa on hupparin kaulus. Mies kyllä päästi siitä itse irti muutaman sekunnin jälkeen eikä minun tarvinnut asialle mitään tehdä tai riuhtoa itseäni irti eikä myöskään käskeä häntä irroittamaan. Plus pöydän lyömiset tapahtuneet avokämmenellä niin kovaa, että saanut käteen jäljen moneksi tunniksi.

Vierailija
14/18 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuulostaa huonolta nyt.

Vierailija
15/18 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sinä vuorostasi kiinni ukon housun sepaluksesta ja kaikki on taas lopulta hyvin Porvoossa.

Vierailija
16/18 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että nalkutus on henkistä väkivaltaa

Vierailija
17/18 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama palstan novellisti.

Vaihda välillä kaavaa, kyllästyttää jo nämä ennalta arvattavat provot, missä mies on aina muuten niin ihana, mutta...

Vierailija
18/18 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupparin sepaluksesta tulee pisteet, muuten ei jatkoon.

Meistä jokainen tietää, että tuo on parisuhdeväkivaltaa, kaikenlainen kajoaminen riidan aikana on sitä. Itse en halua elää reunalla, mutta aina on niitä naisia, joille jännitys on osa elämää.