Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

F-Securen Hyppönen kehottaa käyttäjiä rikkomaan käyttöehtoja!

Vierailija
05.04.2021 |

https://demokraatti.fi/uutta-tietoa-facebookin-tietovuodosta-nain-komme…

"–  Kun käyttää Facebookin kaltaisia palveluita, kannattaa ajatella, että mitä tahansa tietoja sinne syöttää, ne päätyvät ennen pitkää julkisiksi, Hyppönen muotoilee.

Esimerkiksi syntymäpäivän kohdalla on toki myös mahdollista antaa väärä päivämäärä.

–  Se on varmasti käyttäjäehtojen vastaista, mutta se ei ole rikollista, Hyppönen sanoo."

Eli käyttäjä saa rikkoa käyttöehtoja? Millä ihmeen perusteella palveluntarjoajankaan sitten pitäisi niitä noudattaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyttäjä hyväksyy ehdot, hän sitoutuu noudattamaan niitä. Jos käyttäjä rikkoo ehtoja, ei toisellakaan osapuolella ole enää velvollisuutta niitä noudattaa.

Vierailija
2/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttu mitä paskaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt enää uskoo somejättien noudattavan mitään sääntöjä? Oikeassahan Hyppönen on.

Vierailija
4/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos palveluntarjoaja laiminlyö tietoturva-asioissa, fiksumpi käyttäjä suojelee itse tietonsa

Vois olla käyttäjät vähissä ilman näitä pieniä muunteluja...

Vierailija
5/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt enää uskoo somejättien noudattavan mitään sääntöjä? Oikeassahan Hyppönen on.

No miten niitä voisikaan vaatia noudattamaan sopimusta jota toinen osapuoli (käyttäjä) rikkoo?

Vierailija
6/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen facebookissa valenimellä, valesyntymäpäivällä ja kuvattomalla profiililla. Eli aivan sama vaikka tulisi tietovuotoja, miksi ihmiset ovat niin typeriä, että antavat sinne omat tietonsa?

Vierailija
7/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettii niitä mammoja, joilla on puhelinnumerot, paikkatiedot, lasten syntymäajat, nimet, valokuvat, lähiympäristön kuvat, kuvat uudesta autosta, työpaikan nimi...

Vierailija
8/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jos palveluntarjoaja laiminlyö tietoturva-asioissa, fiksumpi käyttäjä suojelee itse tietonsa

Vois olla käyttäjät vähissä ilman näitä pieniä muunteluja...

Laiminlyö? Ymmärrätkö että jos käyttäjä ei itse noudata käyttöehtoja, ei palveluntarjoajankaan voi vaatia niin tekevän. Facebook voisi sulkea vaikka kaikki tilit lopullisesti niiltä jotka antavat vääriä tietoja.

Vierailija
9/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen facebookissa valenimellä, valesyntymäpäivällä ja kuvattomalla profiililla. Eli aivan sama vaikka tulisi tietovuotoja, miksi ihmiset ovat niin typeriä, että antavat sinne omat tietonsa?

Ihan mielenkiinnosta, mihin tarkalleen ottaen käytät Facebookia?

Vierailija
10/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin seuraan ihmisiä (ts. stalkkaan) ja joitain yritysten sivuja. Ihan normaalia.

Vierailija
11/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikeassahan hän on.

Paypal pyysi toimittamaan passikopiota, mutta mielummin menetän sen parikymppiä mitä olen ehtinyt siirtää tilille kuin kuolettaa kaikki henkilöpaperit identiteettivarkauden jälkeen. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun hakkerit ovat onnistuneet senkin hakkeroimaan.

Vierailija
12/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin seuraan ihmisiä (ts. stalkkaan) ja joitain yritysten sivuja. Ihan normaalia.

Kiinnostaisiko seurata ihmisiä jos hekin kaikki olisivat ilman kuvia valenimillä?

Niinpä.

Vierailija
13/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraan muutamia paikallisia facebook ryhmiä ja yrityksiä sekä muutamia poliitikkoja ajankuluksi, en kaveeraa kenenkään kanssa facebookissa.

Vierailija
14/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se face tietää kuka sä oot vaikka ihan feikkiä kaikkea syöttäisit.

Oot oikealla nimellä sun kavereitten kontaktitiedoissa. Lisäksi ne tietää keiden profiilejä katsot ja seuraat.

Netistä varmaan löytyy kaikenlaista tietoa susta.

N

Vierailija
15/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paypal pyysi toimittamaan passikopiota, mutta mielummin menetän sen parikymppiä mitä olen ehtinyt siirtää tilille kuin kuolettaa kaikki henkilöpaperit identiteettivarkauden jälkeen. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun hakkerit ovat onnistuneet senkin hakkeroimaan.

Miksi passikopiota?

Vierailija
16/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on myös haamuprofiilit ihmisistä jotka eivät ole facessa.

Tohon vielä yhdistettynä vuotaineta tietokantoja eri tietomurroista niin ihan ne varmasti tietävät jokaisesta suomen kansalaisesta ihan kaiken.

Ne ovat myös saaneet CIAn ja NSAn siunaukset koko jutulle joten laitonta se ei ole.

Vierailija
17/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisiko seurata ihmisiä jos hekin kaikki olisivat ilman kuvia valenimillä?

Niinpä.

Mitä siellä on seurattavaa jos puhutaan tavallisista kansalaisista? Ei mitään. Poliitikkoja ja virkamiehiä siellä on hyvä seurata, niillä kun on melkein pakko olla siellä virkansa puolesta ja poliitikot hakee näkyvyyttä.

Vierailija
18/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin ohi asian, haukun päättäjiä, haukun naapureita, haukun muita kommentoijia. Teen turhia keskustelunavauksia, levitän valeuutisia. Muistan aukoa päätäni ja olla ivallinen, otan kantaa ehdottamatta vaihtoehtoja. Olen muita parempi.

Vierailija
19/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siellä siis vain trollaamassa keskusteluja, vai mikä on FB:n käyttötarkoituksesi?

Vierailija
20/22 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti ihan äimistellä, kun Youtubekin alkoi kinuamaan joko jotain henkkarikopiota tai sitten pankkikortin numeroa, koska pitäisi mukamas ikä varmistaa että pääsee näkemään videon. Siis sissus soikoon tätä touhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme