Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan kassalla työskentelevät

Vierailija
05.04.2021 |

Millä perusteella kysytte henkkareita jos ihmiset ostaa alkoholia tai tupakkaa? Mihin kiinnitätte huomiota? Kasvot, ilmeet, eleet, pukeutuminen, käyttäytyminen.. Mikä sen tekee?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis, että millä perusteella oletatte ihmisen olevan alaikäinen?

Ollaan huomattu, että "pitää kysyä jos vaikuttaa alle 30 vuotiaalta" ei läheskään aina toteudu, vaan usein kysytään vain jos epäillään olevan alle 18v

ap

Vierailija
2/9 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mitenkin,

Vierailija
4/9 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren ulkonäön perusteella kysyn paperit.

Vierailija
5/9 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse katson just vaatetusta, ja olemusta. Ja yleensä tulee pieni kokoisilta helpommin kysyttyä niitä henkkareita kuin pitemmiltä ihmisiltä. Itse olen hirmu huono pelkän naamataulun perusteella arvioimaan ikää.

Vierailija
6/9 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut hyvä arvioimaan asiakkaiden ikää. Yksi mies luuli olevansa "nuorekas" ja käski minun arvata ikänsä. Mies oli selvästi nelikymppinen. Sanoin että 41 vuotta. Arvaus oli täysin oikea. Miehen henkilöllisyystodistuksesta kävi ilmi, että hän oli 41-vuotias.

Naisten ikää on (joskus) vaikea nähdä, koska naiset pitävät hyvää huolta ulkonäöstään ja osaavat meikata niin, että kasvoilta häviää 5 - 10 vuotta ikää. Miesten pärstäkerroin on aina niin huonossa kunnossa, että ikää näkyy selvästi. 

Vierailija
7/9 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse katson just vaatetusta, ja olemusta. Ja yleensä tulee pieni kokoisilta helpommin kysyttyä niitä henkkareita kuin pitemmiltä ihmisiltä. Itse olen hirmu huono pelkän naamataulun perusteella arvioimaan ikää.

Loogista. Kasvaahan ihminen pituutta koko ikänsä, mitä pitempi, sitä vanhempi ihminen kyseessä.

Vierailija
8/9 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotiaana sain kaupasta keppanaa ja moneen ravintolaankin pääsin. Joskus kysyttiin henkkareita ja nekin löytyi. Pahvinen Kela kortti oli nyhvääntynyt vahingossa ja syntymävuosi uusittu. Oli yleistä

Vierailija
9/9 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä siinä olemuksessa on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi