Kaverini mielestä on itsekästä olla hankkimatta lapsia
Näin hän kerran sanoi minulle kun keskustelimme hänen ystävästään, joka oli ilmoittanut Facebookissa olevansa vela. Tämä ystövä ilmoitti asiasta Facebookissa ihan sen takia, koska oli kyllästynyt jatkuviin uteluihin perheenlisäyksestä. Ystäväni ihmetteli ja arvosteli, että miksi sitä pitää mainostaa koko ajan, että vihaa lapsia.
Ystäväni tietää minunkin olevan vela ja sen etten vaan erityisemmin välitä lapsista. En nyt tietenkään vihaa lapsia, mutta ei minua myöskään kiinnosta viettää aikaa lapsien kanssa.
Ystäväni totesi, että hänen mielestään on itsekästä olla hankkimatta lapsia. Koska silloin ihminen ei halua luopua vapaa-ajastaan ja menoistaan "pyyteettömän rakkauden takia". Että se on kuulemma itsekästä.
Kaipa sitten olen itsekäs kun en tosiaan halua luopua salikäynneistä, pelaamisesta tai rentoutumisesta jonkun toisen takia.
Sukulaisetkin kyselevät, että milloinka sitä perheenlisäystä on tulossa. Eipä siihen voi mitään vastata kun heti kaakatetaan kuorossa, että: "kyllä se mieli vielä muuttuu!". Ei ole muuttunut mihinkään mieli tässä 10 vuoden aikana.
Meni vähän maku kyseisestä kaverista. Ehkä hän on vielä vauvahuumassa, mutta se ei ole mikään tekosyy ollu ilkeä minua kohtaan.
Onko muilla kokemusta vastaavasta?