Miksi bussikuskit ovat niin nyrpeitä asiakaspalvelijoita? Pääkaupunkiseutu
Eivät aina edes tervehdi vaikka tervehtisin heitä. Näyttävät nyrpeää naamaa ja puhuvat puhelimeen omia juttujaan kuin asiakkaita ei olisikaan. Silti eniten kummastuttaa tuo, että eivät edes tervehdi asiakkaita. Mitä siitä tulisi, jos ravintolatyöntekijät tai pankkivirkailijat eivät tervehtisi takaisil vaan näyttäisivät vaan nyrpeää naamaa? Miksi bussikuskit eivät ole yhtään asiakaslähtöisiä?
Kommentit (17)
Todennäköisesti ovat niin paljon kaikenlaisen ihmiskuonan kanssa tekemisissä että ei enää paljoa nappaa
Ei kaupunkibussin kuljettajan ole tarkoitus olla mikään risteilyisäntä. Hänen tehtävänsä on ajaa bussia ja mahdollisimman ripeästi koska matkustajilal on usein kiire. ilmoitaudu jollekin seuramatkalle jos haluat kuskin joka viihdytää matkustajia.
Bussilla matkustaessa mua ei ainakaan kiinnosta muu kuin että pääsen määränpäähäni helposti. Näytän lippuni, sanon moi ja menen istumaan. Jos ei vastaa tervehdykseen, se on mulle ihan yhdentekevää. Ei mene päivä pilalle siitä.
Osa on nyrpeitä ja osa erittäin mukavia ja joustavia. Se on ihan verrannollinen kuskin kulttuurin suhtautumisesta ihmisiin. Osalle ihmiset on ilo ja toisille kyykytettävä paha.
Katson kuskia, jos hän katsoo minua, tervehdin. Mutta ei haittaa, jos hänellä on muuta. En osaa arvioida kuinka monta ihmistä kuski tervehtii päivässä. Tervehteminen ei ole kuskin tärkein ominaisuus, vaan pieni lisä.
Ovat varmaan stressaantuneita, koska joutuvat joka päivä altistumaan sadoille ihmisille Suomen pahimmassa koronakeskuksessa.
Siihen päälle vielä juoppojen, narkkien jne. kanssa tekemisissä oleminen, niin ei ihme jos ovat vähän kyynisiä.
Jos kuljettaja ei edes katso, en tervehdi. Katsekontaktin saadessani tervehdin ja saan saman takaisin. Yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kutsut heitä alentavasti "kuskeiksi"?
??? Bussikuski? Miksi niitä pitäisi kutsua? Linja-auton kuljettaja? Se kattaa vain osan Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Ovat varmaan stressaantuneita, koska joutuvat joka päivä altistumaan sadoille ihmisille Suomen pahimmassa koronakeskuksessa.
Joo koska vuonna 2019 ne kuskit tervehti asiakkaita ystävällisesti niin kuin normaalit ihmiset. Eiku...
Evvk vaikka ei tervehtisi takaisin. Ei ole minulta millään tapaa pois.
Tuo kyllä ihmetytti kun muutin Helsinkiin mutta nyt olen jo tottunut. Osa ei tervehdi, osa tervehtii. Joskus harvoin eivät jaksa edes rahastaa. Mutta sitten pitäisi ostaa vaikka mobiililippu, tarkastajat tekee vain pistokokeita busseihin. Systeemi on siis ihan omanlaisensa.
Suurin osa kyllä tervehtii. Meen töihin pikku bussilla. Siinä on ollut vuosien aikana muutama tosi kiva mies, jotka on matkan aikana höpötellyt. Ei tarvitse seurustella. Kohteliasta on tervehtiä asiakasta.
Meillä täällä Turun seudulla taas oli bussikuski, joka oli aamulla ennen työvuoronsa alkua kerännyt omasta puutarhastaan mansikoita ja tarjosi niitä matkustajille :)
Meitä tulee kolme kyytiin pysäkilyä. Ajetaan alle minuutti seuraavalle ja taas se noin kolme nousee. Siitä saakin ehkä kaksi kolme minuuttia menemään seuraavalle jos valot on punaiset ja taas uudet asiakkaat kyytiin.
Kuinka monta kertaa kymmeneen minuuttiin ap itse jaksaa jotain huomenta hokea kun muutakin työtä on ja minne se huomio pitää kohdentaa?
Luulevatko tekevänsä niin tärkeää työtä, että heidän ei tarvitse olla hyviä asiakaspalvelijoita kun heidän työtään tarvitaan joka tapauksessa? Tämähän pätee kaikkiin muihinkin ammatteihin.