Söin taas liikaa t. Ammattivalittaja
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pojan keskiarvo olisi oikeasti 7, et olisi lainkaan huolissasi.
Mitä nyt taas jätät kertomatta?
Se laskee nyt keväällä, kun on kokeet menneet huonosti. Ap
Lapsi oirehtii kurjista kotioloista ja erosta. Turha siitä on opettajia syyttää.
En mä opettajia syyllistä. Huomaa vaan, ettei lukeminen kokeisiin auta ja yläkoulussa tulee kaikki vaikeutumaan. Ap
Tietenkin on vaikeempaa ja niin pitääkin olla. Turhaa siitä vielä stressaat.
Pidettiin palaveri ja ope sanoi, että siitä tulee hankalaa. Ap
Mitä muuta ope sanoi? Millaisia toimenpiteitä hän ehdotti?
Ei opettaja pelkästään ilmoita, että "hankalaa tulee". Kyllä hän kertoo, miten nykytilanteesta on paras edetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ala leimaamaan sitä lasta. Eihän hänen koulunsa niin huonosti ole mennyt.
Kyllä on nyt mennyt. Ap
Mikä on keskiarvo
N 7.Ap
Ole onnellinen, ettei poika ole perinyt sun heikkolahjaisuutta. On varmaan jo älykkäämpi kuin sä.
Mun yksi tuttu on tosi älykäs ihminen, hänen äitinsä oli taas selvästi normaalia vähemmän älykäs, ei kuitenkaan kehitusvammainen. Hän ymmärsi jo nuorena, ettei hänen äitinsä ole ihan normaaliälyinen ja, että hän on jo noin nuorena älykkäämpi kuin äitinsä. Turhauttavaa lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pojan keskiarvo olisi oikeasti 7, et olisi lainkaan huolissasi.
Mitä nyt taas jätät kertomatta?
Se laskee nyt keväällä, kun on kokeet menneet huonosti. Ap
Lapsi oirehtii kurjista kotioloista ja erosta. Turha siitä on opettajia syyttää.
En mä opettajia syyllistä. Huomaa vaan, ettei lukeminen kokeisiin auta ja yläkoulussa tulee kaikki vaikeutumaan. Ap
Tietenkin on vaikeempaa ja niin pitääkin olla. Turhaa siitä vielä stressaat.
Pidettiin palaveri ja ope sanoi, että siitä tulee hankalaa. Ap
Mitä muuta ope sanoi? Millaisia toimenpiteitä hän ehdotti?
Ei opettaja pelkästään ilmoita, että "hankalaa tulee". Kyllä hän kertoo, miten nykytilanteesta on paras edetä.
Sitä, että käy joskus tukiopetuksessa ja että kotona kiinnitetään huomiota siihen, että lukee kokeisiin. Ei muuta ehdottanut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on nyt mennyt. Ap
Mikä on keskiarvo
N 7.Ap
Ole onnellinen, ettei poika ole perinyt sun heikkolahjaisuutta. On varmaan jo älykkäämpi kuin sä.
Mun yksi tuttu on tosi älykäs ihminen, hänen äitinsä oli taas selvästi normaalia vähemmän älykäs, ei kuitenkaan kehitusvammainen. Hän ymmärsi jo nuorena, ettei hänen äitinsä ole ihan normaaliälyinen ja, että hän on jo noin nuorena älykkäämpi kuin äitinsä. Turhauttavaa lapselle.
Mulla oli normaalin peruskoulun päättotodistuksen keskiarvo 7,6 ja olin peruskoulussa parempi kuin lapseni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on nyt mennyt. Ap
Mikä on keskiarvo
N 7.Ap
Mulla oli normaalin peruskoulun päättotodistuksen keskiarvo 7,6 ja olin peruskoulussa parempi kuin lapseni. Ap
No sitten sä et ole heikkolahjainen, niin kuin joku kertoi sun väittäneen. Kirjoitat myös paremmin mitä heikkolahjaiset yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Sulle ei yleensä neuvot kelpaa, mutta annanpa nyt yhden.
Se lapsi kuluttaa kaiken aikansa ja energiansa potkupallo- ja jääkiekko- ja missä lie harjoituksissa ja peleissä
Selvästikään poika ei ole niin fiksu luonnostaan, että sillä olisi tuollaiseen varaa.
Jos se haluaa pärjätä koulussa, sen pitää nyt panna pallon potkimiset tauolle ja ruveta keskittymään opiskeluun.
On vaan fakta, että joidenkin pitää yrittää ja lukea enemmän kuin niiden, joilla oppi tarttuu päähän "itsestään".
Tässä sä voit olla avuksi kyllä. Tuon ikäiset (varsinkin pojat) eivät vielä osaa ajatella loogisesti vaan menevät yli just siitä, missä aita on matalin.
Kyllä se on niin, että liikunta sopivassa määrin auttaa myös oppimiseen. Ilmeisesti poika on liikunnallisesti lahjakas ja tykkää harrastuksestaan niin ei sitä missään nimessä kannata lopettaa. Koulussa kannattaa käyttää kaikki mahdollisuudet tukiopetukseen ja ap, oletko kuullut matikkakummeista? He auttavat kolululaisia/opiskelijoita vapaaehtoisesti ja ilmaiseksi. Tsemppiä teille!
Jos helpointa ja hauskinta on potkia palloa, niin tietenkin lapsi valitsee sen mieluummin kuin kouluhommat. Aikuisen pitää osata ajatella pitemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on nyt mennyt. Ap
Mikä on keskiarvo
N 7.Ap
No sitten sä et ole heikkolahjainen, niin kuin joku kertoi sun väittäneen. Kirjoitat myös paremmin mitä heikkolahjaiset yleensä.
En ole, mulla on vaan oppimisvaikeuksia. Mutta mä olen hyvä kielissä siis Ruotsissa ja Englannissa plus reaaliaineissa. Siksi en tajua, miksi esim lapsi ei osaa Ruotsia eikä reaaliaineita? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on nyt mennyt. Ap
Mikä on keskiarvo
N 7.Ap
Tolla keskiarvolla et todellakaan ole mikään heikkolahjainen. Varmasti olisit saanut merkantinpaperit opiskeltua. Nää sun jutut haiskahtaa taas valheelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on nyt mennyt. Ap
Mikä on keskiarvo
N 7.Ap
Älykkyys peritään äidiltä. Jos AP on heikkolahjainen, ei hänen lapsensa ole todennäköisesti myöskään älykäs. Tätä puoltaisi se ettei koulunkäynti kiinnosta tai sen käymisessä on suuria vaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle ei yleensä neuvot kelpaa, mutta annanpa nyt yhden.
Se lapsi kuluttaa kaiken aikansa ja energiansa potkupallo- ja jääkiekko- ja missä lie harjoituksissa ja peleissä
Selvästikään poika ei ole niin fiksu luonnostaan, että sillä olisi tuollaiseen varaa.
Jos se haluaa pärjätä koulussa, sen pitää nyt panna pallon potkimiset tauolle ja ruveta keskittymään opiskeluun.
On vaan fakta, että joidenkin pitää yrittää ja lukea enemmän kuin niiden, joilla oppi tarttuu päähän "itsestään".
Tässä sä voit olla avuksi kyllä. Tuon ikäiset (varsinkin pojat) eivät vielä osaa ajatella loogisesti vaan menevät yli just siitä, missä aita on matalin.
Kyllä se on niin, että liikunta sopivassa määrin auttaa myös oppimiseen. Ilmeisesti poika on liikunnallisesti lahjakas ja tykkää harrastuksestaan niin ei sitä missään nimessä kannata lopettaa. Koulussa kannattaa käyttää kaikki mahdollisuudet tukiopetukseen ja ap, oletko kuullut matikkakummeista? He auttavat kolululaisia/opiskelijoita vapaaehtoisesti ja ilmaiseksi. Tsemppiä teille!
Jos helpointa ja hauskinta on potkia palloa, niin tietenkin lapsi valitsee sen mieluummin kuin kouluhommat. Aikuisen pitää osata ajatella pitemmälle.
Pitäisikö siis jalkapallon harrastaminen lopettaa? Ainoa asia missä lapsi on hyvä eli liikunnassa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on nyt mennyt. Ap
Mikä on keskiarvo
N 7.Ap
Tolla keskiarvolla et todellakaan ole mikään heikkolahjainen. Varmasti olisit saanut merkantinpaperit opiskeltua. Nää sun jutut haiskahtaa taas valheelta.
Olisin saanut merkantin paperit hommattua, jos äiti ei olisi heitttänyt kotoa pihalle. Ap
Joo, viekää siltä lapselta liikuntaharrastuksetkin niin saatte sen kunnolla masentumaan.
Tämä menee nyt ohi aiheen, mutta ap aloitti vuosikaudet päivityksensä kirjoittamalla, että "olen heikkolahjainen ja naimisissa", "olen heikkolahjainen ja mulla on lapsi", "olen heikkolahjainen ja annoin lapseni adoptioon" jne.
Lisäksi ap on ainakin kolme kertaa yrittänyt opiskella erikoisammattikouluissa mukautetusti merkonomiksi eikä koskaan ole päässyt puusta pitkään.
Onko mahdollista, että sinulle on aikoinasi peruskoulussa annettu hieman liian hyvä "armotodistus"? Kun kuitenkin olet peruskoulun jälkeen jatkuvasti joutunut lyömään päätäsi seinään?
Vierailija kirjoitti:
Joo, viekää siltä lapselta liikuntaharrastuksetkin niin saatte sen kunnolla masentumaan.
En mä sitä meinaa viedä. Täällä sitä vaan ehdotettiin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä menee nyt ohi aiheen, mutta ap aloitti vuosikaudet päivityksensä kirjoittamalla, että "olen heikkolahjainen ja naimisissa", "olen heikkolahjainen ja mulla on lapsi", "olen heikkolahjainen ja annoin lapseni adoptioon" jne.
Lisäksi ap on ainakin kolme kertaa yrittänyt opiskella erikoisammattikouluissa mukautetusti merkonomiksi eikä koskaan ole päässyt puusta pitkään.
Onko mahdollista, että sinulle on aikoinasi peruskoulussa annettu hieman liian hyvä "armotodistus"? Kun kuitenkin olet peruskoulun jälkeen jatkuvasti joutunut lyömään päätäsi seinään?
Ei takuulla annettu. Forssan kauppaoppilaitoksessa pärjäsin tosi hyvin, mutta Kiipulassa en. Ja olisin halunnut käydä kauppaoppilaitosta merkantin tutkintoa Forssassa, mutta mulla ei ollut asuntoa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on nyt mennyt. Ap
Mikä on keskiarvo
N 7.Ap
Älykkyys peritään äidiltä. Jos AP on heikkolahjainen, ei hänen lapsensa ole todennäköisesti myöskään älykäs. Tätä puoltaisi se ettei koulunkäynti kiinnosta tai sen käymisessä on suuria vaikeuksia.
Ei se ole ihan niin yksinkertaista.
Sullahan oli kuitenkin ihan diagnoosi "heikkolahjaisuudesta"? Niin sä ainakin monta vuotta täällä vakuutit. Ja että juuri tämä heikkolahjaisuus on kaikkien sun ongelmiesi perussyy.
Vierailija kirjoitti:
Sullahan oli kuitenkin ihan diagnoosi "heikkolahjaisuudesta"? Niin sä ainakin monta vuotta täällä vakuutit. Ja että juuri tämä heikkolahjaisuus on kaikkien sun ongelmiesi perussyy.
Mulla on diagnoosit koulufobia ja oppimisvaikeudet. Ap
Mäkin muistan tuon heikkolahjaisuuden. Kyllä sä pitkän aikaa selitit, että sulle oli sanottu diagnoosiksi heikkolahjaisuus. Tämä jäi selvästi mieleen, kun en ollut moista ennen kuullutkaan.
Ja muistan myös sen (omituisen) otsikon "Olen heikkolahjainen ja naimisissa."
Ei hän lintsaa. Hänellä on ollut yskä ja kaikki poissaolot ovat olleet luvallisia. Ap