Kypäräpipo? Oikeesti... eikö ne ole vauvoille...
Katsoin sivusta, kun lapsi halusi lähteä pyöräilemään... äitinsä haki sisältä pyöräilykypärän... ja kypäräpipon(!), joka piti laittaa tavallisen pipon tilalle kypärän alle! Ja kyseessä kouluikäinen kuitenkin... Ja tuolla alkaa olla niin lämmin, että ei mun mielestä tarvitse välttämättä mitään pipoa...
Kommentit (11)
Lewis Hamiltonkin käyttää kypäräpipoa. Ja Kimi.
No hei, niitä on erilaisia. Meillä 10v tyttökin laittaa vähän kylmemmällä pyörräillessä aina kypäräpipon. Se on sellainen ohuempi, joka mahtuu hyvin kypärän alle. Ei ole mitään vauvajuttua, pampuloita tai muita sellaisia.
Kypäräpipo kannattaa olla erikseen koska esim villapipo kutiaa kypärässä aivan tajuttomasti tai on liian paksu. Keväällä vielä korvia palelee joten paras kypärän kanssa on puuvillainen panta.
Mä käytän myös lasketellessa. Kypärän alla hyviä, kun ovat ohkaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän myös lasketellessa. Kypärän alla hyviä, kun ovat ohkaisia.
Minulla oli teini-iässä sama muuten, mutta äiti pakotti joskus laskettupuuhiin kypäräpipon päälle vielä normaalin pipon (kypäriä ei käytetty). Taisi tippua se ekstrapäähine jonkun kerran.
Minä käytän sellaisia moottoripyöräkypärän kanssa ettei kypärä ime rasvaa hiuksista ja ihosta ja ala haisemaan. Kylmällä kelillä puuvillaista ja kuumalla silkkistä.
T: N. 45v
Kurahousutyyppi on näköjään laajentanut valikoimaansa myös kouluikäisten kypäräpipoihin.
Seuraavaksi varmaan näemme aloituksen, missä kymmenvuotiaalle on pakotettu päälle kypäräpipo ja henkselikurahousut. :P
Olet ääliö ap. Ja mitä sulle kuuluu muiden perheiden tapa pukea lapset niin pyöräilyyn, lasketteluun, hiihtoon, kuin ylensäkään ulkoiluun.
Kai tuollakin äidillä oli jokin syy, miksi hän noin menetteli.
Tosi kätevä vaikka päiväkotiin hatun tilalle, pysyy päässä vaikka lapsi kiikuu ylösalaisin kiipeilytelineellä.
Mun isäni on 78v ja silläkin on kypäräpipo, jota käyttää moottorikelkalla ajaessa kypärän alla.