Tunnetko ketään, joka ei tunnu ymmärtävän, miten yhteiskunta toimii?
Ja jos, millainen hän on henkilönä ja miksi hän ei ymmärrä?
Kommentit (40)
Juuri kuuntelin "köyhää" eläkeläistä, jolla on isompi veroprosentti kuin minulla, työläisellä. Kova oli valitus kun mihinkään ei ole varaa, asuntoauton säilytyksestäkin pitää maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttava aina mesoaa, että kaikki pummit elää hänen rahoillaan ja hän itse ei hyödy veroista mitenkään. Kuitenkin on kouluja käynyt, ajelee autolla tietä pitkin, on käyttänyt julkisia terveyspalveluja (vaikkakin vähemmän kuin ne pummit) lapset ovat koulussa jne.
Näitä "minun verorahoillani!"-tyyppejä löytyy paljon.
Ja usein ovat matalapalkka-alalla eli eivät maksa kovinkaan paljoa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rajoitushullut mukaan lukien Marin ja Kiuru (heitä en toki tunne)
Yksi ymmärtämätön jo ilmoittautui 😂
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas suurempi ongelma on se, että monet ihmiset luulevat että kaikkien pitää elää samaan malliin. Rohkeita on ne, jotka uskaltavat hypätä pois oravanpyörästä ja elää elämää juuri omalla tavalla. Lähteä vaikkapa kiertämään maailmaa asuntovaunussa, perustaa oman yrityksen, muuttaa keskelle metsää ja elää omavaraisesti jne.
Jokainen saa elää niin kuin haluaa, kunhan tekee sen omilla rahoillaan. En minä huvikseni töissä ole yli 20 vuotta käynyt. Kukaan ei voi olettaa, että toiset kustantavat jonkun mieluisan elämän. Minäkään en voi olettaa. Palkan ja asuntolainan jälkeen jää joka kuukausi toimeentulotuen verran elämiseen ja mielekkyys ja motivaatio on kaukana, mutta minkäs teet. En voi tahallani heittäytyä ja repiä rahaa toisten selkänahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin!😀Nauroin ääneen!😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttava aina mesoaa, että kaikki pummit elää hänen rahoillaan ja hän itse ei hyödy veroista mitenkään. Kuitenkin on kouluja käynyt, ajelee autolla tietä pitkin, on käyttänyt julkisia terveyspalveluja (vaikkakin vähemmän kuin ne pummit) lapset ovat koulussa jne.
Kaikki työ on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaile ymmärtämättömälle yksityiskohtaisesti, miten rajoitukset tukevat yhteiskunnan toimintaa. Odotan "innolla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työ on tärkeää.
Enpä ole muuta väittänytkään. Mutta onhan se huvittavaa huudella "kaikki maksetaan minun verorahoillani", vaikka itse maksaa niitä veroja mitättömän pienen osan kokonaispotista. Ne, jotka maksavat oikeasti isoja summia, eivät yleensä huutele, koska ymmärtävät asioita laajemmin.
Henkilö ei käsitä et säännöt koskee kaikkia, myös häntä. Ja ettei hän voi vaa päättää et asia on näin, eikä noin vaikka häne logiikalla pitäis olla.
Esimerkkinä olin menossa opiskelemaan kokkipuolelle ja tuli puhetta ettei keittiöön pääse ennenko salmonellatestitulokset tulee. Hän oli sitä mieltä ettei asia saa olla noin vaa ekana päivänä jo keittiöön ja et mun pitää sanoa opettajalle mite asian tulee olla nii sit ne muuttaa asian. Ei ymmärtäny millää ettei mulla tai hällä oo sananvaltaa tähän, ei edes opettajalla. Jatko inttämistä et asian täytyy mennä näi koska hän sanoo.
Toinen esimerkki on ku hälle tuli lasku joka on hänen mielestä liian suuri koska ei ole varaa maksaa heti. Soitti firmaan ja vaati mitätöimään laskun, koska hän ei voi sitä maksaa. Lopulta alko huutaa ja syyttelee asiakaspalvelijaa siitä ku hällä ei oo valtuuksia tai perusteluja tehdä mitään. Soitti seuraavassa kuussa vielä uudestaa ku tuli lasku taas korkoinee.
95% Helsinkiläisistä ei tunnu ymmärtävän miten maailma pyörii kun rajat ovat auki ja valitaan estetiikan tutkijoita johtamaan korruption vastaisia valtion toimielimiä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri kuuntelin "köyhää" eläkeläistä, jolla on isompi veroprosentti kuin minulla, työläisellä. Kova oli valitus kun mihinkään ei ole varaa, asuntoauton säilytyksestäkin pitää maksaa.
Outoa tämä kateus eläkeläisiä kohtaan. Hommaa parempi työ äläkä ole kateellinen. Eläkeläinen on tehnyt vuosikymmeniä töitä eläkkeensä eteen. Tee sama perässä.
En ole eläkkeellä, mutta isäni saa eläkettä saman verran kuin minä palkkaa. Hän oli kaikki illat, kaikki viikonloput, kaikki lomat ylitöissä. Ikinä en haluaisi tai jaksaisi niin kovasti töitä tehdä kuin hän. Eläkkeellä ollessaankin hän teki vielä vuosia töitä, kunnes sairastui vakavasti.
Hän on eläkkeensä ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työ on tärkeää.
Melkein kaikki työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa tämä kateus eläkeläisiä kohtaan. Hommaa parempi työ äläkä ole kateellinen. Eläkeläinen on tehnyt vuosikymmeniä töitä eläkkeensä eteen. Tee sama perässä.
En ole eläkkeellä, mutta isäni saa eläkettä saman verran kuin minä palkkaa. Hän oli kaikki illat, kaikki viikonloput, kaikki lomat ylitöissä. Ikinä en haluaisi tai jaksaisi niin kovasti töitä tehdä kuin hän. Eläkkeellä ollessaankin hän teki vielä vuosia töitä, kunnes sairastui vakavasti.
Hän on eläkkeensä ansainnut.
Moni ”tavallista” työtä tehnyt saa kuitenkin vaan noin tuhannen euron eläkettä jolla juuri ja juuri toimeen tulee.
Kaikille ei ole säästöjäkään kertynyt pienen palkan vuoksi, joo miksi et etsinyt parempaa työtä, siksi kun ei parempia töitä ole saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työ on tärkeää.
Ei ole. Esim. puhelinterrorismi ei ole millään tasolla tärkeää. Ei edes sen tekijälle, koska hän ei siitä mitään hyödy.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän jo tällä palstalla ja uutisten kommenttiosioissa tuntuu olevan yleinen luulo, että istuva pääministeri tekee yksin ja mielivaltaisesti koko kansaa koskevia päätöksiä.
Istuva pääministeri johtaa koko maata.
Hänen hallituksellaan on enemmistö eduskunnassa joten kyllä hän ihan käytännössä johtaa ja vastaa tämän maan asioista.
Suuri osa ihmisistä ei tajua. Yhteiskunta on kokoelma illuusioita joiden mukaan ihmiset toimivat. Suurin osa ihmisistä ei pidä näitä illuusioita vaan totena ja toimivat niin kuin ne olisivat totta.
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa ihmisistä ei tajua. Yhteiskunta on kokoelma illuusioita joiden mukaan ihmiset toimivat. Suurin osa ihmisistä ei pidä näitä illuusioita vaan totena ja toimivat niin kuin ne olisivat totta.
Tietysti on olemassa myös ihmisiä jotka tajuavat yhteiskunnan olevan kokoelma illuusioita ja toimivat sen sääntöjen mukaan. Suostuvat leikkimään tätä aikuisten lasten leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on olemassa myös ihmisiä jotka tajuavat yhteiskunnan olevan kokoelma illuusioita ja toimivat sen sääntöjen mukaan. Suostuvat leikkimään tätä aikuisten lasten leikkiä.
https://www.flightradar24.com/39.64,-20.92/3
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:40.8/centery:2.9/zoom…
Hyvin näyttä oravanpyörä pyörivän. Ja korona leviää. Köh köh!