Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täytyy mainita vaatteen merkki kun kysyn mitä ostit

Vierailija
04.04.2021 |

Mulla on ystävä jolla hassu tapa kertoa jokaisen vaatteen tai esineen merkki/malli. Juteltiin yks päivä ja hän kertoi että olivat ostamassa tyttärelle vaatteita. Kysyin että no mitäs löytyi, niin oli löytyny huppari ja pari paitaa . Itselleni olisi riittänyt tämä tieto, mutta hän lisäsi joka vaatekappaleen eteen merkin, esim ostettiin Gantin huppari ja Ted Bakerin paita. Itselleni ostin Marimekon käsilaukun ja olohuoneeseen Aarikan kynttilänjalat. Myös juomalaseihin oli hyvä saada täydennystä Iittalan laseista.
Hän on ihana ihminen eikä hän sano näitä mitenkään ylimielisesti ylpeillen, se on vaan hänen tapansa. Mietin vaan mistä tämä juontaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskoni kertoo ihan joka asiasta, paljonko maksoi.

Ostokset, matkat, ruoka.

Ei siis pröystäile, on taloudellinen ihminen. Epäilen ettei itse tavallaan huomaa tuota tapaa.

Pitkän päälle aika rasittavaa kuunneltavaa.

Ystäväni on merkkien kertoja. Mm. kertoi kuinka oli pessyt poikansa Puma-verkkarit. Oleellinen yksityiskohta tosiaan 🤦

Vierailija
2/4 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät lesoilee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
4/4 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Minua vaivaa jo se, jos kirjaa lukiessa törmää lauseisiin tyyliä "Erkki-Sarkku pakkasi tavaransa kiireesti fuksianpunaiseen Escadan laukkuun ja juoksi pois hiekka Converse-tossujen pohjassa narskuen."

Toisaalta sekin on minusta outoa, jos joku ylipäätään haluaa puhua ostoksistaan kovin tarkkaan. Tuollaiset "käytiin kaupoilla" ja "no mitäs löytyi" -jutut ovat ihan ok, mutta jos jollain menee vartti uusimpien kirppislöytöjen listaamiseen, on se jo vähän häiritsevää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä