Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys EI OLE kivaa oleilua, vaan se syö voimia, itsetuntoa ja hyvinvointia, mitä pidemmälle se pitkittyy

Vierailija
03.04.2021 |

Jos on ollut pitkään töissä (ja mahdollisesti raskaassa sellaisessa), on helppo kadehtia sohvalla makaavaa työtöntä, joka saa vain olla. Todellisuudessa harva siitä pidemmän aikaa nauttii, vaan kaipaa elämään jotain muuta. Miksi luullaan, että työttömyys on jotenkin mukavaa, kun ei ne tuetkaan mitkään hulppeat ole? Ehkä marginaaliporukka siitä oikeasti nauttii, mutta väitän, että suurin osa olisi mielummin töissä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taasko trolli koettaa saada aikaan työttömien haukkumisketjua.

Vierailija
2/5 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tykännyt jo 9 vuoden ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en viihdy toimettomana. Jos on työtön, pitää itse osata rytmittää päivä jollain touhulla, se on yllättävän vaikeaa varsinkin jos ei ole ylimääräistä rahaa.

Vierailija
4/5 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pepusta. Hävettää. Ei riitä rahat mihinkään kivaan.

Vierailija
5/5 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että kukaan hyväpalkkainen kadehtii työtöntä. Isoja veroja maksaessaan ihmettelee kyllä varmaan, että miksi osalla on vuodesta toiseen oikeus olla tekemättä mitään ja toisten on masettava sekin lysti.  Pienipalkkaiset työssäkävijät ihmettelee, että osalle maksetaan etuuksia saman verran mitä heille jää palkasta käteen. Ei sitä oikein oikeudenmukaisena asetelmana kukaan näe, että miten tämä maailma pyörii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi