Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä matkailussa on parasta?

Vierailija
03.04.2021 |

Omasta mielestäni matkailu on vaivalloista ja liian kallista suhteessa nautintoon. Kohteessa en tiedä, mitä tekisin. Luen mielelläni kirjoja ja opiskelen kieliä, mutta vaikka tuntisin alueen historiaa ja pystyisin lukemaan opastustekstit paikallisella kielellä, silti minua ei huvita ravata katsomassa nähtävyyksiä. Ulkona syöminenkin rupeaa nopeasti tuntumaan vaivalloiselta etenkin kun pidän kovasti ruoanlaitosta ja panostan siihen paljon. Saan paljon enemmän iloa tekemällä itse kuin syömällä muiden tekemää.

Kiinnostaisi tietää, mikä omasta mielestäsi matkailussa on parasta. Miksi tahdot käyttää rahasi nimenomaan matkailuun? Mitä perillä on tarkoitus tehdä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelu ja irtiotto arjesta. On saatava vähän muuta aivotoimintaa kuin aina samoja kuvioita. Voisihan se jossain määrin onnistua muillakin tavoilla, mutta matkailu on tietyllä tavalla aika varma ja 'helppo' toteuttaa.

Vierailija
2/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusien asioiden kokeminen, ei ikinä tiedä mitä seuraavan kulman takana tulee vastaan. Erilainen luonto kuin kotona, upeat rakennukset, kulttuuri ja historia, ihmiset, ruoka, kieli jne. Itse myös rakastan lämmintä ilmastoa ja meressä uimista. Ei ole ikinä tullut tunnetta, että ei olisi tekemistä. Tätä varten matkaa ennen katselen matkailuvideoita kohteesta ja katon vinkkejä mitä tehdä esim. Tripadvisor sivuilta ja suunnittelen valmiiksi mitä haluan tehdä. Esim Marokossa käytiin tutustumassa Beduiiniväestöön Atlasvuorilla, tutustuimme Palácio da Bahiaan ja Jardin Majorelleen, ratsastimme kamelilla, ostoksilla sokkeloisissa soukeissa, kävimme perinteisessä marokkolaisessa hammam-kylpylässä, kävimme marokkolaisen ruuan kokkauskurssilla, illalla tanssimassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen loma. Ei ole tiskaamisia eikä ruuanlaittoja vaan saa nauttia elämästä ilman arkea.

Vierailija
4/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa enää mitään iloa, lentämisen vaivalloisuus vie kaiken ilon

Vierailija
5/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoissa on parasta taattu aurinkoinen hellesää, aktiviteetit, ravintolat ja lomaseksi.

Muistan edelleen miten hienoa oli lähteä kylmän lumisen maaliskuun aikana käymään Intiassa. Suoraan vaan rannalle ja nauttimaan hyvistä ruoista. Lisäksi seksiä joka päivä.

Vierailija
6/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle parasta on se matkalla olemisen tunne, en tee enää lentomatkoja, vaan matkustan muuten, olen siis matkalla heti, kun lähden kotipihasta. Ja mitä kauemmas ehdin, sen paremmin viihdyn. Vaihtelu, erilaiset ruoat kaupoissa ja toreilla, nähtävyydet, luonto, sääilmiöt tekevät matkalla olemisesta hienoa. En niinkään tarvitse ihmiskontakteja, en kotona enkä matkalla. 

Vierailija
7/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki-Vantaan lentokenttäbussi, junan odottelu paluumatkalla, lentokentän Burger King ja sitten kentällä odottelu jolloin putsaan kameran ja One Driven ylimääräisistä turhista kuvista. Ai, että mulla on ikävä lentokenttiä💛💙💚💜🧡

Matkalla parasta on vieraat kielet (ranska, italia ja espanja).

Rakastan hotelleja. Aamiaisia. Kaunista arkkitehtuuria. Merta. Puistoja.

Vierailija
8/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin ikävä lentokenttiä ja sitä lähdön tunnelmaa. Tykkään myös rautatieasemista. Varsinkin saksalaiset junat ovat ihania.

Bussimatkailukaan ei ole kurjaa. Tykkään uusista kauniista maisemista. Voi istua jossain bussissa ja kuunnella musiikkia.

Vierailija
9/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus. Uudet elämykset, tunnelmat, näkymät. Matkustan yksin, joten en ole sidottu kenenkään muun aikatauluihin ja puuhiin. Menen minne itse haluan ja teen mitä huvittaa. Tykkään patikoinnista ja road tripeistä, haluan nähdä ja kokea asioita, mitä en ole ennen kokenut. 

Vierailija
10/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin ikävä matkustamista. Tämä ei ole mitään oikeaa elämää. Olen nyt ollut Suomess 12 kk ilman reissua.

Vierailija
11/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelun ilo. Erilainen luonto. Vapaus. Normaalit rutiinit puuttuu. Itse tarvitsen maisemanvaihtoa välillä.

Vierailija
12/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee pois Suomesta. Se tunne on mahtava. Iloisia ihmisiä, aurinkoa ja lämpöä, kaunis meri ja rannat, hyvää ruokaa. Kaikkea sitä mitä ei saa Suomesta!

Vierailija
13/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka,naiset,ilmasto,bailaus.

Vierailija
14/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaa mielenkiintoisia vastaanottavaisia positiivisia ihmisiä :)

Vierailija
15/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että pääsee pois. Paluu matka ahdistaa aina!

Vierailija
16/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on olla palveltavana. 

Kun muuttaa maahan, kaikki muuttuu. Ihmiset eivät enää olekaan superihania, arki on vaivalloista ja byrokratia järjetöntä.

Matkailussa voi hetken kokea olevansa rikas, koska matkan ajan voi käyttäytyä kuin rikas. Sen sijaan että joutuisi puurtamaan arkea, voi ostaa palvelut muilta.

Vierailija
17/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtiotto arjesta. Kotona ei koskaan voi kunnolla rentoutua ja olla vaan. Aina on jotain puuhaa, siivottavaa ym. Lisäksi näin perheenäidille parasta on se, että pääsee valmiiseen ruokapöytään. Ei tartte siivota, tiskata, eikä pyykätä.

Tottakai myös on ihanaa nähdä uusia paikkoja, koluta nähtävyyksiä, nauttia lämmöstä, uida.

Vierailija
18/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdön tunnelma on ihanaa. Tykkään olla lentokentällä, viimeksi mentiin loungeen odottamaan, tuntui luksukselta.

Odotan lomalta uusia makuelämyksiä (vaikka ruuan laitto on kotona ok, niin lomalla en halua kokkailla), uusien asioiden näkemistä. Parhaat reissut on olleet Rio de Janeiroon ja Japaniin, paljon nähtävää ja erilainen kulttuuri. Lämpö.

Tykkään myös reissun suunnittelusta ja lasten ilosta. Viimeisin reissu oli Disneylandiin, koko reissu oli elämys.

Itse kaipaan matkustamista paljon. Tykkään, että ollaan koko perhe yhdessä. Matkoilta jää ihania muistoja, jotka on mielessä vielä vuosien jälkeenkin.

Vierailija
19/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen suomalainen "matkailija" on  typerä ja koheltava AHDH-pölvästi. Menee kohteeseen ilman mitään paikan historian selvittämistä, yms. Iso osa tärkeistä paikoista jää sitten näkemättä/ymmärtämättä eikä niiden historia avaudu! Hukka reissu! Typerintä matkailua on ruokamatkailu!

Aina Pariisissa käydessäni käväisen Louvren museossa (Napoleonin Egyptistä ryöväämät sargofagit, obeliskit ja daVincin MonaLisa...), ja istuskelen rommmilasillisen verran Moulin Rougen terassilla täysikuuta ihaillen! Kerran tällä Pariisin hienoimallla kulttuuripaikalla pari sekopäistä polynesialaista 👳🏾 tappelu-apinaa 🐒 "järjesti" puukkohippaset "lisäviihdykkeeksi"! Eipä tuohon suomalaisia tarvittu!

Vierailija
20/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALPA OLUT!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä