Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi meillä lapset jää nykyään uloslähtiessä kinaamaan kuriksien pukemisesta, vaikka aiemmin sujunut ihan hyvin?

Vierailija
03.04.2021 |

Tympäsee uloslähtemiset, kun alkaa se kinaaminen eteisessä. Mitä teen väärin?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niiltä, äläkä täältä palstalta. 

Mistäs me tiedettäisiin, miks sun kersat ei osaa käyttäytyä. 

Vierailija
2/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurahousuhullu 🥴

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurishullu löyti taas palstalle...

Vierailija
4/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä siinä vaiheessa, kun vanhin oli aloittanut koulun. Koulukaverit opetti, että kurahousut on vauvoille... sitten isoveli opetti saman sisaruksilleen ja yhtäkkiä eteisessä olikin kolme kurahousuvastaista.

Vierailija
5/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kysy miksei halua niitä kuriksia? Ehkä niitten kanssa tulee jo kuuma -kevennä muuta vaatetusta. Ehkä niitten kanssa on hankalaa leikkiä -voisitko harkita jotain sellaista ulkovaatetusta, joka pitää kosteutta eikä kuriksia tarttis? Ehkä piha on jo sen verran kuiva, ettei niitä edes tarvittais enää? 

Vierailija
6/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, eikö enää 15- vuotias suostu pukemaan kurahousuja?

Vierailija
7/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia?

Ehkä nyt vaan kokeilevat että josko ei tarttis laittaa kuriksia. Näitä vaiheita nyt tulee, että vaikka tiedetään/on sovittu jostain asiasta, niin silti vängätään ja kokeillaan josko ei tarviskaan tehdä näin.

Eli kerro heille, että jos keli niin vaatii, käytetään kuriksia haluttiin tai ei. Jos eivät itse saa laitettua tai laita, niin sinä laitat.

Vierailija
8/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niillä on kuuma.

Vierailija
9/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan haalarit sun muut vermeet ovat kosteudenpitäviä, kokeilkaa itse kuinka toivotonta on liikkua kun siihen päälle vedetään pahimmassa tapauksessa liian pienet kurahousut. Ja alla fleece tai villaa... Ja siellä alla vielä jotain... Ja kuriksien henkselit valuuuuuu....

Vierailija
10/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsia?

Ehkä nyt vaan kokeilevat että josko ei tarttis laittaa kuriksia. Näitä vaiheita nyt tulee, että vaikka tiedetään/on sovittu jostain asiasta, niin silti vängätään ja kokeillaan josko ei tarviskaan tehdä näin.

Eli kerro heille, että jos keli niin vaatii, käytetään kuriksia haluttiin tai ei. Jos eivät itse saa laitettua tai laita, niin sinä laitat.

Tyttö 7v (eskarilainen) ja poika 6v ja tyttö 4v., mutta poika kinaa nyt eniten. Vanhimmalle olenkin puhunut, että hän nyt pukisi oikein reippaasti ja näyttäisi esimerkkiä, mutta ei sekään aina toimi. Osaavat kyllä halutessaan itse pukea. En usko, että kuumuudesta on kyse, täällä ainakin vielä kurasohjossa maa ja viileää.

ap

Vierailija
11/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan haalarit sun muut vermeet ovat kosteudenpitäviä, kokeilkaa itse kuinka toivotonta on liikkua kun siihen päälle vedetään pahimmassa tapauksessa liian pienet kurahousut. Ja alla fleece tai villaa... Ja siellä alla vielä jotain... Ja kuriksien henkselit valuuuuuu....

Huom! Kosteuden, ei veden eikä kuran. Kyllä meillä ainakin taaperot ovat kainaloita myöden kuraisia, kun tulevat ulkoa, on siinä pesukone lujilla, jos niitä kolmeenkin kertaakaan päivässä pesee. Tuhat kertaa ennemmin laittaa kurikset ja viruttelee suihkussa niitä. Samoin onhan ne ilman kuriksia alusvaatteita myöten aina heitettävä pyykkiin.

Vierailija
12/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hyvinkin liikkuvaiset lapset eivätkä ole valittaneet, vaikka omalle pihalle näin kevätkaudella laitetaan pääsääntöisesti kurahousut jalkaan. Luulen, että tämä allergia on henkistä laatua!

t. omatkotitaloasuja

Vierailija
13/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisiko siitä, että vauvalle puetaan mitä äiti hakuaa. Mutta kappas, kun lapsi alkaa kasvaa, niin sille alkaa tulla omia mielipiteitä...

Vierailija
14/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppineet päiväkodissa, että kuriksista ei kuulu tykätä?

Vierailija
15/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko keskustella kanssani kurahousuista? Pidän niistä niin kovin.

Vierailija
16/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsia?

Tyttö 7v (eskarilainen) ja poika 6v ja tyttö 4v., mutta poika kinaa nyt eniten. Vanhimmalle olenkin puhunut, että hän nyt pukisi oikein reippaasti ja näyttäisi esimerkkiä, mutta ei sekään aina toimi. Osaavat kyllä halutessaan itse pukea. En usko, että kuumuudesta on kyse, täällä ainakin vielä kurasohjossa maa ja viileää.

ap

Miten sä tälllä hetkellä hoidat sen tilanteen? Kuitenkin lopulta pääsette sinne ulos vai?

Vierailija
17/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsia?

ap

Miten sä tälllä hetkellä hoidat sen tilanteen? Kuitenkin lopulta pääsette sinne ulos vai?

Päästään joo, ei olla jääty ikuisesti eteiseen!

Käytännössä valittavat, että ei halua pukea, ja sitten kun rupeavat pukemaan, esittävät avutonta, että ei muka saisi itse puettua, vaikka tiedän, että osaavat. Joudun siis jouduttamaan lähtemistä auttamalla mm. henkseleiden ja renksujen laittamisessa, kurarukkasten pukemisessa. Ulos päästyä tilanne on yleensä ohi, eli sitten eivät enää kinaa, kun kaikki on päällä.

ap

Vierailija
18/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsia?

ap

Päästään joo, ei olla jääty ikuisesti eteiseen!

Käytännössä valittavat, että ei halua pukea, ja sitten kun rupeavat pukemaan, esittävät avutonta, että ei muka saisi itse puettua, vaikka tiedän, että osaavat. Joudun siis jouduttamaan lähtemistä auttamalla mm. henkseleiden ja renksujen laittamisessa, kurarukkasten pukemisessa. Ulos päästyä tilanne on yleensä ohi, eli sitten eivät enää kinaa, kun kaikki on päällä.

ap

Ehdotan, että jatkat sitä auttamista, ignoroit kitinät (älä provosoidu, vaan tyynen rauhallisesti autat, niissä kohdissa, missa tarvii). Kyllä ne kohta kyllästyy siihen, että "äiti pukee kuin vauvaa" ja rupeavat itse pukemaan loppuun asti.

Vierailija
19/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohis, mutta minkä ikäiset lapset noin yleensä pukee itsenäisesti kaikki vaatteet? Onko normaalia, että joskus pitää auttaa vielä 6-7 vuotiaitakin?

Vierailija
20/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ohis, mutta minkä ikäiset lapset noin yleensä pukee itsenäisesti kaikki vaatteet? Onko normaalia, että joskus pitää auttaa vielä 6-7 vuotiaitakin?

Haittaako jos auttaa? Mureneeko lapsen itsetunto? Saatan koululaisellekin joskus auttaa esim. pitkävartisia rukkasia käteen, vaikka saisihan se itsekin.