Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä teistä kolmekymppisistä tuntuu joita luullaan aina lapseksi?

Vierailija
02.04.2021 |

Täällä oli ketju muiden virheistä ikääsi koskien, mutta entä jos se on päivittäistä? Tuntuu jo jotenkin epätodelliselta. Esim.

Jos maksan käteisellä bussissa pyrin aina antamaan isomman rahan eikä tasarahaa, sillä poikkeuksetta joka ikinen kerta silloin minulle myydään lastenlippu.

18-vuotias tyttö kysyi minulta lässyttävällä äänellä yläasteen nykyisistä opettajista, kun selvisi että olemme käyneet samaa koulua.

Vuotta nuorempi esimies pelotteli alemman tason työstä työhaastattelussa ja sanoi että nuorimmatkin työntekijät ovat jo kuitenkin pitkällä opinnoissaan (olin valmistunut, mitenhän alun perin päädyin sinne jos ei edes lukenut hakemusta).

16-vuotiaan pikkuveljeni kaverit olivat naureskelleet veljelleni siitä ettei asuntoon ole mahtunut hänen pikkusiskolleen edes omaa sänkyä, kun eivät tajunneet 30-vuotiaan asuvan jo jossain muualla.

Minulta kysyttiin uutena työntekijänä miten pääsen kulkemaan. "Niin ei kai sulla vielä ajokorttia ole."

Seisoin kaljakärryn kanssa jossa oli useampi lava alkoholia. Lähistöllä jutustellut nainen vaikeni ja alkoi tuijottamaan. Sitten sanoi kovaan ääneen kuin minun olisi tarkoitus kuulla: "18-vuotta on ihan liian matala ikäraja. Se johtaa vain lasten ryyppäämiseen."

Teinitytöt seisoivat edessäni kassajonossa ja joku heistä huomasi minut ja kaljaostokseni. Alkoi kova supatus ja jokainen vuorollaan kääntyi katsomaan. Jäivät vielä kassan lähelle tuijottamaan maksamistani. Tuijottivat hiljaa kun pakkasin ja kävelin ohi. Sitten alkoi taas kova pölinä josta erottui "muka 18".

Parturi kysyi millä luokalla olen ja kun sanoin etten opiskele enää alkoi paasaamaan kuinka hänkin minun iässäni halusi tehdä kaikkea muuta kuin opiskella mutta kyllä se opiskelu vain kannattaa.

Kolme vuotta nuoremman poikaystäväni isoäiti otti pojan puhutteluun liian nuoriin sekaantumisesta. Kyttää minua edelleen ja tuhahtelee kuinka seurusteluhommat aloitetaan "nykyään niin aikaisin".

Isäni työkaverit olivat ottaneet puheeksi meidät nähtyään kuinka on hassua että heillä on jo yli kolmekymppisiä lapsia vaikka ovat saman ikäisiä isäni kanssa ja isälläni on vasta pieni koululainen.

Nuorempi työntekijä jota tulin sijaistamaan ihmetteli miten minä voin olla hänen sijaisensa ja alkoi kyselemään kiinnostuneena nykyisestä lukion kurssitarjonnasta ja että olenko opiskellut paljon myös lukiokurssien ulkopuolista asiaa itsenäisesti.

Tapasin 5v nuoremman kaverin kaverin joka oli juuri saanut lapsen. Hän puhui minulle alentavasti huokaillen että "sitten ymmärrät kun sinusta tulee äiti". Kysyin mistä tietää etten ole jo äiti. Nauroi että "toivottavasti et vielä ole".

Hauskaahan se on jos näyttää ikäistään nuoremmalta mutta ei LAPSELTA. Ja nyt pitäisi olla kolmenkympin kriisi mutta odotan edelleen että minut aletaan näkemään aikuisena ja otetaan tosissaan. Odotan että alkaisin näyttää vanhemmalta, mutta pahimmassa tapauksessa kohta tulee jokin pikarupsahdus ilman että sai koskaan näyttää nuorelta naiselta. "Hauskaa" myös se että tuntemattomat ihmiset asennoituvat sinuun tietyllä tavalla jo pelkän ulkonäön perusteella.

Kommentit (247)

Vierailija
161/247 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen jo 47, joten alaikäiseksi ei enää todennäköisesti luulla. Mutta pitkään tuli hämmentäviä tilanteita.

Parikymppisenä minun piti kerran näyttää baarin ovella kaksi eri henkkaria, kun poke ei yhden perusteella vielä uskonut mua täysi-ikäiseksi. Onneksi oli mukana.

Kun 23-vuotiaana sain esikoiseni, kolme eri ihmistä tuli synnärillä kysymään ikääni. Silloin pikkulapsiaikana minusta usein tuntui, että nuori ulkomuotoni nakertaa auktoriteettiani äitinä, ja yritin olla erityisen vakuuttava ja rauhallinen "aikuinen" kasvattaja. Vielä kun olin 38, uusi työkaveri ällisteli, miten mulla muka voi olla jo 15-vuotias lapsi.

25-vuotiaana opiskelijana kuulin kerran kesätöissä naapuriosaston naisten juttelevan ja tajusin että kyse oli minusta. Toinen arveli, että olin "Virtasen tyttäriä". ("Virtanen" oli silloinen pomoni.) Nuo tyttäret olivat silloin iältään 15 ja 13 v. Pysyttelin piilossa naulakon takana, kun nolostuin niin :P

28- tai 29-vuotiaana menin kerran yksille töiden jälkeen ihan yksinäni. Kun siemailin oluttani baaritiskillä, seuraani lyöttäytyi vanhempi mies, joka ensin heitti jotain normi-smalltalkia ja kysyi sitten: "Mites muuten noin nuori ihminen juo olutta?" Mietin hetken, että tarkoittaako hän, että esim. siideri olisi yleisempi nuorempien naisten juoma kuin olut, mutta selvisi, että hän oli pitänyt minua alaikäisenä.

Ollessani 35 v. juhlimme anopin synttäreitä ravintolassa. Kun tarjoilija kaatoi alkudrinkkejä, hän kiersikin minun ohitseni. "Ai, anteeksi, olet niin kovin nuoren näköinen!"

Ehkä noloin oli se, kun käytin lukioikäistä esikoistani lääkärillä. Kun lääkäri avasi huoneensa oven ja kutsui pojan sisään, hän hihkaisi samaan hengenvetoon: "Kiva, tyttöystävä voi hyvin tulla mukaan!"

Olen mies ja muistuu kyllä hyvin mieleen baarit kakskymppisenä, ekana piti näyttää henkkari pokelle ja tämän jälkeen vielä baarimikolle. Eivät millään uskoneet. Samoin naispuolinen työkollega jonka kanssa olin töissä BAARISSA ihmetteli kovaan ääneen miten olen siellä duunissa koska luuli että olen 15 vuotias. Olin siihen aikaan muistaakseni 24-25.

Nykyään pystyy onneksi ostamaan röökiä ilman että täytyy henkkari näyttää. Alkossa / baarissa pakko näyttää henkkarit vielä.

Vierailija
162/247 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli ajaa rekan alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/247 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo vaivaa sua noin paljon, niin miksi et muuta vaatetyyliäsi ja kampaustasi ikääsi vastaavaksi? Itsestä saa kyllä helpommin vanhemman kuin nuoremman näköisen.

Tämä. Olen varma, että ap tekee itsestään nuoren näköisen. Ei ole löytänyt omaa aikuisuuttaan.

On joku 150 senttinen

Vierailija
164/247 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chvrches-yhtyeen laulusolisti Lauren Mayberry on 35-vuotias, näyttää enintään parikymppiseltä.

Vierailija
165/247 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo vaivaa sua noin paljon, niin miksi et muuta vaatetyyliäsi ja kampaustasi ikääsi vastaavaksi? Itsestä saa kyllä helpommin vanhemman kuin nuoremman näköisen.

Tämä. Olen varma, että ap tekee itsestään nuoren näköisen. Ei ole löytänyt omaa aikuisuuttaan.

On joku 150 senttinen

Tämä. Naamaan vaikuttaa jalkojen pituus.

Vierailija
166/247 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, tuli flashbackit kymmenen vuoden taa. Olen kyllä 170 cm pitkä, mutta hoikka ja kolmikymppisenä vielä kovin siloposkinen ja vaaleahiuksinen.

Ei ollut kerran tai kaksi, kun töissä joku ulkopuolinen kysyi, olenko harjoittelussa tai kesätöissä ja sain vastata, että ei, ihan olen täällä päällikkönä. 😆

No aika tekee tehtävänsä. Enää ei paperejakaan kysellä, mutta kolmikymppiseksi kyllä luullaan.

N42

Vierailija
167/247 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina luultu ikästäni nuoremmaksi ja tuntuu että minua kohtaan on myös käyttäydytty niin ikäänkuin olisin vielä lapsi, pikkutyttö. En tiedä mistä se johtuu, voi johtua luonteestani kun olen arka, pelokas ja pälyilevä. Ihmiset ikäänkuin kaikkialla käyttäytyy aina kun minua pitäisi suojella. Onhan se ihan kivaa mutta pärjään kyllä itsekin. Vaikka olen herkkä niin en silti kaadu tuulen mukana!

Kerran muuten potilaskertomukseen lääkäri oli kirjoittanut "29-vuotias tyttö". toinen lääkäri kerran nauroi tälle. :D

Mullakin luki 32-vuotias hoikka ja nuori nainen. Eikö tuon ikäinen ole ihan vaan nainen.

N42

Vierailija
168/247 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aah, tuli flashbackit kymmenen vuoden taa. Olen kyllä 170 cm pitkä, mutta hoikka ja kolmikymppisenä vielä kovin siloposkinen ja vaaleahiuksinen.

Ei ollut kerran tai kaksi, kun töissä joku ulkopuolinen kysyi, olenko harjoittelussa tai kesätöissä ja sain vastata, että ei, ihan olen täällä päällikkönä. 😆

No aika tekee tehtävänsä. Enää ei paperejakaan kysellä, mutta kolmikymppiseksi kyllä luullaan.

N42

Minultakin kysyttiin ja olin harjoittelussa.

Vierailija
170/247 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset pahoittelevat lässyttämisen jälkeen että luulivat nuoremmaksi? Miksi nuorempi ihminen tykkäisi siitä että hänelle lässytetään?

Vierailija
171/247 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kun ostin elokuvan kaupasta niin kassalla kysyttiin mahtaisinko olla yli 15 vuotias.

Näytin sitten henkkarini ja kassa rouva sanoi sitten mun olevan nuoren näköinen.

Itse en tiedä miten pitäisi suhtautua moisiin tilanteisiin. Aika neutraalisti otin sen tilanteen.

M30

Vierailija
172/247 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N42

Mistä tiedät, että luulevat sua kolmekymppiseksi, kun ei papereita kysellä. Eivät vieraat ihmiset ainakaan tule sanomaan. 42vuotias on vääjäämättä kasvoiltaan ja olemukseltaan erilainen kuin 30v.

Vierailija
173/247 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen kun ostin elokuvan kaupasta niin kassalla kysyttiin mahtaisinko olla yli 15 vuotias.

Näytin sitten henkkarini ja kassa rouva sanoi sitten mun olevan nuoren näköinen.

Itse en tiedä miten pitäisi suhtautua moisiin tilanteisiin. Aika neutraalisti otin sen tilanteen.

M30

Jos kolmekymppistä miestä arvellaan 15-16 v, asiat ovat jotenkin pielessä. 15v on totaalisen lapsi tavoiltaan ja muutenkin.

Vierailija
174/247 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

Jos kolmekymppistä miestä arvellaan 15-16 v, asiat ovat jotenkin pielessä. 15v on totaalisen lapsi tavoiltaan ja muutenkin.

Tämä. Varmasti tutustuivat kassalla.

Vierailija
175/247 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

Jotkut näyttää paljon ikäistään nuoremmilta. Itse myös näytän ja usein ihmettelen miten vanhoilta esim 18 vuotiaat näyttävät silmääni. Luulen usein minua nuorempia minua vanhemmiksi.

N26

Vierailija
176/247 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

Jotkut näyttää paljon ikäistään nuoremmilta. Itse myös näytän ja usein ihmettelen miten vanhoilta esim 18 vuotiaat näyttävät silmääni. Luulen usein minua nuorempia minua vanhemmiksi.

N26

Tapasin tytön joka luuli minua itseään nuoremmaksi ja minä luulin häntä itseäni vanhemmaksi. Hän 19v ja minä 34v.

Vierailija
177/247 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää?

Vierailija
178/247 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chvrches-yhtyeen laulusolisti Lauren Mayberry on 35-vuotias, näyttää enintään parikymppiseltä.

Myös näyttelijä Thomas Brodie-Sangster on lapsenkasvoinen. Yhdessä haastattelussa kertoo, että toivoi pahisroolien vievän hänet pois aina niistä jatkuvista söpörooleista, joita hänelle annetaan.

https://i.pinimg.com/474x/2c/0f/b6/2c0fb69de9053a0ed28f344bf47c1297.jpg

Vierailija
179/247 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku hienosti sanoi, että olisi ihanaa tuntea itsensä aikuiseksi naiseksi ja seksikkääksi naiseksi. Olen samaa mieltä. Lapsennaama ja seksikkyys eivät tosiaan kulje käsi kädessä :D

Vierailija
180/247 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta voin samaistua :D Huvittavinta oli liki kolmekymppisenä sh:na nuorten psykiatrisella osastolla - jossa siis hoitajatkin kulkivat omissa vaatteissaan - katsoa niitä hämmentyneitä vanhempien ilmeitä kun etsivät hätäisinä jonkinlaista nimikylttiä tai muuta tunnistetta josta tietäisi että olen siellä työntekijänä enkä asukkina :D Yleensä avain kansliaan auttoi viimeistään siinä että rauhoittuvat ja luottivat siihen että olen ihan oikeasti työntekijä enkä potilas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan