Haluan muuttaa pois, mutta surettaa pihan kasvit ja pensaat. Ihan hullua, tiedän, mutta onko keinoa pelastaa niitä?
Muutama pensas joita olen istuttanut ja hoitanut sekä perennoja. Ja kuitenkin elämä tässä asunnossa on häiriöiden vuoksi kamalaa ja haluan lähteä. Mutta suren pihan kasveja, ne jäävät ensin vähintäänkin hoitamatta ja uusi asukas todennäköisesti haluaa repiä kaikki pois...mikä tietysti on ihan hönen oikeutensakin. Mutta en tiedä miksi nyt yhtäkkiä aloin surra tätäkin asiaa. Voiko mitään kasveja pelastaa tai lahjoittaa ja kenelle edes?
Kommentit (9)
Voithan sä ottaa mukaasi niitä myös, kun vain ilmoitat siitä ajoissa ostajaehdokkaalle.
Tuttu kerrain myi taloansa, jossa oli iso piha ja ilmoituksessa mainittiin, että pihalle kerätyt mukulakivet eivät kuulu kauppaan.
Me muutettiin talvella ja vanhat asukkaat hakivat ruusupuskat pois seuraavana keväänä.
Kyllähän ne voi siirtää.
Olen minäkin ajatellut ottaa mukaani osan kasveista, jos muutan muualle.
Minulla oli ihanan rehevä siirtolapuutarhapalsta kerran ja myin sen pois. Uusi omistaja oli tilannut jonkun urakoijan paikalle, joka veti traktorilla tms ihan koko pihan sileäksi ja kaatoi osan vanhoista omenapuistakin!
Perennoja voi myydäkin vaikka paikallisella Facebook-kirppiksellä.
Minäkin olen kieltäytynyt muuttamasta ennen kuin marjasato oli poimittavissa.
Kiitos vinkeistä. Jos muutto onnistuu se olisi toiseen kaupunkiin ja siellä todennäköisesti kerrostaloon. Onko face paras tapa etsiä uusi koti pensaille, siinä on hortensiaa ja marjapensasta ja osa on isojakin.
Ap
Mitä ap tarkoitat. Myisit/lahjoittaisi kasvit pois siltä varalta, jos seuraava asukas ei huolehtisi niistä. Hmm...
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä. Jos muutto onnistuu se olisi toiseen kaupunkiin ja siellä todennäköisesti kerrostaloon. Onko face paras tapa etsiä uusi koti pensaille, siinä on hortensiaa ja marjapensasta ja osa on isojakin.
Ap
Eikö kannata ensin kysyä uudelta asukkaalta, haluaako hän ne?
Kyllä ne voi viedä mukana. Pitää vaan sopia ostajan kanssa ja merkitä kauppakirjaan.
Tai vaikka olisit vuokralainen niin voit tietenkin omat kasvit viedä pois